ronlight
basket (0)

5 טיפים לשימוש חכם בסמארטפון שלכם

הסמארטפון הוא כלי עבודה וכלי עזר אישי רבגוני ושימושי ביותר. לאור השימוש הנרחב בו, גם טיפים קטנים לכאורה, עשויים להתבטא ברווח מצטבר גדול, לאורך זמן. רווח זה, עשוי להיות בכיוון של חסכון בזמן, הגברת התועלת מתכונה מסוימת של המכשיר או מציאת שימושים עליהם לא חשבנו כלל. אלה חמש דוגמאות שימושיות במיוחד:

 

1 - להיערך מראש

לעתים קרובות, הטיפ שמחפשים, למשל מסוג "איך אפשר ל.. במכשיר זה" כלול ביכולות הטלפון הבסיסיות, אך פשוט לא יודעים היכן למצוא זאת בתפריטים. מצד שני, מדריך משתמש מודפס שנרכש עם המכשיר, לא תמיד זמין או לא זוכרים היכן בדיוק שמנו אותו. אם מוצאים אותו, מתחיל תהליך חיפוש בקריאה. גישה מהירה יותר, היא הורדת המדריך מראש לסמארטפון ולמחשב אישי אם יש ואז שימוש בחיפוש. חיפוש זה, יכול לכלול ספריית מידע מצטבר על הסמארטפון (שיש כמובן לכל משתמש סמארטפון מסודר. יש לכם נכון?), בה שומרים למשל קובץ DOC עם טיפים, קובץ עם תקלות וכיצד פתרנו אותן וכדומה. כעת, עושים חיפוש על כל הספרייה עם מילות מפתח מתאימות ומגיעים פעמים רבות במהירות למידע המבוקש. כמובן, חשוב להוריד מדריכי משתמש רשמיים מאתר היצרן או היבואן הרשמי ולא ממקורות מפוקפקים.

 

2 - עדכן, החלף או העף

עדכן בקביעות את מערכת ההפעלה של המכשיר וכל תוכנה ("אפליקציה") שמותקנת עליה, בין אם אלה סמארטפונים מבית LG ובין אם לא. אם מדובר בתוכנה ישנה שאין עבורה יותר עדכונים שוטפים, החלף באפליקציה מקבילה חדשה יותר (לרוב יש) או הסר. כלל פשוט זה, מספק שתי תועלות משמעותיות מאוד. מחד, הוא מונע סיכוני אבטחה רבים, בקלות ובפשטות יחסית, בכך שהעדכון לרוב גם יתקן פרצות שונות שהתגלו. מאידך, הוא מעניק לך את התכונות העדכניות ביותר של האפליקציה, כולל תכונות שאולי ללא העדכון - היית מחפש עבורן אפליקציות אחרות!

 

3 - לא כל הנוצץ

כמשקל נגד לסעיף הקודם, נציין שישנם כלים וותיקים שהותאמו גם להתקני מחשוב ניידים, אשר לעתים טובים יותר מהחדשים. לכן מומלץ שלא למהר להניח, שמה שנחשב לאיכותי בעבר בעולם ה-PC, לא רלוונטי כעת. דוגמא מעניינת בה נתקלנו הוא מנהל הקבצים הוותיק והמוערך Total Commander. לא רק שהוא עדיין חי וקיים, אלא מסתבר שיש לו גם גרסה חביבה מאוד לאנדרואיד!

 

4 - תוספי דפדפנים

כולם מכירים את "חנויות האפליקציות", אך כיוון שימושי נוסף להרחבת יכולות המכשיר, הם תוספי הדפדפנים. אלה מספקים ערוץ חיפוש קל ומהיר לתכונות מבוקשות, יכולות לקרוא ביקורות משתמשים אחרים ולהעריך פופולאריות, התקנה קלה ובטוחה ויכולת הסרה כנ"ל. כמובן, הם גם אמורים להיות בעלי אינטגרציה טובה לדפדפן, ללא באגים משמעותיים. 

 

5 - גיבוי - הכול, רחוק ולבדוק

גיבוי כמה שיותר מהדברים החשובים לך במכשיר, החל מספר הכתובות הצנוע ועד הסרטון האחרון הענק שיצרת, הוא הרגל שיחסוך עוגמת נפש רבה. כמובן, מומלץ לגבות לשרת מרוחק באמצעות האינטרנט ("בענן"), אך ניתן לגבות גם לדיסק און קי שצמוד למחזיק מפתחות שאיתך, אם אתה פרנואיד במיוחד. לבסוף, הכלל שלא מחבבים אך הוא חשוב ביותר - לנסות לשחזר באופן יזום, לבדיקה. לא היית רוצה לגלות שמשהו בתהליך הגיבוי לא עובד בדיוק כמו שחשבת, דווקא ברגע הקריטי בו אתה זקוק לגיבוי תקין.  

 

לסיכום

יש אינספור טיפים למיצוי השימוש בסמארטפונים, אך ברשימת טיפים זו ניסינו להתמקד בכמה עקרונות על, בבחינת מעט המחזיק את המרובה. נסו ותיהנו.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר