ronlight
basket (0)

מה זה סיר טיגון ללא שמן?

סיר טיגון באוויר חםאורח חיים בריא הוא אחד הערכים הכי חשובים של המאה ה-21, ובישראל בפרט. בדיוק לשם כך הומצא סיר טיגון ללא שמן, סיר שמצריך שימוש במעט שמן או ללא שמן כלל, והתוצאה היא אוכל במרקם קריספי ועסיסי אך טעים ומשמין פחות אם אתם מתעניינים בו וחשבתם לרכוש אחד כזה, כאן תוכלו לקבל מידע נוסף וטיפים בנוגע אליו.

 

אז איך הוא בכלל עובד?

 

סיר טיגון ללא שמן (Air fryer) הוא מוצר המבשל את המזון באמצעות טכנולוגיית Rapid Air Technology. החברה הראשונה שרשמה פטנט על המכשיר הייתה חברת TurboChef Technologies Inc בשנת 2005. המוצר הראשוני היה מורכב ויקר והוא נועד לשימוש בתעשיית האירוח.  בהמשך, פיתחה חברת פיליפס סיר טיגון ללא שמן ושיווקה אותו לשוק הצרכני בשנת 2010. לאורך השנים חברות שונות ייצרו דגמים שונים וגרסאות למכשיר, והשינויים בו התמקדו בשיפור כוח המנוע, הרחבת השימושים במכשיר והגדלת הקיבולת שלו.

במכשיר זה יש גוף חימום ומאוורר שיחד מפיצים אוויר חם במהירות גבוהה אל תוך תא הבישול, ובאופן זה הוא מבשל את האוכל ויוצר לו ציפוי פריך שמתקבל כתוצאה מקיומו של תהליך "תגובת מייאר" (תגובה כימית המתרחשת בחום בדרך כלל). משום שהחום מתפזר בצורה שווה בתא הבישול, האוכל שיתקבל יהיה מבושל באופן אחיד מכל הצדדים. ניתן להוסיף מעט שמן לבישול, אך  זה לא הכרחי לרוב.

 

היתרונות של סיר טיגון ללא שמן

 

בשימוש בסיר טיגון ללא שמן תוכלו ליהנות מיתרונות רבים ביחס לטיגון רגיל. כאן ריכזנו עבורכם את היתרונות המרכזיים והחשובים שבהם:

  • בריא יותר – ידוע שטיגון בשמן, ובעיקר בשמן עמוק, עשוי להשפיע על הערך התזונתי של המזון, ולכן רבים מעדיפים להימנע משיטת בישול זו מטעמים בריאותיים. לעומת זאת, סיר טיגון ללא שמן מאפשר הכנת מאכלים מטוגנים ללא שמן או בכמות קטנה של שמן. בכך, תוכלו ליהנות מהמאכלים האהובים עליכם ללא דאגה נוספת.
  • מהיר יותר – פעמים רבות טיגון רגיל עשוי להימשך זמן רב, ובמיוחד כשמדובר בטיגון בשמן עמוק, משום שבשיטה זו לוקח לשמן זמן רב להתחמם. בסיר טיגון ללא שמן, שמתחמם במהירות ל–200 מעלות, תוכלו לקצר את זמני ההכנה ובכך לחסוך זמן יקר במטבח.
  • מדויק יותר – באמצעות טכנולוגיית ה–Rapid Air שבמוצר, המייצרת אוויר חם שמתפזר בצורה מהירה ובטמפרטורה אחידה ושווה,  המזון יוצא עסיסי וטעים העשוי במידה שווה ומדויקת.
  • חסכוני יותר – כל מי שטיגן בעבר מאכלים בשמן עמוק, דוגמת צ'יפס או שניצל, יודע כי שיטה זו מצריכה כמויות גדולות של שמן. במרבית הפעמים נשאר לא מעט שמן בסיר בסיום הטיגון, והוא נזרק משום שמומלץ להימנע מלחמם אותו פעם נוספת. לעומת זאת, במכשיר טיגון ללא שמן, תוכלו להשתמש במעט שמן ולעיתים אף ללא שמן בכלל.
  • נקי יותר – טיגון רגיל עשוי להשאיר כתמי שמן על משטח העבודה במטבח ואף על הבגדים שלכם. אם השמן ירתח יתר על המידה ויישרף, כנראה שיהיה לכם קשה לנקות את הסיר או המחבת לאחר מכן, ולא הזכרנו את הריח השרוף שיתפשט בבית. בסיר טיגון ללא שמן אתם לא צריכים לדאוג: בעזרתו תוכלו לשמור על סביבת העבודה נקייה ולרוב תוכלו לשלוף את המגירה ולנקות אותה בקלות.

 

אילו מאכלים ניתן להכין בו?

 

בסיר טיגון ללא שמן אפשר להכין מגוון מאכלים שבדרך כלל מצריכים טיגון. ריכזנו כאן כמה דוגמאות:

  • צ'יפס – אחד המאכלים המטוגנים והנפוצים ביותר, וכן האהובים ביותר בעיני רבים, הוא צ'יפס. בין אם מדובר בצ'יפס תפוחי אדמה או בצ'יפס בטטה, תוכלו כעת ליהנות ממנו בלי להיות מוטרדים מאצבעות שמנוניות.
  • שניצלים – מדובר במנה שילדים ומבוגרים רבים אוהבים לארוחה צוהריים/ערב. מהיום תוכלו לפנק את הילדים שלכם בשניצלים טעימים וכעת גם בריאים, בעזרת שימוש בסיר המיוחד הזה. אם אתם לא אוכלים עוף, תוכלו להכין בו גם שניצל ממקור צמחי.
  • דגים – סיר טיגון ללא שמן הוא מושלם לאוהבי הדגים. תוכלו להכין בו במהירות את הדג האהוב עליכם בתיבול מעניין, ולשכוח מההתעסקות בשמן או בתנור.
  • כנפיים – אם התחשק לכם נשנוש ליד הבירה או סתם תוספת לארוחה, כנפי עוף מטוגנות יכולות להיות אפשרות מצוינת. את הכנפיים תוכלו להכין בתיבול או ברוטב המועדף עליכם, בציפוי או ללא ציפוי, ותוך 20–30 דקות של בישול בסיר ללא טיגון זה מוכן.
  • כרובית – כרובית מטוגנת בציפוי קריספי היא מנת פתיחה מעניינת, אך אם תטגנו אותה בסיר טיגון ללא שמן, אתם עשויים להפוך אותה למנה העיקרית שלכם.

 

טיפים חשובים

 

  • לפני השימוש הראשון במכשיר, מומלץ להפעיל אותו כשהוא ריק כ־10–15 דקות, בשביל להיפטר מכימיקלים שעשויים להישאר בתא הבישול מתהליך הייצור. 
  • בשביל לקבל תוצאה אחידה בבישול בסיר, בחלק מהדגמים תצטרכו מדי פעם להוציא את הסלסילה ולנער אותה בשביל להבטיח פיזור שווה של החום.
  • רצוי לא לשים יותר מדי שמן, ובעיקר במאכלים שכוללים שומן טבעי, דוגמת סטייק.
  • אם קניתם סיר בינוני אל תמלאו את תא הבישול ביותר מדי אוכל, כדי להגיע לתוצאה רצויה וטובה. אם ברצונכם להכין אוכל בכמויות גדולות יותר בדרך כלל, כדאי שתקנו מכשיר גדול יותר.

 

מה ההבדל בין תנור לסיר טיגון ללא שמן?

 

ההבדל העיקרי בין תנור לסיר טיגון ללא שמן הוא באופן הבישול. בעוד שתנור אופה את האוכל, שבמהלך האפייה מאבד את הנוזלים ומתייבש– סיר טיגון ללא שמן אמור לספק תוצאות הדומות לטיגון רגיל, ובכך לשמור על העסיסיות של המזון. נוסף על כך, לתנור אפייה לוקח מספר דקות כדי להגיע לטמפרטורה הרצויה, ואילו סיר טיגון ללא שמן מתחמם ומוכן לשימוש תוך זמן קצר.

 

סיכום

סיר טיגון ללא שמן הוא פתרון מצוין לאנשים שאוהבים אוכל מטוגן אך רוצים לשמור על הבריאות והגזרה. באמצעות הטכנולוגיה המיוחדת שלו הוא יכול להחליף את שיטת הטיגון הרגילה ולספק מגוון מאכלים בריאים, וכן לשמש לחימום מזון באופן מהיר ואחיד. אז אם חשבתם לקנות אחד כזה, ודאו שאתם קונים מכשיר שמתאים למידות המטבח שלכם וכן לשימוש שלכם. בהצלחה!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר