ronlight
basket (0)

המדריך המקיף לרכישת טלפון

הטלפון הסלולרי הוא כבר מזמן חלק בלתי נפרד משגרת היום שלנו. אנו משתמשים בו לצרכים השונים בעבודה, שומרים על קשרים עם חברים ובני משפחה ומאז שהטלפון הפך לחכם אנו בעצם מבצעים בו כמעט כל פעולה שהיא, החל מגלישה ברשתות החברתיות, דרך הזמנת מוצרים, תשלום חשבונות, קריאה ועוד. מתוך כך אנו בוחרים להתחדש אחת לכמה זמן במכשיר טלפון נייד חדש, ומדובר בהוצאה לא מבוטלת שחשוב מאד לדעת איך לבצע בחוכמה. לצורך כך, הכנו עבורכם מדריך מקיף עם כל הטיפים החשובים שיעזרו לכם להבין איך לקנות טלפון חדש.

 

מחיר

נתחיל דווקא במה שנהוג לתפוס כשורה התחתונה של בחירת טלפון חכם - סוגיית המחיר. באופן טבעי, מכשירי טלפון חכם נתפסים כמוצרים יקרים ולעיתים הם באמת כאלו. יש דגמים שעולים אלפי שקלים, ויש לדגמים כאלו את היתרונות שלהם, אך חשוב להבין שזה ממש לא הכרח וטווחי המחירים רחבים מכך. נכון, שווה לפעמים להשקיע כמה שקלים נוספים ולרכוש דגם חזק ואמין שיחזיק להרבה זמן, אבל שווה לדעת שיש גם דגמים מצוינים כאלו שהמחיר שלהם נוח יותר.

 

בחירת המותג

בשוק קיימים מותגים גדולים ומוכרים, לצד מותגים קטנים יותר ופחות מוכרים (לפחות בישראל). אם אתם פריקים של סמסונג או אפל, בוודאי תרצו ללכת על מכשירי הדגל של החברות הללו וחשוב לקחת בחשבון שאלו יהיו בדרך מכשירים יקרים יותר. אם אתם מחפשים איכות ונוחות שימוש ולא בטוחים איזה מותגים יתאימו לכם, שווה להתחיל להיחשף למותגים פורצי דרך שעשו לא מעט רעש בשנים האחרונות. סמארטפונים של OPPO זו דוגמה מצוינת למכשירים כאלו, עם דגמים שונים בטווח רחב מ-999 ועד 3999 שקלים.

 

יבואן רשמי או יבוא מקביל?

לאחר שקבעתם את התקציב שלכם, חשוב לבחור איפה לקנות טלפונים חכמים. כשמדובר בקנייה של טלפונים חכמים מהארץ, יש שתי אופציות: האפשרות הראשונה היא קנייה מהיבואן הרשמי של כל מותג. משמעות הדבר היא אחריות מורחבת, ומענה מהיר במקרים של תקלות. בעצם יש למי לפנות אם צצות בעיות. אם מצאתם דגם כלשהו מיבואן מקביל שהוא זול יותר בהשוואה למקום אחר, אפשר לשקול קנייה אך חשוב לקחת בחשבון שבמקרים של תקלות לא בטוח שיהיה מי שיעזור לכם. 

 

זיכרון RAM

זהו בלי ספק אחד הנתונים החשובים ביותר שיש לבחון כשקונים טלפון חכם חדש, ולמרבה האירוניה זה דווקא אחד הדברים שאנשים לא שואלים לגביו וגם לא תמיד יודעים מה זה. זיכרון ה-RAM הוא למעשה הזיכרון שאחראי על התפעול של האפליקציות והמערכות השונות בטלפון. ככל שזיכרון RAM הוא גבוה יותר, כך תהנו מחוויית משתמש טובה יותר. אפליקציות שרצות מהר יותר, מעבר חד בין חלון לחלון, הורדות מהירות יותר וכן הלאה. חברות הטלפונים מתגאות בגרסאות עם זיכרון RAM משופר בנפח של 8GB ולפעמים גם 10GB, אבל האמת היא שהרבה פעמים נפח כזה בכלל לא נדרש. ההמלצה שלנו היא ללכת על דגם עם זיכרון RAM של 6GB לפחות וזה בהחלט יאפשר ביצועים טובים ומהירים.

 

נפח אחסון

נפח האחסון יקבע למעשה כמה קבצים נוכל להוריד למכשיר שלנו. הקבצים הגדולים ביותר בכל טלפון אלו הן האפליקציות השונות ויחד איתן תופסים מקום התמונות והסרטונים שאנו מצלמים. בעבר נפח האחסון הבסיסי היא של 8GB, אך כיום כמעט ולא ניתן למצוא דגמים כאלו והנפח המינימלי במרבית המכשירים הוא 16GB. אפשר למצוא דגמים עם נפח אחסון של 32, 64 ואפילו 128 GB. הבחירה שלכם צריכה להיות בהתאם לצרכים ולדרישות. תצטרכו נפח אחסון גדול אם אתם משתמשים בהרבה אפליקציות, מצלמים הרבה תמונות וסרטונים או משתמשים במכשיר לצורך הורדה והעברה של מסמכים. קחו בחשבון שאם תבחרו בנפח אחסון קטן מדי אתם עלולים למצוא את עצמכם עסוקים כל היום במחיקת קבצים ופינוי מקום.

שווה לדעת שיש אפשרות לשדרג את נפח האחסון במכשירים. הדרך הפשוטה ביותר היא לעשות זאת עם כרטיס MicroSD שניתן להכניס לחלק מהדגמים של הטלפונים הסלולריים (אך לא לכל מכשיר אופציה כזו). אפשרות נוספת היא להשתמש בשירותי אחסון חיצוניים כמו גוגל דרייב כדי לאחסן חלק מהקבצים שלכם. 

 

גודל כללי

כשבוחרים גודל של מכשיר טלפון חכם, צריך להבין בדיוק מי הולך להשתמש בו. יש מכשירים קטנים, שיכולים להתאים לילדים, מבוגרים וכל מי שמעדיף טלפונים קומפקטיים. מכשירים גדולים הם נוחים יותר מבחינת חווית השימוש, אך ככל שמדובר על נשיאה ואחסון שלהם מדובר כבר באתגר גדול יותר. כמובן שאין כאן תשובה חד משמעית, כל אחד ומה שמתאים לצרכים שלו.

 

גודל מסך

אפילו שחלקנו מעדיפים מכשירים קטנים וקלים יותר, נראה כי רובינו היינו רוצים טלפון חכם עם מסך גדול יחסית שיהפוך את השימוש בו לנוח הרבה יותר. בעבר הגודל הממוצע היה 4-4.5 אינץ', וכיום הגודל הסטנדרטי עלה לממדים של 5.2-6 אינץ'. יש דגמים עם מסך גדול ואחרים עם מסכים קטנים יותר, וכדאי לבחור לפי הנוחות וצרכי השימוש.

 

סוללה

חלק קריטי וחשוב בבחירת של טלפון חכם. לפני הקנייה תוכלו למצוא מידע בנושא במפרט של כל מכשיר, אבל הדרך הטובה ביותר להבין מהם ביצועי הסוללה היא לשאול אנשים שכבר יש להם את הדגם שבו אתם מתעניינים. הנתונים היבשים כמעט אף פעם לא נאמנים למציאות (כמובן ששימושים שונים מביאים לדפוסי צריכה שונים)ף אז כדאי לבדוק את זה אם זה חשוב לכם או שאתם שוכחים להטעין את הטלפון במהלך היום.

 

סוג מסך ורזולוציה

המסכים החדישים ביותר כיום הם מסכי הרטינה עם 326 פיקסלים. כמו כן ניתן למצוא דגמים עם טכנולוגית HD ואפילו FULL HD. בטלפונים פחות איכותיים הרזולוציה תהיה ירודה יותר כמובן, אבל לרוב האנשים הפרט הזה לא ישנה הרבה (אלא אם אתם גיימרים, עוסקים בתחום הצילום והעריכה או פשוט יודעים להעריך איכות וידאו גבוהה).

 

עמידות במים ואבק

יש אנשים שהטלפון מלווה אותם בעבודה בשטח או בקרב מים ורטיבות, ובמקרה כזה שווה לבדוק את העמידות של הדגמים שאתם מתעניינים בהם למים ואבק. לאחר הרכישה מומלץ לרכוש מגן מתאים כדי שתוכלו לשמור על המכשיר שלכם כמה שיותר.

 

מצלמה

אין ספק שהמצלמה בטלפונים החכמים הפכה לחלק בלתי נפרד מהם, כאשר עם השנים הטכנולוגיות רק הולכות ומתפתחות. לדגמים מסוימים יש מצלמות שלא נופלות באיכותן ממה שמספקות לנו מצלמות הלכה למעשה. בכל סמארטפון בסיסי יש היום מצלמה קדמית ואחורית כאשר המצלמות מתחילות מ-4 מגה פיקסל, וכאן מדובר באיכות צילום בינונית ומטה. רמה בסיסית מספקת היא בין 6 ל-8 מגה פיקסל ואם אתם ממש אוהבים לצלם, מומלץ לברר לגבי הדגמים המצוידים במצלמות מתקדמות אפילו יותר.

 

לסיכום

אם אתם מעוניינים לקנות טלפון חדש, זכרו להשתמש בכל הטיפים שהצגנו כדי לבצע רכישה טובה ומשתלמת עבורכם. עם זאת זכרו שזה לא אומר שחייבים ללכת בהכרח על המותגים הגדולים ותוכלו למצוא מכשירים מעולים גם אצל יצרנים פחות מוכרים (ולא פחות טובים) ובמחירים שפויים והגונים הרבה יותר. באינטרנט יש סקירות רבות שיכולות לעזור לכם להחליט, וכל מה שאתם צריכים הוא לחפש בגוגל את שם המכשיר וכל הפרטים יהיו גלויים לפניכם. בהצלחה!

 

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר