ronlight
basket (0)

המדריך לנסיעה בטוחה ברכב

המושג "זהירות בדרכים" קיבל בשנים האחרונות עוד תוספת מפתיעה: מצלמות הדרך. בעזרת מצלמות קומפקטיות אלה שמתקינים ברכב, נהגים רבים מספקים לעצמם כיום מעין "ביטוח" בדמות תיעוד ויזואלי של המתרחש תוך כדי השימוש ברכב או בזמן החניה. תיעוד זה, מוכיח עצמו שוב ושוב במקרים של חילוקי דעות לגבי תאונה או דו"ח משוטר. למעשה, אפשר לחשוב על שימושים נוספים רבים שלו, דוגמת בקרה על הרגלי הנהיגה של הילדים. אלה הן שלוש מצלמות דרך לדוגמה, שממחישות את היכולות המתקדמות שניתן להשיג בתחום זה כיום:

 

מצלמת רכב MIO C328

מצלמות דרך דוגמת MIO C328, מאפשרות כיום להקליט וידאו באיכות Full HD - מי צריך יותר מכך? הצילום מתבצע בזווית רחבה של °130 ובנוסף, ניתן לסובב את גוף המצלמה ב-360 מעלות, בכדי לקבל תמונה היקפית שלמה. חיישן מיוחד, מסייע להשיג תמונה איכותית גם בתנאי תאורה חלשה.

המצלמה יודעת לזהות האצה פתאומית של הרכב שמרמזת על פגיעה בו ולשמור את קטע ההסרטה הרלבנטי (אלמלא תכונה זו ובמיוחד אם בעל הרכב לא היה עד לפגיעה, ההסרטה הייתה נמחקת לבסוף, מאחר שהיא מחזורית).

MIO C328 תומכת בכרטיס זיכרון בנפח של עד 64GB והיא פועלת במתח 5 וולט. מידות המצלמה הן 52.1*33.7*63.6 מ"מ ומשקלה הוא 55 גרם.

 

מצלמת דרך MIO C570

המצלמה MIO C570 מקליטה ב-Full HD 1080p, עם זווית צפייה של 150 מעלות, במהירות 30 פריימים לשנייה - מהירות שמאפשרת הקלטת "פרטי פרטים" ממש. היא מספקת ניגודיות גבוהה וצבעים שנשארים ברורים ועשירים, גם בתנאי תאורה גרועים יחסית.

כל הקלטה שהיא מבצעת כוללת תיעוד של נתוני המהירות והמיקום של הרכב באמצעות ה-GPS. ה-GPS גם מספק התראה, במעבר על מהירות הנסיעה המותרת.

זיהוי אוטומטי של חשד להתנגשות ברכב, יפעיל את ההקלטה. כמו כן, ישנה הפעלת הקלטה אוטומטית בתגובה לזיהוי תנועה באזור חזית הרכב (דבר שמצריך רכישת רכיב נוסף), שמסייעת לצלם רק את מה שחשוב וגם כאשר בעל הרכב לא נוכח במקום.

מידות המצלמה הן 65x3365x מ''מ ומשקלה 62 גרם והיא תומכת בכרטיסי זיכרון סטנדרטי מסוג מיקרו SD, בנפח של עד 128GB. המצלמה מגיעה עם אחריות לשנה.

 

מצלמת דרך MiVue J85 

מצלמה MIVue J85 זו מספקת איכות ווידיאו גבוהה, במיוחד בתנאי תאורה נמוכים. ההקלטה היא באיכות 2.5K QHD 1600p, עם זווית צפייה של 150 מעלות. חיבור אופציונאלי שלה למצלמה אחורית מדגם MiVue™ A30, מאפשר לקבל צילום היקפי ב-360 מעלות.

חיישן G תלת צירי מקליט נתוני כיוון ועוצמת תנועה, כולל פגיעה, סיבובים או האצה. במקביל, ה-GPS מקליט אוטומטית את נתוני הנסיעה, כגון מהירות, גובה, קו אורך וקו רוחב.

המערכת יודעת להתריע על התנגשות חזיתית, סטייה מנתיב, חשד לעייפות נהג ומהירות יתר. כמו כן, היא מופעלת אוטומטית במצב חנייה, בתגובה לתנועה חשודה.

המצלמה מתקשרת אלחוטית באמצעות Wi-Fi ואפליקציית MiVue Pro מסייעת בפעולות כגון משלוח סרטונים לסמארטפון או שיתופם ב-Facebook.

MiVue J85 ניתנת להתקנה דיסקרטית מאחורי המראה האחורית, כך ששדה הראייה לא ייפגע. היא תומכת כרטיס microSD בנפח עד GB128. מידותיה הן 65x65x33 מ''מ ומשקלה 62 גרם. היא מגיעה עם אחריות לשנה.

 

לסיכום

יש בשוק זה מבחר לא קטן ואפשרויות טכניות רבות מאוד. מאחר והמחירים למעשה שווים לכל נפש ביחס לתועלת הפוטנציאלית של טכנולוגיה זו, מומלץ לבחור בדגמים המתקדמים יותר שזמינים, כמו אלה שהצגנו כאן.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר