ronlight
basket (0)

תאורה חכמה כפתרון לחסכון

אנחנו חיים בעידן של התפתחויות מרחיקות לכת בכל הנוגע לטכנולוגיה. למען האמת, אנחנו כבר כל כך מורגלים בשינויים טכנולוגיים והתחדשויות, עד שלעיתים אנחנו מפספסים התפתחויות בתחומים מסוימים. אותן התפתחויות יכולות לשנות לנו את החיים או לפחות לסייע לנו באופן ניכר. תחום אחד כזה הוא תחום התאורה הביתית. עד לפני שנים לא רבות, היינו מוגבלים לשתי טכנולוגיות עיקריות - נורות ליבון על שלל הסוגים השונים, ונורות פלואורסנט. לכל אחת מהטכנולוגיות הללו היו חסרונות משמעותיים. נורות הליבון היו זוללות חשמל, נשרפות בקלות ומתחממות מאוד. נורות הפלואורסנט היו בעלות אור מרצד, איכות אור ירודה כמו גם רעילות של הנורה עצמה.

פריצת הדרך של השנים האחרונות בתחום התאורה היא בכל הקשור לטכנולוגית הלד (LED). היישומים הביתיים לא איחרו לבוא וכיום יש לנו שלל אפשרויות שכולן מתאפשרות בזכות השימוש בלדים ובטכנולוגיות דיגיטליות שונות, בראשן טכנולוגיות אינטרנט.

במאמר הזה נבחן את האפשרויות המדהימות שניתן לקבל כיום בתחום התאורה הביתית.

תאורה חכמה - זה שימושי וחסכוני

כיום, כאשר אנחנו מדברים על תאורה ביתית, אנחנו כוללים בתחום כמה וכמה סוגים של תאורה.

קיימות נורות חכמות שמתברגות לשקעי נורה סטנדרטיים. אלו למעשה מכשירים אלקטרונים שלמים הכוללים נורת לד משוכללת, חיבור לחשמל ומערכת בקרה נשלטת מרחוק, או על ידי שלט רחוק, או על ידי אפליקציה מהנייד או מהמחשב.

סוג נוסף של פתרון תאורה הוא פס התאורה החכם, הLEDSTRIP. זהו פס תאורה שמורכב משרשרת של אלמנטים מסוג LED כמובן. גם כאן קיימת אפשרות שליטה מרחוק על משתנים שונים אותם נפרט בהמשך.

שימוש נוסף הוא בתאורת ילדים כאשר כאן האלמנט כבר מעוצב או אפילו מאוייר.

לכל אחד מסוגי התאורה הללו ישנם יתרונות רבים שהופכים אותו לפתרון תאורה מתקדם:

  1. חסכון בחשמל - החסכון בחשמל מגיע מכמה כיוונים כאשר מדברים על תאורה חכמה. ראשית, מדובר באלמנטים שמהתחלה צורכים פחות חשמל מפתרונות תאורה סטנדרטים. טכנולוגיית הLED מפיקה יותר אור לאותה יחידת תאורה ולכן ניתן להשתמש באלמנטים חלשים יותר מבחינת צריכה אבל שמספקים את אותה כמות אור אפקטיבית. אם פעם היינו משתמשים בנורת 100 וואט, כיום, בעידן הLED - מאה וואט יכולים להספיק לכמה חדרים ועוד יישאר עודף. חיסכון נוסף בחשמל מגיע בזכות השליטה החכמה. למעשה, הרבה מהאור באלמנטים רגילים מתבזבז על חללים ריקים מאדם או על תאורה לא נכונה. בעידן בו ניתן לשלוט על התאורה באופן חכם, כל זה משתנה. ניתן להגדיר זמנים בהם התאורה תכבה מעצמה או לחילופין פשוט לוודא שהיא כבויה. אם יצאנו מהבית, נוכל עדיין לכבות אורות ובכך לצמצם את צריכת החשמל. חסכון נוסף מגיע מהיכולת לעמעם את האורות. עמעום אורות מצמצם את צריכת החשמל באופן ניכר לאורך זמן.
  2. נוחות שימוש - שליטה על התאורה ממקום מרכזי מבטיחה שנוכל בלחיצת כפתור להגיע לאופן התאורה הרצוי לנו. לא עוד התרוצצויות בבית אחרי המפסקים, אלא גישה אחת ויחידה דרך הנייד שלנו.
  3. איכות האור - תאורה חכמה ואלמנטים LED איכותיים מבטיחים לנו שנוכל לשלוט על עוצמת האור וגם על הצבע והטמפרטורה שלו. הנתון האחרון, הטמפרטורה, הוא מאוד חשוב מכיוון שזה למעשה מה שנותן את ההרגשה של אור איכותי. ממש כמו טמפרטורת הצבע של השמש במהלך היום, גם זו של התאורה אצלנו בבית יכול להשתנות וללוות אותנו בצורה נעימה ואפילו בריאה יותר לאורך השעות.
  4. ביטחון - תאורה חכמה יכולה להעביר את תחושת הבטחון ואפילו לעזור במיגור פשע ומניעת פריצות. ניתן לשלוט על התאורה מרחוק או להפעילה במקומות וזמנים מועדים לפורענות. כך למשל נוכל לשהות בחו"ל אבל עדיין נפעיל את האורות בבית. זה יאפשר לנו לראות טוב יותר את הנעשה בבית דרך מצלמות. כמו כן, הפעלה של תאורה בזמן שהבית ריק מאנשים, יכולה לתת חיים לבית ולהרתיע פורצים פוטנציאלים. זו איננה הפעולה היחידה כמובן, אבל כאשר היא נעשית בסמיכות לאחרות (איסוף דואר למשל), היא יכולה בהחלט לעזור בנושא.
  5. חסכון בתפעול שוטף - נורות LED מצריכות תחזוקה מועטה ביותר. זה מאפשר לנו כמעט לשכוח מההחלפות הקבועות והמסובכות. לא עוד טיפוס תדיר על סולמות מידי כמה שבועות בכדי להחליף נורה. מהיום שמים נורת LED חכמה ושוכחים מהצורך להחליפה במשך כמה שנים. כל זאת מאפשר לנו לשים אלמנטי תאורה גם במקומות שאינם נגישים בדרך כלל.
  6. מחיר - כל הטוב הזה מגיע היום במחיר השווה לכל כיס. לאחר ששקללנו את החסכון בצריכה ובהחלפות עצמן, אנחנו מגיעים לעלות כוללת של רכישה ותחזוקה שהיא זולה יותר מפתרונות תאורה להם אנחנו רגילים מהעבר. כיום, נורה חכמה מתחילה ב99 ש"ח. נורה כזו תספק לנו את כל השימושיות ויכולת השליטה שהזכרנו במחיר מדהים.

לסיכום,

מי שעדיין לא העניק לביתו תאורה חכמה, כדאי שיעשה זאת. מדובר ללא ספק בטכנולוגיה שהיא לא סתם 'טרנד', אלא כאן בכדי להישאר. העדות הטובה ביותר לכך היא שיותר ויותר עסקים וחברות כבר עברו לאותה טכנולוגית תאורה ממש. הם גילו שאור איכותי ובריא יכול להתקבל תוך חסכון בעלות הכוללת של ההפעלה ושזהו למעשה הנתון החשוב מבחינת סך ההוצאה שלנו על תאורה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר