ronlight
basket (0)

צילום מתחת למים - איך תוציאו תמונות עוצרות נשימה

צילום מתחת למים הוא צילום של תמונות עוצרות נשימה, ובעיקר תחום שמצריך ציוד ייעודי. רבים אימצו את התחביב המעניין, לצד המקצוענים שעוסקים בתחום ויוצרים את התמונות הכי מיוחדות שאפשר. מי שרוצה ליצור תמונות איכותיות ומיוחדות באמת צריך להשקיע בציוד, בהכשרה ובהכרת טכניקות צילום בסיסיות, לצד יישום וניסיון בשטח. כדי לעזור לכם ליצור תמונות שישגעו את העולם, הכנו לכם מדריך מקיף עם טיפים ודגשים מועילים.

צילום מתחת למים - מה צריך להכין לפני?

כל סט צילומים טוב מצריך הכנה מדוקדקת של כל הציוד בו תשתמשו. אם לא תערכו כראוי ותשכחו ציוד חשוב, זה בהחלט עשוי להרוס לכם את סבב הצילומים וזה משהו שאפשר להימנע ממנו בקלות.

הדבר הראשון והבסיסי ביותר שתצטרכו הוא מצלמה. מצלמת גו פרו איכותית היא בחירה מצוינת, בעיקר בגלל האופציות המצוינות שלה ואיכות התמונות שהיא יכולה לספק לכם מתחת למים. לצד המצלמה עצמה, חשוב להצטייד באביזרים לנשיאה או צילום כמו ידית אחיזה עם מצוף או תושבת מיוחדת לראש או ליד, ליד, וחשוב גם לקחת את האביזרים בהם אתם משתמשים בדרך כלל כדוגמת כיסויי הצלילה למי שמגיע לעומקים משמעותיים.   

למה חשוב לשים לב כשמצלמים מתחת למים?

לפני שנדבר על שיטת הצילום, שהיא חשובה ביותר לצילומים מוצלחים, יש עוד כמה דגשים שחשוב לזכור:

  • הגיעו עם סוללה מלאה: גם אם ארגנתם את כל הציוד מראש, זה לא יעזור לכם אם סוללת המצלמה ריקה. אל תשכחו לטעון את הסוללה לילה לפני הצלילה. 
  • ניקיון: נקו את העדשות והמסכים באופן קבוע עם חומר דוחה אדים והקפידו לעבור על הציוד עם תכשירים מתאימים לאחר כל מגע עם המים. באופן הזה תוכלו לשמור על הציוד שלכם ולהאריך את תוחלת החיים שלו. 
  • אבטחו את המצלמה: רכשו ציוד מתאים לאבטוח של המצלמה והציוד הנלווה אליכם. כך תשמרו על המצלמה מפני פגיעות ובלאי מהיר.
  • וודאו שהמצלמה מחוברת אליכם: במהלך הצלילות פעמים רבות הציוד מתנתק מהיד, וכדאי למנוע אובדן של המצלמה.
  • צלמו במזג אוויר טוב: במזג אוויר סוער ועכור, גם הראות מתחת למים נפגעת והתמונות יצאו פחות ברורות. מדובר גם בסכנה, ולכן עדיף להימנע מצילום מתחת למים כאשר מזג האוויר עלול לסכן אתכם.

בחרו את שיטת הצילום המתאימה ביותר

  • צילום באמצעות פלאש חיצוני: זוהי הדרך הפשוטה והנכונה ביותר לשפר באופן מיידי ומשמעותי את איכות התמונות שתצלמו. הפלאש המובנה של מרבית המצלמות לא חזק מספיק וממוקם בנקודה לא נכונה. פלאש חיצוני יפתור את הבעיה לחלוטין, יספק תאורה שתדגיש את הצבעים הטבעיים של הנופים התת ימיים וימנע זליגה של האור אל התמונה. מעבר לכך, מדובר בהשקעה טובה, ופלאשים חיצוניים איכותיים זה ציוד שאפשר להמשיך ולהשתמש בו עם כל מצלמה. 
  • צילום בגובה העיניים: צילום בגובה העיניים הוא הבחירה הטבעית ביותר בכל צילום מתחת למים. הוא מאפשר לנו ליצור קשר עין טוב עם אובייקט הצילום, ואם נקפיד על חוקי הקומפוזיציה ונצליח לצלם ממש בגובה האובייקט, נרוויח ממד נוסף שייתן עוד עומק לתמונה, בין אם יהיה זה הים הגדול הכחול והפתוח, רקע צבעוני של שוניות, דגה וכן הלאה. 
  • צילום בפריים רחב: צילום בעזרת עדשות רחבות פותח בפנינו הרבה מאד אפשרויות צילום מעניינות. אפשר להשיג פרספקטיבות מיוחדות וליצור מעין עיוות מסוים של המציאות, וכן ניתן לייצר קשתות ומעגלים שיבנו את הקומפוזיציה. תמונות בפריים רחב הם גם כאלו שהן מושלמות לסגנון של חדירת קרני השמש מחוץ למים לתמונה, שזו טכניקה פשוטה מצד אחד, ובהחלט מרהיבה ומרשימה מהצד השני. 

הכירו את המצלמה לפני הכניסה למים

אל תבזבזו זמן יקר במהלך הצלילה בניסיון ללמוד את המצלמה והציוד שלכם. ערכו מספיק טסטים מראש ולמדו את המצבים השונים של צילום מתחת למים ומה מיוחד בהם, וגשו לצילום רק כשאתם מרגישים שאתם מתפעלים את המצלמה בקלות ובפשטות. עם הזמן, נסו להבין מהן ההעדפות שלכם בצילום תת מימי, ואיך הכי נוח לכם לעשות את זה. הקפידו לקבל כמה שיותר מידע על אביזרים לגו פרו וציוד נלווה שיוכל לשדרג לכם את החוויה ואת איכות התמונות, וגם יהיה לכם נוח לשימוש בזמן הצילום. כיסוי צלילה לעומקים גדולים, מצופים, כיסויי סיליקון, רצועות לזרוע ועוד אביזרים רבים - את כל אלו תוכלו לרכוש עוד היום וזה ציוד שבהחלט עשוי לעזור לכם לשדרג את הצילומים שלכם מתחת למים. 

בחרו את הלוקיישן מראש

אל תבזבזו את הזמן שלכם בחיפוש אחר הלוקיישן, אליו כנראה תגיעו ללא מספיק חמצן ובשעות לא אידיאליות. עדיף לרדת לצלילת תכנון ולסמן מראש את כל הנקודות בהן תרצו לצלם, ולציין את שעות הצילום האידיאליות בהן. לאחר מכן, הכינו את הציוד המתאים ואז תוכלו להיכנס למים כשאתם מוכווני מטרה ויודעים בדיוק מה אתם עומדים לעשות. 

לא להרחיף חול כשמצלמים מתחת למים

הרחפת חול באוויר לא תאפשר לכם לצלם תמונות איכותיות כלל. זה קורה כשאנחנו מרחיפים חול עם הסנפירים או הידיים, וזה פשוט יוצר מסך של חול שחוסם את האור ומוציא תמונות חשוכות ומטושטשות. עם זאת, זוהי הצרה הקטנה ביותר, מפני שהרחפת חול מסוכנת גם לבעלי החיים ולשוניות, והיא יכולה לסתום חלק מהאלמוגים ולהביא למותם. על כן חשוב להימנע מזה בכל מחיר ולא לרדת לצלילה אם אתם לא שולטים לגמרי בטכניקה הנכונה ששומרת על הסביבה. 

התקרבו לאובייקט שאתם רוצים לצלם

המים בין המצלמה לאובייקט הם למעשה סוג של פילטר, וככל שהפילטר הזה גדול יותר, כך התמונה פחות ברורה ואיכותית. כשאתם מתקרבים לאובייקט הצילום ומצלמים בעדשה רחבה בלי זום, אתם בעצם מקטינים את הפילטר ומתעדים ביטוי מדויק וחי יותר של המציאות.

מעבר לכך, אם תבחרו להשתמש בפלאש חיצוני לצורך הצילום שלכם, תרוויחו יעילות הרבה יותר גדולה ממנו בצילום מקרוב, והצבעים ייראו הרבה יותר חיים וחדים. 

לא צוללים לבד

זכרו - חוקי הצלילה אומרים שאין לצלול לבד וצלילה חייבת להיעשות בזוגות בלבד, וזאת כדי לאפשר סיוע מיידי ברגעי חירום בהם לא נוכל לסייע לעצמנו במהלך צלילה כמו עילפון, שכרון מעמקים, דיקומפרסיה וכן הלאה. צילום מתחת למים זו חוויה מהנה וייחודית בלי ספק, אבל היא לא שווה כלום אם אנחנו לא שומרים על הבטיחות והבריאות. החיים חשובים יותר מהצילום, וזה הדבר הראשון שצריך לזכור לפני שיוצאים לדרך. 

סיכום 

כל אחד יכול לבצע ולהנות מאוד מצילום מתחת למים ואפשר לעשות זאת במשך שנים בצורה חובבנית וליצור זכרונות יפים מחוויות מיוחדות. יחד עם זאת, מי שרוצה להוציא צילומים איכותיים באמת, חייב להכיר את הכללים הבסיסיים לצילום מוצלח ואת ציוד העזר שישדרג את הכל. הדגשים וקווי הפעולה הללו יכולים לסייע לכם להוציא תמונות מצוינות, ויעזרו לכם להשתפר ולחדד את יכולות הצילום שלכם מתחת למים. לסיום - צאו לצלם ולהנות ואל תשכחו לשמור קודם כל על הבטיחות!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר