ronlight
basket (0)

איך לנקות שטיח? כל הטיפים לניקוי שטיח בבית

לשטיח בבית יש הרבה מאוד יתרונות כמו חימום הרצפה בחורף או שדרוג המראה העיצובי של הבית, אבל גם יש לו חיסרון אחד משמעותי – נושא הניקיון. שטיחים מתלכלכים ממש בקלות ולנקות אותם כמו שצריך זו משימה די מורכבת, אבל בהחלט לא בלתי אפשרית. אם גם לכם יש שטיחים בבית ואתם מתמודדים עם האתגר הזה, זה הזמן להבין אחת ולתמיד איך לנקות כראוי, למה כל כך חשוב לשמור על השטיחים נקיים ואיך לשמור על הניקיון של השטיח לאורך זמן.

 

איך לנקות שטיח?

כדי לנקות את השטיח שלכם בצורה יסודית, עקבו אחר הצעדים האלה. אם תשקיעו ותעשו זאת בסבלנות תוכלו ליהנות משטיח נקי ממש כמו ביום שבו הכנסתם אותו הביתה:

1. הכינו את האזור:

הזיזו כל רהיט או מכשול מאזור השטיח, ושאבו אותו ביסודיות כדי להימנע מחתיכות פסולת גדולות שיפריעו. אם אין לכם שואב עדיין תוכלו למצוא כאן שואבי אבק מומלצים שיסייעו לכם באופן קבוע בתהליך של ניקוי השטיח. אם אתם או מי מבני ביתכם סובלים מאלרגיות כדי להשתמש בשואב אבק אנטי אלרגני שגם מחסל את קרדית האבק וחיידקים אחרים.

2. בחרו שיטת ניקוי:

קיימות שיטות שונות לניקוי שטיחים כמו ניקוי בקיטור, ניקוי יבש ושימוש במכונה ייעודית לניקיון שטיחים. בחרו את השיטה המתאימה ביותר בהתאם לסוג השטיח, הציוד הזמין וההעדפות האישיות.

3. בדיקת תמיסת ניקוי:

אם אתם מתכננים להשתמש בתמיסה כלשהי לשטיח כולו, בדקו אותה על אזור קטן ולא בולט כדי לוודא שהיא לא גורמת לשינוי הצבע או לנזק.

4. ניקוי עמוק של השטיח:

אם אתם משתמשים במכונת ניקוי או בשואב קיטור, מלאו אותם בתמיסת הניקוי המתאימה ובמים חמים לפי ההוראות. הזיזו את המכונה באיטיות מעל השטיח וודאו שאתם עוברים ביסודיות על כל נקודה. היזהרו לא להשתמש ביותר מדי נוזל כדי למנוע היווצרות עובש.

5. נקו בנפרד כתמים עקשנים:

על כתמים שקשה להסיר מרחו מסיר כתמים מיוחד או תערובת של חומץ ומים. שפשפו בעדינות את האזור במברשת רכה ואז ספגו במטלית נקייה.

6. שטיפה:

אם משתמשים במכונת ניקוי או בשואב קיטור, יש לעבור שוב על השטיח במים נקיים כדי לשטוף את כל שאריות התמיסה.

7. ייבוש:

אווררו את החדר כמו שצריך. השתמשו במאווררים ופתחו חלונות כדי לזרז את תהליך הייבוש. הימנעו מהליכה על השטיח עד שהוא יבש לחלוטין כדי שלא ייווצרו כתמים חדשים.

8. שאיבה לאחר הייבוש:

לאחר שהשטיח יבש לחלוטין יש לבצע שאיבה נוספת כדי להיפטר מהלכלוכים האחרונים שנשארו ולהחזיר את המראה האוורירי הרגיל שלו.

זכרו, חשוב להקפיד לעשות זאת על בסיס קבוע ולהשקיע בניקוי סבלני ויסודי.

 

למה חשוב לשמור על השטיח נקי?

ואם אתם בכלל תוהים למה חשוב לשמור על השטיח נקי, הינה כמה סיבות שכדאי להביא בחשבון:

· היגיינה ובריאות: שטיחים נוטים לצבור הרבה מאוד אבק ולכלוך שמשפיעים על האוויר בבית ומעודדים בעיות נשימה ואלרגיות. ניקיון קבוע של השטיח ימנע את המצבים האלה ולכן הוא חשוב בעיקר בבתים שבהם חיים אנשים שסובלים מאלרגיה או מבעיות במערכת הנשימה.

· נראות ואסתטיקה: שטיחים נקיים יגרמו לבית שלכם להיראות יותר נעים ומזמין. ניקיון על בסיס קבוע יימנע היווצרות של כתמים ודהייה של הצבע וישמור על השטיחים כמו חדשים.

· עמידות השטיח: ניקיון קבוע ויסודי של השטיחים יאריך משמעותית את תוחלת החיים שלהם. לכלוכים ואבק שוחקים במידה רבה את סיבי השטיח ובלי ניקיון יסודי באופן קבוע נאלץ להחליף שטיחים בתדירות יחסית גבוהה.

· חיסכון בעלויות: אם נשקיע בניקיון בסיסי יחסית בתדירות גבוהה, נוכל להימנע מהצורך בניקיון עמוק בתדירות גבוהה יותר. כמו כן נוכל גם להימנע מקנייה מיותרת של שטיחים חדשים.

· ריח נעים יותר: שטיחים סופחים ריחות מבעלי חיים, נוזלים שנשפכים ומנעליים שדורכות עליהם. ניקיון קבוע יעזור לנטרל את הריחות הרעים ויעזור בשמירה על אווירה נעימה בבית.

איך לנקות שטיח

כך תשמרו על ניקיון השטיח לאורך זמן

· לא לאכול מעל השטיח: בהחלט מפתה לאכול ליד השטיח, בייחוד בבתים שבהם השטיח נמצא ממש במרכז הסלון, אבל זה לגמרי משהו ששווה לעשות כדי למנוע לכלוכים רציניים. ברגע שמתרגלים, רואים שזה לא כזה מסובך וזה ימנע כתמים קשים שיהיה מאתגר לנקות.

· עברו עליו בסוף כל יום בעזרת שואב אבק: מן הסתם לא נוכל לנקות באופן יסודי מדי יום, אבל אם נוכל לעבור על השטיח בסוף כל יום בעזרת שואב אבק, זה יחסוך לנו הרבה מאוד עבודה בהמשך. שואבי אבק אלחוטיים הם פתרון מצוין לניקיון שטיחים ובהחלט שווה להחזיק בשואב אבק כזה בבית אם יש לכם שטיח.

· נקו כתמים באופן מידי: משהו נשפך על השטיח או לכלך אותו? אל תשאירו את הכתם עליו ותתנו לו להתבייש ונקטו פעולת מניעה מיידית. שווה בהחלט להכין מראש תמיסה של חומץ, מים ולימון או שמפו שטיחים שתוכלו לשפשף על הכתם בכל פעם שדבר כזה קורה, מה שהרבה פעמים ימנע מהכתם להישאר בשטיח.

· ניקיון יסודי פעם בשבוע: את רוטינת הניקיון הרצינית יותר שווה לבצע לפחות פעם בשבוע ואם לא מצליחים אז פעמיים בחודש. כך או כך נסו שלא להגיע למצב שבו לא ניקיתם את השטיח מעל לחודש ימים.

 

שאלות נפוצות

 

איך לנקות שטיח בחומץ?

מומלץ להכין תמיסה מחומץ, מים ומיץ לימון. יש להספיג ולהבריש בעדינות אל תוך הכתמים בשטיח, להשאיר כחצי שעה ולאחר מכן לספוג את התמיסה בחזרה ולייבש.

 

איזה שואב אבק מומלץ לניקוי שטיחים?

יש מספר שואבי אבק מומלצים לשטיחים. לניקיון על שגרתי אפשר להשתמש בשואב אבק רובוטי שיבצע את עבודת השאיבה בשבילנו, ולניקיון יסודי יותר מומלץ להשתמש בשואב אבק אלחוטי מקצועי.

 

איך לנקות שטיח בבית?

חשוב לנקות ניקוי יבש באופן יומי באמצעות שואב אבק אלחוטי. פעמיים בחודש מומלץ להקפיד על רוטינת ניקיון רצינית יותר הכוללת שימוש בתמיסה רטובה לניקוי השטיח ולאחר מכן לייבש היטב. כמו כן מומלץ לנקות באופן מידי כל נוזל או כתם על השטיח כדי למנוע הכתמה לאורך זמן.

לסיכום

בשורה התחתונה, ברגע שמבינים איך לנקות שטיחים כמו שצריך רואים שזה לא כל כך מסובך, ואם מקפידים על כך אז אפשר ליהנות מאוויר נקי ומשטיח במראה חדש לאורך שנים ארוכות. כאן באתר תוכלו למצוא מגוון של שואבי אבק איכותיים וזהו הכלי הבסיסי ביותר שצריך להיות לכם בשביל ניקיון קבוע של השטיח.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר