ronlight
basket (0)

איזה כיף לחזור לבית נקי - 10 טיפים לניקיון הבית

שום דבר לא משתווה באמת להרגשה הנפלאה שאנו מרגישים בכל פעם שאנו נכנסים לבית שלנו והוא נקי ומסודר. הסדר והניקיון משפיעים לטובה על הנפש, וגם המבולגנים והמלוכלכים ביותר שבינינו היו שמחים אם הייתה להם ההזדמנות להיכנס בכל פעם לבית נקי ונעים. עם זאת, ברור שזה לא תמיד פשוט, ולא קל לשמור על הסדר והניקיון באופן קבוע. כדי שתוכלו לעשות זאת בכיף ובקלות, אנחנו רוצים לחלוק עשרה טיפים מנצחים שיקלו באופן משמעותי על המשימה.

תכנית עבודה מסודרת

יש הרבה טיפים לניקיון הבית, אך זהו בלי ספק הדגש הבסיסי והחשוב מכולם. אם תתחילו לסדר ולנקות בלי תכנית, אתם עשויים למצוא את עצמכם מבולבלים ומתוסכלים. לעומת זאת, אם תתכננו מראש את סדר הפעולה תוכלו להיות יעילים הרבה יותר וזה הבדל שאפשר להרגיש מהר מאד. התחילו מסדר של הדברים, ניקיון ושטיפה של כלים, ניקוי אבק, חדרי שירותים וכביסות והמשיכו לסידור והרמה של הרהיטים ולבסוף שטיפה של הרצפות וכלל הבית.

התחילו מניקוי יבש

לאחר שסידרתם את הבית, שמתם את כל החפצים במקום שלהם באופן מסודר, הזזתם את הרהיטים וזרקתם את הזבל, שווה להתחיל דווקא בניקוי יבש של הבית לפני השטיפה. הצעד הפשוט הזה יחסוך לכם הרבה מאמץ בהמשך ויימנע מלכלוכים גדולים להפריע לכם בשלב של השטיפה. אפשר לעשות זאת כמובן באמצעות מטאטא ויעה, אך אם אתם רוצים להגיע לתוצאות טובות מומלץ להיעזר בשואב אבק אלחוטי JIMMY JV53 LITE שיסייע לכם להיפטר מהאבק ומהלכלוך בבית במהירות וביעילות. עם שאיבה עוצמתית, סוללה שתאפשר שימוש לזמן ארוך וטכנולוגיה חדשה למניעת הסתבכות שיערות במברשת השואב, תוכלו לתקתק את שאיבת האבק והלכלוך מהרצפה בכל הבית, גם אם יש לכם לכלוכים עיקשים ואפילו אם יש לכם בעלי חיים בבית.

שטיפת הרצפה

שטיפת הרצפה היא חלק חשוב שישמור על ההיגיינה בבית ויעניק מראה נקי ומסודר. אפשר לשטוף ידנית עם דלי וסמרטוט, אבל מכשיר ייעודי לשטיפה יוכל להקל עליכם את השטיפה עצמה ולקצר את זמן התהליך. מכשיר כמו שואב אבק ושוטף רצפות HW8 הוא אחד המומלצים, והוא יכול גם לשאוב כך שתוכלו לשלב בין הסעיף הזה לסעיף הקודם והכל במכשיר אחד. הוא יסיר את כל הכתמים מהרצפה, ינגב לאחר מכן ולכן לא ישאיר סימני מים, הסוללה שלו תספיק לניקוי של כל הבית והוא אפילו ינקה את עצמו בסיום בלחיצת כפתור.

וטיפ אקסטרה מאיתנו בנושא: מומלץ להתאים את כמות נוזל השטיפה למידת הלכלוך. ככל שהרצפה מלוכלכת יותר, כך יש להשתמש ביותר חומר. שימו לב ששימוש בעודפי חומר יגרום להרבה קצף מיותר שיקשה עליכם במידה רבה את מלאכת השטיפה.

שטיפת כלים

שטיפת הכלים היא בלי שום ספק חלק מהותי ובלתי נפרד מניקיון הבית, ויש בינינו אפילו כאלו שלא יכולים להירדם בלילה מבלי שהם יודעים שהכיור ריק. הסוג השני מנגד, אלו שמשאירים לזמן מה כמות מסוימת של כלים בכיור, מגלים הרבה פעמים שמלאכת השטיפה קשה הרבה יותר אחרי שעבר זמן. השרו את הכלים במים וסבון לפני שאתם מתחילים, שטפו בסבון כלים שמכיל חומרים פעילים (אפילו מומלץ להשתמש בסבון כלים אנטי בקטריאלי שגם ישמור על הספוג שלכם מלהפוך למדגרה של חיידקים), שטפו ביסודיות והניחו לייבוש. מומלץ להתחיל בשטיפת הכלים אם תרצו לנקות גם את הכיור עצמו.  

ניקוי אבנית

ניקוי אבנית בשירותים, במקלחות ובמטבח עשוי להיות מתסכל בהחלט ברגעים מסוימים, וקשה מאד לנקות אבנית ללא אמצעים מיוחדים. אנו ממליצים בחום להשתמש במסיר אבנית איכותי, ולהניח מעט מהחומר במקומות הרצויים כחצי שעה לפני הניקיון כך שיתחיל בפעולת הסרת האבנית מראש.

ניקוי השירותים

על ניקיון השירותים רצוי מאד להקפיד באופן יומיומי. הצטברות החיידקים עלולה לסכן את הבריאות שלנו, ולכן התחזוקה של האסלה חשובה גם ברמה היומית וגם במסגרת הניקיון השבועי. לפעולה יעילה במיוחד כדאי להשתמש בחומר לניקוי אסלות (אפשר לקנות אחד כזה המכיל אקונומיקה מראש או להוסיף בעצמכם אקונומיקה) ולתת לו לעמוד לרבע שעה. לאחר מכן יש לשפשף היטב עם המברשת לניקוי האסלה ותוכלו לראות שהפעולה פשוטה הרבה יותר באופן הזה. מומלץ לנקות את הקרש וגם את האסלה עצמה עם מגבונים או מטלית ספוגה בחומר מחטא, ולא לשכוח לנקות גם את המכסה (הרי מניחים אותו על הקרש).

ניקוי אבק

ניקוי אבק הוא דבר קריטי וחשוב, אבל כזה שממש לא חייבים לעשות בכל פעם. ההמלצה שלנו היא שאם אתם רוצים הרגשה נעימה ונקייה בבית, חשוב להקפיד על ניקוי אבק יסודי אחת לשבועיים לכל הפחות. אם אתם לא בטוחים מתי צריך לנקות אבק, מספיק שתעברו עם האצבע על הרהיטים השונים ותוכלו לראות אם אכן הצטברה כמות אבק המצריכה ניקיון או שאפשר לדחות את זה לפעם הבאה. ניתן לנקות באמצעות מטלית יבשה או באמצעות שואב אבק. שואב האבק האלחוטי JIMMY JV85 PRO למשל יוכל לעזור לכם בזה, עם ראשים מותאמים לריהוט למשטחים אחרים וסוללה עוצמתית שתדאג שאפילו גרגר אבק אחד לא יישאר בבית.

מוזיקה ופודקאסטים

אז ברור לכל שניקיון של הבית זה לא תמיד דבר כיף, אבל בהחלט אפשר להפוך את זה למהנה וחוויתי יותר. לפני שאתם מתחילים, בחרו פלייליסט נעים וקליל שאתם אוהבים שיעביר לכם את הזמן בכיף. אפשרות נוספת היא האזנה לפודקאסטים מעניינים בנושאים שונים שאתם אוהבים. אם לא יצא לכם לעשות את הדבר הזה עד היום, אולי תגלו שזה מעביר לכם את הזמן ממש בכיף ושהניקיון עובר במהירות.

עשו זאת כמשימה משפחתית

אם אתם חיים בתא משפחתי או מתגוררים עם שותפים, אפשר להפוך את הזמן של הניקיון לזמן כיפי מגבש. מחליטים על יום מסוים שמתאים לכולם והופכים את הניקיון לחווייתי עם מוסיקה, שירים והרבה צחוקים בין לבין.

אפשר לחלק משימות

טיפ חשוב שיעזור לכם לראות בניקיון הבית משימה פחות מעייפת. אם אפשר, חלקו את זמני הניקיון שלכם לימים שונים. ביום אחד למשל תוכלו לדאוג לסדר כולל של הבית, לעשות כביסות ולשטוף את הכלים. ביום למחרת אפשר לנקות אבק ולהקדיש את הזמן לניקיון המקלחות בחדרי השירותים, וביום השלישי תוכלו לשטוף את כל הבית. כך תחלקו את המשימה הגדולה למשימות קטנות, ותהפכו אותה להרבה פחות מאיימת.

לסיכום

כדי שכולנו נוכל להרגיש יותר טוב בבית, אפשר וכדאי בהחלט לאמץ הרגלים שיהפכו את הניקיון להרבה יותר פשוט ונעים. אם תקפידו על הדברים הללו, תוכלו ליהנות מבית נקי ונעים תמיד, שישאיר אתכם בהרגשה טובה ויעשה חשק לחזור אליו בכל פעם מחדש. 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר