ronlight
basket (0)

לא קונים על אוטומט! איך לבחור שואב אבק רובוטי?

שואבי האבק הרובוטיים עשו קפיצת מדרגה בשנים האחרונות בתחום ניקיון הבית, ובאמת מדובר במוצר שהופך את החיים שלנו להרבה יותר קלים ומאפשר לנו לפנות את הזמן שלנו מבלי שאנו נדרשים למאמץ גדול. מגוון השואבים וההבדלים בין יכולותיהם מעלים שאלות בעת הרכישה. אז איך בוחרים נכון? לפניכם המדריך השלם ובו כל מה שחשוב לקחת בחשבון כשבוחרים שואב אבק רובוטי.

 

השאלה המרכזית: שואב רובוטי רגיל או שואב רובוטי עם יכולת שטיפה?

זוהי ללא ספק השאלה הראשונה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם בוחרים שואב רובוטי. קחו לדוגמה את דגם DEEBOT X1 OMNI של ECOVACS שמעבר למצב שאיבה, מסוגל לבצע שטיפה של הבית. תחנת העגינה המתקדמת ממלאת באופן אוטומטי את מיכל המים בשואב, ואף מנקה ומייבשת את מברשות השטיפה, כך שהניקיון מתבצע ברמה הגבוהה ביותר. תוכלו לבחור את דרגת טפטוף המים, בהתאם לרצפה ולמצב הלכלוך. כדאי לשים לב לנפח מכלי המים הנקיים והמלוכלכים. ככל שנפח המכלים גדול יותר – כך תצטרכו להתעסק פחות עם מילוי וריקון של המכלים. זוהי תכונה נפלאה, שאין ספק שמקלה משמעותית על ניקיון ותחזוקת הבית.

 

עמדת ריקון – יתרון או חיסרון?

חד משמעית – יתרון! עמדת הריקון היא עוד מאפיין שהופך את החיים שלנו לקלים הרבה יותר. עמדת הריקון מאפשרת אגירת אבק בשקית אטומה לתקופה של עד 3 חודשים, כך שפעולת התחזוקה הנדרשת מכם יורדת למינימום. פעולת החלפת השקית אורכת מספר שניות ומשאירה את האבק בתוך השקית, כך שפעולת ניקיון מיכל האבק הופכת פשוטה עוד יותר.

 

פונקציונליות

כדי לעשות בחירה נכונה חשוב מאוד להכיר את הפונקציות המובילות של שואבי האבק. עליכם לשאול את עצמכם מהן הפונקציות החשובות ביותר לכם ועונות על הצרכים והציפיות שלכם מהמכשיר. בואו נעבור עליהן:

 

טכנולוגיית ניווט

השואבים הרובוטים מתוכנתים לנווט בעצמם במרחב הבית. אך יש כאלו שמנווטים טוב יותר מאחרים ויודעים להתגבר גם על מכשולים מאתגרים כמו חדר ילדים מבולגן. חשוב להכיר את הטכנולוגיות השונות ואת ההבדלים ביניהן:

 

סריקה ומיפוי                                    

דגמים מתקדמים יותר, כמו שואב ושוטף רובוטי ECOVACS DEEBOT X1e OMNI, מבצעים סריקה ומיפוי של חלל הבית על ידי חיישן dToF, הסורק את חלל החדר במהירות, ובכך מתאפשר מיפוי תלת-ממדי של הבית בתוך דקות. חיישן ה-dToF מסייע לשואב למצוא את מיקומו ברחבי הבית ואף מאפשר יצירת מפות נוספות עבור שאר קומות הבית. חיישנים נוספים בקדמת השואב - מזהים שלל מכשולים ורהיטים, ובכך מונעים פגיעה מיותרת בהם. מומלץ בחום לבחור דגמים כאלו בבתים שבהם יש חפצים עדינים ושבירים שרוצים לשמור עליהם ולהימנע מנזקים.

 

קירות וירטואליים

כמעט בכל השואבים הרובוטיים שאפשר למצוא היום ישנה אפשרות לתיחום של אזור הפעילות, כדי למקד את השואב באזורים אותם אנו מעוניינים לנקות, ולהימנע מכניסה לאזורים אחרים בבית. דרך נפוצה ויעילה למדי היא "קיר וירטואלי" . מדובר בעצם בפס מגנטי שמניחים על רצפת הבית, ובכך נמנע מעבר לאזורים מסוימים אליהם לא נרצה שהשואב יגיע. בדגמים המתקדמים יותר - תוכלו להגדיר קירות וירטואליים הישר מתוך האפליקציה הייעודית של השואב, מה שמוביל אותנו היישר אל הנקודה הבאה.

 

אפליקציה ידידותית

מרבית שואבי האבק הרובוטיים מאפשרים תפעול מלא באמצעות אפליקציה ייעודית המאפשרת לשמור ולערוך את מפות הבית, הגדרת החדרים, ואף להפעיל את השואב גם כשאתם לא בבית. תוכלו להגדיר אפשרויות מתקדמות כמו שעות פעילות, תדירות ניקיון, עוצמת שאיבה ואף לקבוע את ההגדרות האלו בצורה מתוזמנת לכל חדר בבית. בתוך דקות, תוכלו לבנות תכנית שבועית אוטומטית לניקיון אוטומטי של כל הבית.

 

חיישנים מתקדמים

חיישני פגוש קדמיים הופכים נפוצים יותר ויותר בשואבים הרובוטיים ובכך מונעים מהשואב לפגוע ברהיטים שבדרך. ברגע שהחיישנים מזהים שהשואב מתקרב לרהיט, הם מאטים את מהירות הנסיעה של השואב ואף יגרמו לשואב להאט ולשנות את מסלולו לפני הפגיעה. כך תוכלו להיות בטוחים שהשואב ינקה גם בפינות הבית יחד עם שמירה על רהיטי הבית משריטות ומכות, לא משנה כמה פעמים תפעילו את השואב.

 

זיהוי חפצים נמוכים

זיהוי חפצים נמוכים היא תכונה חדשנית ומתקדמת, המאפשרת לשואב לזהות מגוון רחב של חפצים על הרצפה. החל מגרביים, נעליים, ספרים ואף צעצועים, כך שתוכלו להפעיל את השואב גם מבלי להכין את הבית ולהרים את כל החפצים לפני השאיבה. השואב יבצע את עבודתו ביעילות וללא הפרעות מיותרות.  

 

זיהוי שטיחים אוטומטי

אם יש לכם שטיחים בבית סביר להניח שכל שואב רובוטי שתרכשו ידע להתמודד איתם, אבל לא כל שואב ידע להגביר אוטומטית את עוצמת השאיבה מיד עם העלייה על השטיח. מעבר לתגבור העוצמה, חיישן השטיח ימנע מהשואב לעלות על שטיחים כשהשואב במצב שטיפה, כך שתוכלו להיות בטוחים שהשטיח תמיד יישאר יבש.  

 

תוכניות ניקוי

תוכניות הניקוי היא דבר שאתם חייבים לשים אליו לב. במרבית השואבים יש לפחות שלוש תוכניות שונות ובשואבים המתקדמים אפשר למצוא אפילו ארבע או חמש. התוכניות הנפוצות הן ניקוי אוטומטי, ניקוי אינטנסיבי וניקוי ייעודי לפינות של הבית. באופן כללי חשוב לחפש שואב שלו תוכניות שעונות על הצרכים הספציפיים שלכם בבית, לדוגמה אם יש לכם פרקט או רצפות עדינות שאתם לא רוצים לשרוט. בסופו של דבר תוכנית העבודה היא מה שתקבע את איכות הניקיון שנקבל.

 

זמני עבודה וטעינה

עוד דבר שחשוב מאוד לבדוק הוא משך העבודה של השואב. במידה וסוללת השואב נגמרת באמצע הניקיון, רוב השואבים מתוכנתים לחזור אל עמדת הטעינה ולהיטען. הדגמים המתקדמים יותר יציעו המשך אוטומטי של הניקיון, כך שבסיום הטעינה השואב ימשיך את תכנית הניקוי באופן אוטומטי מהמקום בו הוא הפסיק בפעם האחרונה.

 

דברים שחשוב לבדוק לפני שרוכשים שואב אבק רובוטי

 

סוגי רצפות

חשוב מאוד לבדוק אם סוג הרצפות שלכם מצריך התייחסות מיוחדת. לפעמים צריך לקנות שואב המותאם למשטחים עדינים כדי לא לגרום נזק למרצפות שלנו בבית.

 

חיות מחמד

חיות מחמד בבתים הופכות את מלאכת הניקיון למורכבת מעט. מומלץ לוודא כי עוצמת השאיבה של השואב תעלה על 3000pa כדי להבטיח שהשואב ידע להתמודד עם כמויות גדולות של פרווה, שיערות ואף שאריות מסביב לקערת האוכל.

 

נפח מיכל האיסוף

נפח מיכל האיסוף נע בין 0.25 ליטר ל-0.75 ליטר. זכרו שככל שהנפח קטן יותר, כך זמן הפעולה של השואב לפני צורך בריקון מתקצר. לבתים קטנים אפשר לבחור בנפח קטן, אך ככל שמדובר בבית גדול יותר ככה מומלץ להשקיע בשואב שלו נפח מיכל גדול, או אפילו בשואב עם תחנת עגינה המאפשרת ריקון אוטומטי של מיכל האיסוף.

 

עוצמת שאיבה

עוצמת השאיבה היא אולי הדבר הקריטי ביותר לאיכות הניקיון. מומלץ לבדוק את עוצמת השאיבה המקסימלית של השואב. ככל שעוצמת השאיבה חזקה יותר – כך ידע השואב להתמודד עם מגוון רחב יותר של לכלוך, במגוון סוגי רצפות או שטיחים.

 

סוג המברשת

בדרך כלל השואבים הרובוטים אוספים את האבק עם מברשת צד יחידה. הדגמים המתקדמים יותר עובדים עם 2 מברשות המסתובבות בו-זמנית, כך שפעולת איסוף האבק יעילה ומהירה יותר.  

 

משך האחריות

האחריות על שואבי האבק הרובוטיים נעה בין שנה לשנתיים. ההמלצה כמובן היא לבחור במוצר שיש לו אחריות ארוכה ככל האפשר. שימו לב שהאחריות על הסוללה מוגבלת לשנה אחת.

 

לסיכום

לפני שקונים שואב אבק רובוטי חשוב לעשות לעצמנו סדר ולהבין בדיוק מה אנחנו מחפשים ומהי מסגרת התקציב שלנו. כאן באתר רונלייט תוכלו לרכוש דגמים מובילים במחירים מעולים של יבואן רשמי. לפני שאתם בוחרים שואב, חשוב לעבור על כל הדגשים ולעשות בחירה מושכלת וחכמה.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר