ronlight
basket (0)

איך לבחור שואב אבק? המדריך המלא

שואב האבק הוא הפתרון המושלם לניקוי הבית: הוא מנקה ביעילות ובעוצמה, הוא מגיע לכל פינה והוא יאפשר לכם לנקות ביסודיות כמו שאף מטאטא לא יוכל. הוא נפוץ במיוחד ונמצא כמעט בכל בית, ומכשיר טוב ועוצמתי יוכל לסייע לכם בניקיון מהיר ויעיל, לשמור על ההיגיינה וגם ישרת אתכם לאורך שנים. אם אתם חושבים לרכוש מכשיר כזה, כדאי שתדעו איך לבחור אותו ומה חשוב לדעת לפני הרכישה.

מתחילים בפורמט: רגיל, אלחוטי או רובוטי?

שואב אבק רגיל (נגרר)

שואב אבק רגיל הוא מכשיר עם כבל לחיבור לחשמל, והמנוע מחובר למברשת באמצעות צינור ארוך. מדובר באופציה נוחה למדי אך מעט מגבילה מבחינת התנועה בבית. לרוב המכשירים האלו אופציות לשאיבת שטיחים וגם ריהוט, אבל מי שמנקה בתדירות גבוהה ימצא אותו מעט מסורבל. קיימת גרסה של שואב אבק חובט, שמתאים במיוחד לשאיבת שטיחים. 

שואב אבק אלחוטי

שואב האבק האלחוטי, שלעתים מכונה גם שואב אבק עומד (בהתאם לדגם), הוא שואב נייד ללא כבל חשמל שזקוק לטעינת הסוללה לפני השימוש. למכשירים אלו יש עוצמה גבוהה למרות שהם מבוססי סוללה נטענת ולכן הם לא נופלים משואבי אבק רגילים בכך. הם מגיעים בחלק אחד, כלומר המנוע, הצינור והמברשות מחוברים כולם בגוף אחד, שבדרך כלל ניתן גם לפירוק. הוא מתאים מאוד למי שלא מעוניין בשואב הנגרר, אין לו נקודת חשמל זמינה (גם בבית ומי שמעוניין לנקות גם את הרכב) ומעוניין לשאוב באופן ידני. קטלוג שואבי האבק האלחוטיים יכול להציג לכם את הדגמים המובילים בתחום, ואלו שמציעים תכונות יעילות במיוחד לניקוי הבית.

שואב אבק רובוטי

השואב הרובוטי הוא שואב שפועל בעצמו לפי שרטוט ממוחשב של מפת הבית, ופקודות שניתנות באמצעות אפליקציה פשוטה לתפעול. השואב הרובוטי מנקה באופן אוטומטי, ניתן לתזמן אותו על פי שעות וגם להגדיר לו אזורי ניקוי ספציפיים על פי הצורך. שואב האבק הרובוטי יתאים מאוד למי שלא רוצה לשאוב באופן ידני, מנקה בתדירות גבוהה וצריך את השאיבה רק על הרצפה. לחלק מהשואבים אפשרות להגברת העוצמה לצורך שאיבת שטיחים, אפשרות שמופעלת באופן אוטומטי כאשר השואב מזהה את השטיח. יש מספר דגמים מובילים של שואבי אבק רובוטיים, וניתן לבחור מהם את הדגם המתאים לפי פירוט התכונות של כל מוצר.

אפשרות ניקוי על יבש וגם על רטוב

חלק מהשואבים, אלחוטיים וגם רובוטיים, מגיעים עם אופציה לניקוי רטוב. הם מגיעים עם מיכל מים וניתן לשטוף איתם את הרצפה וגם לנגב באמצעות מגבת מיקרופייבר תואמת. לשואבים כאלה יתרון משמעותי משום שהם מאפשרים פונקציות של שני מכשירים במכשיר אחד, ובעצם ניתן לחסוך בכסף, בזמן ובמקום בבית. שואב אבק שוטף הוא אופציה מצוינת למי שרוצה ליהנות מכל העולמות ולנקות את הבית ביעילות באמצעות מכשיר אחד.

עוצמה

עוצמת היניקה והשאיבה של השואב היא פרמטר חשוב, משום שהיא תקבע את היעילות שלו וגם את היכולת שלו להתמודד עם משטחים מאתגרים כמו רהיטים או שטיחים.

חשוב להבהיר שיש הבדל בין עוצמת השאיבה לעוצמת היניקה.

עוצמת השאיבה מתייחסת לכוח שהשואב יכול להפעיל בעת היניקה, והיא נמדדת ב-AW (Air Watt), שמתחילה בכ-160 ויכולה להגיע ל-300 ואף יותר.

עוצמת היניקה תעיד על היעילות של השואב ועל היכולת שלו להתמודד עם לכלוך. עוצמת היניקה נמדדת בדרך כלל ב-PA. עוצמת שואבי האבק הרובוטיים היא בדרך כלל כ-PA2000 (פחות או יותר, משתנה בהתאם לדגם), בעוד שהשואבים האלחוטיים מתחילה בכ-PA15,000 ויכולה להגיע עד PA25,000 ואף יותר.

בכל שואב אבק תראו תכונות מעט שונות, וככל שהמספרים גבוהים יותר, כך מדובר בשואב אבק חזק יותר.

זמן סוללה

הסוללה צריכה לספק לכם זמן עבודה סביר ביחס למטלות שתעמיסו על השואב. למשל, שואב עם שטיפה יספק זמן עבודה קצר יותר משום שהוא צריך לעמוד במספר רב יותר של משימות. זמן העבודה של הסוללה צריך להיות מפורט על גבי המוצר או התיאור שלו באתר בחנות המקוונת. בדרך כלל מדובר בטווח של בין 30 ל-60 דקות, אך יש שואבים שיכולים לספק זמן עבודה ארוך יותר.

סוללה נשלפת

זו לא אופציה שיש לכל שואב, אבל היא יכולה להיות יתרון משמעותי. זה יכול לאפשר טעינה נוחה יותר בלי צורך למקם את השואב במקום לא נוח בבית, וגם ניתן להשתמש בסוללה נוספת, כך שכשאחת מתרוקנת ניתן להחליף אותה בסוללה מלאה, להטעין את הריקה ולהמשיך את זמן השימוש בשואב. לא מדובר בפונקציה שתשפיע על אופי השימוש בשואב וביכולת שלו, אלא בעיקר מאפשרת גמישות למשתמש.

ערכת המברשות

לכל שואב מצורפת ערכת מברשות, והפירוט שלה צריך להופיע על אריזת המכשיר או בעמוד של המוצר בחנות המקוונת. המברשות השונות יאפשרו לכם להגיע לכל פינה בבית ולהתאים לשימוש המיועד למוצר (למשל מברשת לריהוט, מברשת לרכב, גלגלת לרצפה ועוד). זה יכול להיות ההבדל המשמעותי בעיקר עבור בעלי חיות מחמד, שצריכים מברשות שיוכלו להתמודד עם פרווה ולכלוך יחד מהרצפה או מהריהוט.

נוחות שימוש

מעבר לעוצמה של השואב, חשוב שהוא יהיה נוח לשימוש. כדאי לבדוק האם מדובר בשואב כבד או קל לאחיזה (בעיקר עבור שואבים אלחוטיים), האם הוא ניתן לפירוק או קיפול לצורך אחסון, האם קל לרוקן את תא האחסון שלו והאם הוא פשוט לתפעול מבחינת הכפתורים, האפליקציה או התפריטים שלו. מדובר בפרמטרים שמתאימים לכל אחד באופן אינדיווידואלי, ולכן לאחר שאתם בודקים את הפירוט הטכני של המוצר וההתאמה שלו להרגלי הניקיון שלכם, בדקו האם הוא יהיה לכם נוח לעבודה.

סיכום

שואב אבק הוא אחד המוצרים היעילים והנוחים ביותר לשימוש לצורך ניקיון הבית, והוא יכול לספק ניקיון יסודי ויעיל במיוחד, גם במקרה של שטיחים או בעלי חיים. מומלץ לבדוק את מפרט המכשירים לפני הרכישה, לוודא האם הוא יהיה לכם נוח לשימוש, ובסופו של דבר – האם הוא יתאים וישמור על הבית שלכם נקי לאורך שנים.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר