ronlight
basket (0)

איך לבחור את הבלנדר המושלם?

שייקים טעימים ובריאים, יוגורטים קפואים עם פירות טריים ואפילו ממרחים טעימים - את כל אלו אפשר להכין עם בלנדר איכותי, ועבור מי שאוהב לבשל ולהכין אוכל טעים בבית מדובר בלי ספק במוצר חובה. על המדפים בחנויות וגם באתרי האינטרנט השונים אפשר למצוא הרבה דגמים, אך לא כולם באמת שווים ומצדיקים את ההוצאה הכספית, וכמובן שגם כאשר מדובר בבלנדרים איכותיים, דגם שמתאים לאחד לא בהכרח יתאים לאחר. בלנדר איכותי מאפשר עיבוד של מזון מסוגים שונים, כתישה של קרח וכן עיבוד גס יותר במקרה הצורך ולא טחינה מלאה. אז איך בוחרים את הבלנדר המושלם? ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לרכוש את האחד שהכי מתאים לכם.

 

כיצד נדע שאנחנו עושים בחירה טובה?
כדי לבחור בלנדר שבאמת מתאים לנו עלינו להכיר את החלקים השונים שלו ולהבין את ההבדלים בין הדגמים השונים. בואו נעבור עליהם.

 

הספק

זהו ככל הנראה הפרמטר המשמעותי ביותר בבחירת בלנדר. המשמעות היא בעצם הכוח של הבלנדר והשימושים שנוכל לעשות איתו, וכן העמידות שלו לאורך שנים. אם אתם לרוב טוחנים דברים רכים יחסית (פירות, יוגורט, עשבי תיבול, טחינה וכדומה) אפשר ללכת על הספק של 300 וואט, אבל אם מדובר במזון קשה יותר ובפרט כתישת קרח, מומלץ לבחור בהספק של 500 וואט לפחות. אם תלכו על הספק נמוך ותנסו לעבד מזון קשה זה עשוי להרוס את הבלנדר, קחו זאת בחשבון.

 

קיבולת המיכל

בלדרים מגיעים עם מיכלים בגדלים שונים, החל ממיכלים קטנים ואישיים בגודל של בקבוק קטן ועד למיכלים גדולים שמתאימים לשימוש משפחתי. אם השימוש שלכם בבלנדר הוא בדרך כלל עבור יותר מאדם אחד, מומלץ ללכת על מיכל בסיסי בנפח של ליטר וחצי לפחות, וככל שמדובר במשפחה גדולה יותר רצוי ללכת על נפח גדול יותר. בלנדרים עם מיכלים קטנים מתאימים לקיצוץ וחיתוך של עשבי תיבול, אגוזים וכדומה וכן מתאימים עבור אנשים שמכינים משקאות או ממרחים עם בלנדר רק לעצמם (למשל ספורטאים אחרי אימון).

 

החומר שממנו עשוי המיכל

המיכלים הסטנדרטים לבלנדרים עשויים מפלסטיק והם בדרך כלל עמידים וחזקים. עם זאת, אם אתם מתכוונים לכתוש קרח באופן קבוע מיכלי זכוכית יתאימו יותר, משום שהם חזקים יותר ולא נשרטים בגלל קרח ומזונות קשים אחרים. כמו כן חשוב לקחת בחשבון שמיכל זכוכית סופח אליו פחות ריחות, אך מנגד יש לו סיכוי גדול יותר להישבר וגם את זה חשוב לקחת בחשבון.

 

בלנדר וואקום

אם אתם מכינים משקאות על בסיס קבוע ורוצים ליהנות מתוצרים איכותיים, באמת שווה בהחלט לשקול את האפשרות של בלנדר ואקום. זהו דגם מיוחד שמאפשר לנו להוציא את כל החמצן שנכלא במיכל וכך למעשה שומר על איכות המזון והשייקים שאנחנו מכינים. לבלנדר מהסוג הזה יתרונות רבים נוספים כמו מצבי טחינה מגוונים, הפחתת רעשים משמעותית בעת השימוש ונוחות הפעלה שמתאימה גם למתחילים.

 

מהירויות

ככל שהבלנדר מתקדם יותר כך האפשרויות מגוונות יותר. יש בלנדרים שמגיעים עם שתי מהירויות סטנדרטיות, רגיל וטורבו, ובלנדרים אחרים מגיעים עם מהירות הפעלה אחת בלבד. כמו כן יש בלנדרים עם הפעלה בפולסים שמתאימה כשרוצים לאבד מזון באופן גס. עליכם לבחור לפי השימוש העתידי הצפוי שלכם בבלנדר, למשל להכנה של שייקים פשוטים גם מהירות הפעלה אחת תתאים. כמובן ניתן לטחון בפולסים באופן ידני אם אין אופציה מובנה בדגם כלשהו.

 

להבים

בעת בחירת הבלנדר שלכם חשוב מאד לשים לב ללהבים. ממה הם עשויים? האם מדובר בפלדה רגילה או בפלדת אל חלד? מהי תוחלת החיים הממוצעת שלהם והאם יש צורך בהשחזה או החלפה שלהם בשלב מסוים? גם במקרה הזה, ככל שאתם מתכננים שימוש תכוף יותר, כך מומלץ ללכת על דגם איכותי עם להבים חזקים, וזה נכון במיוחד אם אתם נוהגים לכתוש סוגי מזון קשים וקרח ולא רק דברים רכים ובסיסיים. 

 

עלות ואחריות

טוחנים מתחילים? אולי שווה ללכת בהתחלה על דגמים בסיסיים. אפשר למצוא בלנדרים גם ב-150 שקלים, למרות שאלו בדרך כלל לא מאריכים ימים והשימוש בהם הוא לא תמיד נוח. ניסיון של צרכנים מראה שבלנדר הוא מוצר שנעשה בו שימוש רב לאחר הרכישה שלו, ולכן אולי עדיף לבחור  בדגמים מתקדמים יותר, כאלו שאולי יעלו כמה שקלים יותר אבל ישרתו אתכם בצורה טובה הרבה יותר ויאריכו ימים. הדגמים הללו מגיעים לרוב עם תקופת אחריות מורחבת מעבר לשנה, כמו בדגמים הבסיסיים.

 

סיכום

יכול להיות שכבר שמעתם על בלנדרים מומלצים ואולי אפילו התחלתם לחשוב על הדגם שמתאים לכם, אך כדי להיות בטוחים שתבצעו רכישה טובה, חשוב מאד להבין איך לבחור בלנדר. אם תגדירו מראש את הצרכים והציפיות שלכם מהמוצר ואם תקפידו לעבור על הפרמטרים הללו, תוכלו בהחלט למצוא בלנדר איכותי שישרת אתכם נאמנה לעוד שנים ארוכות לבוא.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר