ronlight
basket (0)

שטיפת רצפה: טיפים לעצלנים שלא מתפשרים על ניקיון

אחת הפעולות שאנחנו חייבים לעשות בשגרה אך לא תמיד נהנים ממנה במיוחד היא הניקיון של הבית. אנחנו צריכים באופן קבוע לשאוב אבק, לנקות משטחים ולשטוף את הרצפה, ולפעמים החזרתיות של המשימה הזאת מעייפת מאוד. ריכזנו לכם במאמר שלפניכם כמה טיפים לעבודת ניקיון יעילה ומהירה, ואפילו המלצה על שואב אבק רובוטי שיעשה הכול בשבילכם אם אתם מרגישים שאתם מוכנים להאציל סמכויות לטכנולוגיה מתקדמת. בואו נתחיל.

על מה חשוב להקפיד לפני ששוטפים את הרצפה?

שטיפת רצפה יכולה להיות משימה מתישה, אך אם תכינו את הבית למשימה ותשתמשו בציוד המתאים, תוכלו לסיים אותה בזמן שיא ולהתפנות למטלה הבאה:

  • שאיבת אבק – מומלץ מאוד לשאוב אבק לפני שמתחילים לשטוף את הרצפה, ולו רק כדי להימנע מאבק ולכלוך רטובים. אתם תרצו לשמור על הסמרטוט שלכם נקי ככל האפשר ואבק, פירורים וכל הלכלוכים שאפשר לשאוב קודם לכן יפגמו בניקיון ויעכבו אתכם כשתצטרכו לנקות את הסמרטוט.
  • הרמת חפצים מהרצפה – כל מה שיכול להיות מכשול ואתם יכולים להרים מהרצפה – הרימו לפני שאתם מתחילים. כיסאות, תיקים, נעליים, קערות אוכל של חיות מחמד וכל מה שאתם יכולים לפנות מהדרך כדי שלא תצטרכו להתעסק בהזזת חפצים בזמן השטיפה.
  • שימוש בציוד נקי – כל מטלית, סמרטוט או כל ציוד אחר שאתם משתמשים בהם לניקוי חלונות או משטחים צריכים להיות נקיים ויבשים בתחילת השימוש, כדי שיוכלו לאסוף את הלכלוך שאתם מעוניינים לנקות וגם לא יפזרו עוד לכלוך או בקטריות ברחבי הבית. ציוד רטוב שלא מתייבש כראוי עלול לגדל חיידקים ועובש, ומומלץ לוודא שאתם מייבשים ומנקים את הציוד שלכם בסוף כל משימת ניקוי.

טיפים לניקיון

לפניכם כמה טיפים לניקיון שיעזרו לכם לסיים עם המטלה בזמן הכי מהיר שאפשר ולשמור על הבית נקי:

ניקיון מלמעלה למטה

מומלץ להתחיל את הניקיון מהאזורים הגבוהים יותר בחדר ולנקות לכיוון מטה, אחרת תצטרכו לעבוד כפול, האבק יתעופף מלמעלה למטה ותצטרכו לשוב ולנקות את הרצפה מספר פעמים. כדאי לנקות ראשית את גופי התאורה והמנורות, את הארונות, השידות והמדפים ולהמשיך כך כלפי מטה. את ניקיון הרצפה השתדלו להשאיר לסוף. השתמשו בשני דליים

בדרך כלל אנשים משתמשים בדלי אחד שבו שמים מים וחומרי ניקוי, ואז כשסוחטים את הסמרטוט פנימה הלכלוך מתערבב עם המים הנקיים. עדיף להשתמש בשני דליים כדי להימנע מהערבוב ולוודא שאתם שוטפים את הבית במים נקיים – בדלי אחד יהיו המים שיש בהם חומרי ניקוי, והדלי השני ישמש לאגירת המים המלוכלכים שיוצאים בסחיטה של הסמרטוט.

התרכזו בנקודה אחת כל פעם

קל מאוד לנדוד במחשבות ולפנות למשימה אחרת בזמן שמנקים, אך ההמלצה שלנו היא שתנסו להתרכז באזור או נקודה אחת לפני שאתם מתקדמים למקום הבא. אם התחלתם במטבח, תנקו את כל החלל – תשאבו אבק, תשטפו את הרצפה, את השיש ואת הכיור ותוודאו שאתם מסיימים עם כל החדר הזה לפני שאתם עוברים לאחד הבא. תכנון מדויק לפי שלבים יכול לעזור לכם לוודא שניקיתם את כל החדרים והחללים ולא פספסתם שום אזור.

שטיפת רצפה

השתמשו במטלית איכותית

ציוד איכותי יעזור לכם לנקות ביעילות ולסיים את המשימה במהירות, ולכן כדאי שתשתמשו בכזה כשאתם מנקים את הבית. מטליות איכותיות יכולות לעשות פלאים כשמדובר בניגוב אבק וניקוי משטחים, ואל תהססו לקנות כאלו בסופר או בחנויות נבחרות אם אתם נתקלים בהן.

הזיזו את הרהיטים

כדי להגיע בצורה נוחה לכל הרצפה בבית, כדאי שתזיזו את כל הרהיטים שאתם יכולים. אנחנו לא מצפים מכם להזיז את ארונות הבגדים ואת הספריות העמוסות, אבל ספות, מיטות, כיסאות ושולחנות למיניהם בדרך כלל קלים יותר להזזה כדי שתוכלו להגיע לכל הפינות והאזורים הדורשים ניקוי. אם יש לכם חיות מחמד בבית, ייתכן שתמצאו מתחת לרהיטים צעצועים שאבדו להם.

אל תשכחו לנקות מתחת לספות

זאת אולי לא הנקודה הכי כיפית או קלה לניקוי, אבל חשוב שתשאבו אבק ותשטפו גם מתחת לספות. באמצעות הזזת הרהיטים תוכלו להגיע לרצפה שמתחת לספה, ומומלץ גם לוודא שהצד התחתון של הספה עצמה נקי.

האם יש מכשיר שיכול לעשות הכול בשבילנו?

הכירו את Ecovacs Deebot X1 Omniשואב רובוטי שוטף מהדור החדש ביותר המיועד לשיפור איכות החיים של אנשים חולי ניקיון וגם של כאלו שלא משתדלים לנקות כל פינה בבית. המכשיר הזה הוא כל מה שאתם צריכים כדי לוודא שהבית שלכם נקי מבלי שתעשו זאת בעצמכם:

  • הפרדת מים נקיים ומלוכלכים – זוכרים את הטיפ על הפרדת דליים? השואב הזה משתמש בו. תחנת העגינה של השואב הרובוטי מכילה שני מכלים המפרידים בין מים נקיים למלוכלכים, ומוודאת שהשואב מנקה את הבית שלכם במים הכי נקיים שיש.
  • שאיבה ושטיפה בפעולה אחת X1 Omni שואב אבק ושוטף את הרצפה בפעולה אחת באמצעות המברשות ומערכת השאיבה שבתוכו. הרובוט מסוגל לנקות רצפות, פרקטים וגם שטיחים.
  • ריקון ותחזוקה אוטומטיים – תחנת העגינה המתקדמת מרוקנת את מכל האשפה של השואב במהירות שיא, כדי שהרובוט יוכל לצאת שוב לפעולה ולנקות את כל הבית במהירות וביעילות. התחנה גם מנקה ומייבשת את המברשות המנקות את הרצפה, וממלאת את מכל המים של השואב – בלי שאתם מתעסקים איתו בכלל.
  • שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים – אין צורך בשימוש באקונומיקה ובנוזלי רצפות, כל מה שאתם צריכים לספק לו הוא נוזל שטיפה לשואב רובוטי. הנוזל מותאם למכשיר ויספק לכם ניקיון מעולה של כל הבית.
  • שטיפה מתחת לספה – משום שהפעולה הזאת ידועה בתור הבעייתית ביותר, השואב הרובוטי מתוכנת לעשות זאת בשבילכם. בתוכו יש גם מערכת פקודות קוליות שתעזור לכם לשלוח אותו למשימה המתישה – וסתם שתדעו, הוא ממש לא יתלונן שנתתם לו לנקות שם.
  • חיסכון בזמן ובמאמץ – הרובוט יעשה את כל מטלות הניקיון של הרצפה בשבילכם, מבלי שתצטרכו להתעסק איתו או בניקוי עצמו. כפי שכבר ציינו, יש ל-X1 Omni מערכת פקודות קוליות כדי שתוכלו לשלוח אותו למשימות, ויש לו גם מצלמה מתקדמת שממפה את הבית כך שהוא ידע לבד לאן הוא צריך ללכת ולנקות.

לסיכום

ניקיון של הבית הוא משימה די מעייפת, אך אם תשתמשו בציוד נקי ויבש, תשאבו אבק לפני השטיפה ותרימו מהרצפה כל חפץ שעלול לעכב אתכם, המשימה תהיה קלה ומהירה יותר. אם נמאס לכם לנקות בעצמכם, שואב האבק הרובוטי X1 Omni ינקה את כל הבית בשבילכם, ובאמצעות תחנת העגינה המתקדמת שלו והמצלמה האיכותית שממפה את הבית, לא תצטרכו להתעסק אפילו בתחזוקה שלו אלא רק לתת לו להסתובב בבית ולנקות אותו בשבילכם.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר