ronlight
basket (0)

ניקוי חלונות מרפסת: כל מה שכדאי לדעת

אם שאלתם את עצמכם איך מנקים חלונות מרפסת ואתם לא בטוחים באילו מוצרים להשתמש או אם כדאי בכלל לשכור חברת ניקיון למשימה – כל השאלות שלכם עומדות לקבל תשובה. במאמר שלפניכם תוכלו לקרוא את החשיבות של שמירה על חלונות מרפסת נקיים, מהי התדירות המומלצת לניקוי ובאילו כלים ושיטות תוכלו להשתמש להשגת התוצאות הרצויות.

הסיבות העיקריות לניקוי חלונות מרפסת

ניקוי חלונות המרפסת הוא חיוני מכמה סיבות:

  • שמירה על האסתטיקה של הבית – חלונות נקיים תורמים למראה חיצוני מטופח ומושך. חלונות מבריקים ונקיים מאפשרים לאור טבעי להיכנס אל חלל הבית, ויוצרים אווירה מוארת ומזמינה יותר
  • צפייה בחוץ ללא הפרעה – לכלוך על החלונות עלול לחסום את היכולת שלכם לצפות בנוף של המרפסת וליהנות ממנו גם מתוך הבית
  • שיפור איכות האוויר בבית – אבק ולכלוך המצטברים על אדן החלון והמסגרות עלולים ליצור מצב של אוויר לא נקי בתוך הבית. ניקוי קבוע מסיר אלרגנים, מזהמים ועובש, מקדם איכות אוויר טובה יותר בתוך הבית וסביבת חיים בריאה יותר
  • הארכת חיי השימוש של החלון – ניקוי חלונות באופן קבוע עוזר להגן עליהם מפני אלמנטים סביבתיים ומזהמים העלולים להרוס את הזכוכית, המסגרות והחלקים האחרים במבנה החלון
  • מניעת נזק – אלמנטים חיצוניים כמו מלח באזורי חוף או חלקיקי זיהום בסביבות עירוניות עלולים לתרום לתהליך ההחלדה של החלון ולנזק. ניקוי שגרתי עוזר למנוע בעיות אלו, ושומר על השלמות המבנית של החלונות
  • בריאות הדיירים – עובש וטחב משגשגים בנוכחות לכלוך ולחות על אדן החלונות. ניקוי קבוע מסייע במניעת צמיחתם של חומרים מזיקים אלו, ומקדם סביבת חיים בריאה יותר

באיזו תדירות ננקה את חלונות המרפסת?

ההמלצה הכללית היא לנקות את חלונות המרפסת לפחות פעם בחודש, כדי להימנע מהצטברויות לכלוך ואבנית שיקשו את תהליך הניקיון בהמשך או את הזזת החלונות על המסילה. ייתכן שתצטרכו לנקות את החלונות בתדירות גבוהה יותר אם אתם נמצאים באזור שיש בו מזג אוויר גשום ומלכלך יותר.

מתי הכי רצוי לעשות ניקוי לחלונות המרפסת?

מומלץ להימנע מניקיון החלונות לפני מזג אוויר מלכלך כמו גשם חזק או סופת חול כדי להימנע מעבודה כפולה, וגם כדאי לנקות אותם כשהשמש אינה מאירה ישירות על החלונות – היא עלולה לייבש את המים ולגרום לכם למאמץ מיותר. בדרך כלל שעות הבוקר הן המתאימות ביותר לניקוי חלונות המרפסת, או כשאתם רואים שיש מזג אוויר מעונן המונע מקרני שמש ישירות להגיע למשטח שאתם מנקים.

באילו שיטות ניקיון אפשר להשתמש כדי לנקות חלונות מרפסת?

הינה כמה דרכים ושיטות שאפשר להשתמש בהן כדי לנקות את החלונות במרפסת:

רובוט מנקה חלונות

הטכנולוגיה המתקדמת של ימינו הביאה לחיינו מוצרים רובוטיים שינקו גם את החלונות בשבילנו. אצלנו באתר תוכלו למצוא מוצרים כמו מנקה חלונות רובוטי, Winbot W1 או Ecovacs Winbot 920 שיהפכו את מטלת הניקוי לאוטומטית ונוחה.

מגנט דו צדדי

אפשר לרכוש במגוון חנויות נבחרות מגנט דו צדדי המאפשר לכם לעמוד בתוך הבית ולנגב את החלון מבפנים ומבחוץ במקביל. שני חלקי המוצר מתחברים באמצעות כוחות מגנטיים כשהחלון נמצא ביניהם, ואתם יכולים לנקות בנוחות גם את החלק החיצוני של החלון מבלי להתעסק במציאת דרך נוחה להגיע אליו.

התזת חומר הניקוי וניגובו

השיטה הקלאסית של ניקוי חלונות וכל רהיט בבית – התזה ידנית של חומר הניקוי וניגובו באמצעות מטלית או סמרטוט מתאימים. מומלץ לעבור אחר כך עם מטלית יבשה כדי להימנע מכתמי מים.

אוסמוזה הפוכה

אוסמוזה הפוכה היא שימוש במים מינרליים או מים בלי אבנית המחליקים על החלון ומשאירים אותו נקי. באמצעות התהליך הכימי של אוסמוזה הפוכה, המים לא מצטברים על החלון ולא משאירים כתמי מים, ותוך כדי הם מסירים מהחלון לכלוך. זוהי שיטה נפוצה אצל חברות מקצועיות לניקוי חלונות חיצוניים.

הזמנה של חברת ניקיון

במקרה הצורך אפשר לשכור את שירותיה של חברת ניקיון מקצועית, שתעשה בשבילכם את העבודה הקשה ותחסוך לכם את הטרחה של המאמץ הפיזי.

ניקוי חלונות מרפסת

השלבים לניקוי חלונות מרפסת

עכשיו אחרי שדיברנו על התאוריה, בואו נעבור למעשים. כעת נפרט את השלבים לניקוי החלונות שבמרפסת, ואנחנו ממליצים לכם גם לקרוא את המאמר שלנו על טיפים לניקוי חלונות לעבודה אפקטיבית שתחזיק זמן רב.

נאגד חומרי ניקוי

כדי להימנע מהצורך ללכת בכל פעם לארון הציוד כדי להביא את הציוד שאתם צריכים, כדאי שתכינו לפני הניקוי את החומרים שאתם צריכים. תצטרכו לשם כך דלי מלא מים, כלי לקרצוף כמו כרית ספוג, מגב לניקוי חלונות, חומר ניקוי המתאים לסוג החלונות שלכם, אמצעי הגבהה במידת הצורך כמו סולם וגם מטלית מיקרופייבר לניקוי פסי שאריות וטפטופים.

נכין את משטח החלון

מומלץ להכין את משטח החלון לעבודת ניקיון איכותית, בעיקר באמצעות טאטוא של לכלוכים גדולים באמצעות מטלית או מברשת ייעודית. ההכנה כוללת גם התזה של מים על החלון – מומלץ לעשות זאת באמצעות בקבוק ריסוס מלא במים או באמצעות צינור שיש לו אופציה לריסוס. לפני תחילת הניקיון מומלץ לכסות את כל האזורים מסביב לחלון העלולים להינזק מרטיבות או מחומרי הניקוי.

נוודא שיש לנו גישה בטוחה לכל חלקי החלון

מומלץ שלא לנקות בעצמכם חלונות שהגישה אליהם היא בעייתית, כדי להימנע מתאונות, מנזקים פיזיים לגוף או מנזקים לרכוש. לאחר שווידאתם שאתם יכולים להגיע בבטחה לכל חלקי החלון תוכלו להתחיל את מטלת הניקיון.

בחירת שיטת ניקיון

כדי להבטיח כיסוי מלא של החלון והגעה גם לאזורים הבעייתיים יותר, תצטרכו לעבוד בצורה שיטתית. מומלץ להתחיל את הניקיון מלמעלה למטה כדי למנוע נזילות על חלקים שכבר ניקיתם, וכדאי לעבוד על אזורים קטנים של החלון כדי לוודא שאתם עוברים על כל פינה וחלק מלוכלך. השתדלו לשמור על תנועות עדינות כדי לא לשרוט את החלון, אך אם יש כתמים עקשניים יותר אפשר להפעיל מעט לחץ. אם יש לכם כמה חלונות לנקות, קחו את הזמן כדי לנקות חלון אחד בכל פעם.

מתי נעדיף להזמין חברת ניקיון לניקוי חלונות המרפסת?

אם הבית שלכם בדיוק עבר שיפוץ, ייתכן שהמרפסת מלאה פסולת בנייה העלולה להימצא גם על החלונות או במסילות. במקרה הזה תצטרכו חומר מיוחד להמסה של הבטון ולניקוי האזור, ובמקום לקנות אותו בעצמכם תוכלו לקצר עניינים ולהעסיק חברת ניקיון שתנקה בשבילכם את המרפסת כולה ואפילו את הבית כולו. כמו כן, אם קשה לכם להגיע לחלון (חלון חיצוני בקומה גבוהה או חלון בעל פרופיל בלגי) כדאי לכם לשכור שירות מקצועי שיטפל בעבודה בזהירות הנדרשת. עוד סיבה נפוצה לשימוש בשירות ניקיון של חלונות הוא אם החלונות נמצאים ליד רצפה העלולה להינזק ממים ומחומרי הניקוי, כמו רצפת פרקט – לחברה מקצועית לניקוי חלונות יש ציוד מקצועי המתאים לעבודה מושלמת תוך שמירה על התכונות השונות של הבית.

כיצד נייעל את תהליך הניקיון כך שיחזיק יותר זמן עד לניקיון הבא?

יש כמה צעדים שאפשר לנקוט כדי להפוך את תהליך הניקיון ליסודי יותר, כדי שהוא יחזיק מעמד זמן רב יותר:

  • שימוש בחומרי ניקוי המכילים סיליקון – חומרים כאלו עוזרים להבריק את החלון, והסיליקון משמש כשכבה המגינה על החלון מאבק ומלכלוכים. כמובן יש לשים לב שהחומר מתאים לחלונות שיש לכם, ושהרכיבים הפעילים בו לא יזיקו לציפוי או למסגרת של החלון
  • שגרת ניקוי קבועה – ניקוי של החלונות בפרק זמן קבוע יכול למנוע הצטברות של לכלוך, ולהפוך כל מטלת ניקוי למהירה ולקלה יותר
  • נקו גם את הרשתות – אם יש לכם רשתות על החלונות, הקפידו לנקות גם אותן באופן קבוע. הרשתות משמשות גם הן אמצעי הגנה על החלונות מלכלוך, וניקוי קבוע שלהן ייצור אווירה נקייה ונעימה והגנה טובה על החלונות
  • הימנעו משימוש בחומרים וכלים קשים – מוצרים כמו כימיקלים או צמר פלדה עלולים ליצור שריטות, לפגוע במסילות החלונות וליצור נזק לרכוש

לסיכום

חלונות המרפסת מספקים לנו ראות טובה על הנוף שמחוץ לבית, וחשוב לשמור גם עליהם נקיים כדי ליהנות מצפייה נעימה במה שקורה בחוץ וגם כדי ליהנות מהשלווה של בית נקי. באמצעות הטיפים וההמלצות שלנו תוכלו לנקות את החלונות שלכם בקלות וביעילות ולשמור עליהם נקיים לאורך זמן. מדי פעם אפשר להיעזר בחברת ניקיון מקצועית, אבל זוהי בהחלט משימה שאתם יכולים לעשות בעצמכם.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר