ronlight
basket (0)

משינה טובה יותר ועד שייקים ודיאטת מיצים: עקרונות הברזל לאימוץ אורח חיים בריא

אורח חיים בריא הוא המפתח לשמירה על הבריאות ועל תקינות התהליכים בגוף, אריכות ימים והקטנת הסיכויים להופעה של מחלות ותופעות נוספות. כדי לשמור על אורח חיים בריא יש לאמץ הרגלים חדשים וטובים שיעזרו לכם לשפר את התזונה ואת מהלך היומיום שלכם, כך שיהפכו לטובים ובריאים יותר.  יש כמה עקרונות שצריך להכיר כשמאמצים אורח חיים בריא, ואלו טיפים שימושיים שיכולים לעזור לכל אחד לשנות את חייו, ולטובה.

כל הדברים שחשוב לבצע כדי לחיות אורח חיים בריא

1. עסקו בפעילות גופנית – הפעילות הגופנית חשובה לתהליכים רבים בגופינו, לבריאות המוח, עצמות חזקות, בריאות הלב, ומצב רוח מאוזן. פעילות גופנית על בסיס קבוע יכולה לתרום לתחושת החיוניות שלכם, לאנרגיות, לביצוע תהליכים באופן תקין ויעיל יותר בגוף, יכולה לסייע בשמירה על הבריאות לאורך זמן ולהקטין את הסיכויים לבעיות רפואיות בגיל מבוגר.

 2. שתו מספיק מים – גופינו עשוי מכ-70 אחוזי מים. המים חשובים לצינון הגוף, הלחות, חילוף החומרים ותהליכים פנימיים נוספים שלא יוכלו להתבצע ללא כמות מספקת של מים. הדבר משפיע גם על יכולת הגוף לנקות ולסנן רעלים, ויש לכך השפעה אפילו על המצב הנפשי שלנו. שתו מים ודאגו שהגוף שלכם ירגיש טוב ולא יסבול ממחסור של נוזלים, ואפילו העור שלכם ייראה נהדר.

3. התחילו את היום שלכם עם מיץ – אין דרך טובה יותר להתחיל את הבוקר לאחר מספר שעות צום בשינה עם מיץ טרי שנסחט במסחטת מיצים. המיץ מזין, מרענן ונותן בוסט של אנרגיה שתעזור לכם להתחיל את היום.

4. הכינו שייקים כתוספת לארוחה או כתחליף לארוחה – שייקים בריאים שמכילים רכיבים עשירים בוויטמינים ומינרלים יכולים להיות תוספת מעולה לארוחה או כתחליף לארוחה. היופי בשייקים הוא שאפשר להכין אותם מכל דבר, וכל תוספת תעשיר אותם ותיתן להם עוד שכבה של טעמים. רוצים להפוך את זה לחוויה? הכינו את השייקים עם כל המשפחה והפכו אותם למנהג מקרב, משמח ומזין במיוחד. היעזרו במתכונים שבאתר ובעמוד הפייסבוק שלנו.

   5. אכלו יותר פירות וירקות – פירות וירקות חשובים מאד לתפריט, ומומלץ לשלב אותם בכל ארוחה. סלט גדול במגוון צבעים חשוב מאד כדי לספק לגופינו מספיק אנטיאוקסידנטים שיגנו על הגוף מפני רדיקלים חופשיים. לפירות והירקות ערכים תזונתיים מעולים שיכולים להעשיר את התפריט שלכם ברכיבים טובים ולסייע לכם לשמור על הבריאות לאורך זמן.

   6. עסקו בתחביב שאתם אוהבים – גם בריאות הנפש חשובה, ולכן כדאי לבחור לפחות תחביב אחד שחלמתם תמיד למצוא לו זמן. אין הדבר העומד בפני הרצון, ואם תרצו – תמצאו לו את הזמן המתאים. התחביבים הם מה שעושה לנו טוב, מעשיר את הידע שלנו וגם נותן מנוח לנפש, וזה דבר שצריך בכל שלב בחיים.

   7. הקפידו על שעות שינה מספקות – נכון שאין זמן לכלום ואתם מוצאים את עצמכם עושים את הסידורים בערב מאוחר אחרי שכולם ישנים, אבל השינה חשובה מאד למערכת החיסון שלכם ולתחושת החיוניות ליום הבא. השינה מאפשרת לגוף שלכם להתאושש מהיום שעבר, לשקם את עצמו ואת מאגרי האנרגיות שלו כדי שתוכלו להתחיל עוד יום, ובלי השינה לא תוכלו להתאושש ותרגישו עייפים וסחוטים.

  8. הסתכלו על מרכיבי המצרכים שאתם רוכשים –שימו לב למה שאתם קונים ומתכוונים להכניס לגופכם: צבעי מאכל, חומרים משמרים, E למיניהם, חומרים שונים שאינכם מזהים, וקרוב לוודאי שלא אמורים להיכנס למערכת העיכול שלכם. כל אלו מפורטים על גבי אריזות המוצרים שאתם קונים, וחשוב לבדוק אותן לפני הרכישה. רכשו רק מוצרים שאתם יכולים לזהות את כל המרכיבים שלהם בקלות.

 9. הימנעו מכימיקלים ככל הניתן -כדאי לבחור מוצרי היגיינה שעשויים מחומרים טבעיים, לאכול ולשתות מוצרים שמקורם ברכיבים טבעיים ללא תוספות מלאכותיות, ולהימנע ככל האפשר בשימוש בפלסטיק בהגשת אוכל ושתייה.

שתו יותר שייקים ומיצים בבית!

לשייקים טבעיים או מיצים טבעיים סחוטים על המקום יש יתרונות לא מעטים, שמהם אתם תוכלו להנות בקלות אם תשלבו אותם בתפריט.

שייקים טבעיים הם קלים ומהירים להכנה, תוכלו לשלב בהם כל מה שתרצו, אפשר לגוון את המתכון שלהם בקלות, והכי חשוב – אפשר ליצור בקלות קומבינציות טריות, טעימות ומזינות לכל שייק. עם המרכיבים הנכונים, זו יכולה להיות ארוחת בוקר שלמה ומזינה, וגם ארוחה אחרי אימון או ארוחת ערב קלילה.

השייקים מאפשרים לצרוך מרכיבים טריים ומזינים על המקום בלי להתאמץ יותר מדי על חיתוך, בישול, אידוי או אפייה, ויכולים להתאים למי שלא אוהב את המרקם של הירקות או הפירות בפה אבל כן רוצה להנות מהערכים התזונתיים והטעם שלהם. המרקם הנוזלי קל יותר לעיכול, ואפשר ליצור שילוב של טעמים מיוחדים שאותם המרכיבים לא יוכלו ליצור יחד על צלחת.

דיאטת מיצים: הדיאטה שהופכת את המיצים ללב התפריט

דיאטת מיצים היא דיאטה המבוססת על צריכה של נוזלים בלבד, ובעיקר מים, תה וירקות ופירות הנסחטים במקום. מדובר בדיאטה פופולרית שמאפשרת לגוף להתנקות ממאכלים מעובדים ולצרוך מרכיבים טבעיים ובריאים בלבד. העיקרון של דיאטת מיצים הוא פשוט: צורכים רק שייקים במקום ארוחות, וכל שייק צריך להכיל מרכיבים מסוימים כדי שיזינו את כל הגוף בכל מה שהוא צריך.

דיאטת מיצים צריכה להיבנות על ידי תזונאי מוסמך בלבד, ובשום פנים ואופן לא באופן עצמאי. רק תזונאי מוסמך יידע לתת לכם את המאזן הנכון לתפריט כך שלא תפגעו בבריאות שלכם בשום צורה. התזונאי ידע גם להתאים את אורח החיים שלכם ואת סדר היום שלכם לכמויות המיצים והתדירות שלהם ביום, כך שהוא יוכל להתאים לכם את הדיאטה באופן אישי וללא סיכונים מיותרים.

איך מכינים שייק בריא ומזין?

כדי להכין שייקים, תצטרכו מסחטת מיצים אמינה שתסייע לכם לסחוט ירקות ופירות רכים וקשים. יש מכשירים כאלה, כמו מסחטת המיצים מסוג c9000 שמשתמשת בשיטת כבישה קרה, ובעצם סוחטת את המרכיבים שמכניסים אליה ללא שימוש בסכינים כמו מכשירים דומים. במכשירים שבהם יש סכינים, המהירות הגבוהה גורמת לחימום ההורס את המרכיבים החיוניים שבפירות והירקות, וכתוצאה מכך המיץ מתחמצן מהר, והוויטמינים, המינרלים והאנזימים שבו נהרסים. המיצים המופקים ממכונות כאלו פחות טובים לגופינו, כי הם אינם מכילים את המרכיבים המזינים שאמורים להיות במיץ. שיטה של כבישה קרה מתבססת על מעיכה איטית במקום חיתוך מהיר של הפרי או הירק. המעיכה מונעת את החימום שכאמור פוגע בכל הערכים התזונתיים הקיימים בפרי ובירק.
חשוב לדעת שניקוי המכונה הוא פשוט למדי, היא שקטה מאוד כך שתוכלו להפעילה כבר בבוקר עוד כשכולם ישנים.

ניתן להכין שייקים גם באמצעות בלנדר  והוא יוכל לבצע את העבודה מצוין, אך חשוב לדעת שלבלנדר אין את הפונקציות המתקדמות שיש למסחטת מיצים.

ערכים תזונתיים שנשמרים בזכות הכבישה הקרה

אנזימים – נהרסים בקלות בחום, והם אלו שחשובים לתהליכים מטבוליים בגוף, שיפור העיכול וספיגת המזון, ותהליכים פנימיים בדם ובאיברים חיוניים כמו הכבד.

ויטמינים – חשובים לבריאות העיניים, העור, הציפורניים, השיער, בריאות הלב וכלי הדם, בריאות מערכת העצבים, חיוניות וויטאליות הגוף.

מינרלים – חשובים לבריאות העצמות, השרירים, פעילות הלב, ותקינות התאים השונים. חשובים למי שמאבד הרבה אלקטרוליטים כמו נשים בהריון, מניקות ולאלו העוסקים בספורט, ואלו המקבלים טיפול כימותרפי.

למי מסחטת הפירות הקשים מתאימה?

מכשיר כזה יוכל להתאים לכל מי שמשתייך לאחת הקטגוריות הבאות או מעוניין:

  • לאמץ אורח חיים בריא.
  • לשפר את התזונה ואת התפריט האישי או המשפחתי.
  • להוסיף מזונות בריאים למזווה הביתי.
  • למתאמנים וספורטאים מקצועיים.
  • לסובלים מבעיות בריאותיות שמחפשים פתרונות טבעיים לתמיכה בריאותית וחיזוק הגוף.

 מתכון מנצח למיץ ירוק

3 תפוחים ירוקים

חופן עלי תרד צעירים טריים

2 תמרים מסוג מג'הול

1 ענף סלרי

אופן ההכנה:

הפעילו את מסחטת המיצים.
הכניסו את התפוחים שלמים, חופן העלים, תמרים ללא גרעינים וענף הסלרי. המסחטה טוחנת הכל ומפרידה בין הסיבים לנוזל.

לבריאות!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר