ronlight
basket (0)

איך לבחור הליכון כושר – המדריך המלא לשנת 2023

הליכון הוא אביזר הכושר האולטימטיבי. הוא יחסית קטן, קל ונוח לתחזוקה, לא צורך הרבה חשמל ומאפשר לנו אימונים אירוביים עצימים מבלי לצאת מהבית, זוהי גם הסיבה שאפשר לראות אותו בהרבה מאוד בתים והוא פופולרי בקרב ספורטאים חובבים ורצים מקצועיים המשתמשים בו ככלי לאימונים כאחד.

אם גם אתם שוקלים לרכוש בקרוב הליכון כושר מקצועי, חשוב שתדעו איך לעשות את הבחירה הנכונה ולשם כך הכנו את המדריך המלא לבחירת הליכון בשנת 2023. בואו נתחיל.

 

בחירת הגודל המתאים

הגודל של ההליכון הוא הדבר הראשון שכדאי להתייחס אליו והשאלה הראשונה שתרצו לשאול עצמכם הוא כמה מקום יש לכם בשבילו בבית. אם יש לכם חדר גדול מספיק המיועד למכשירי כושר, אפשר לבחור סוג גדול יותר ואף מקצועי יותר, גם אם ההליכון יתפוס קצת יותר מקום. מנגד, אם ההליכון אמור להיות בסלון או בחדר אחר שיש לו שימושים נוספים, עדיף לכוון לדגמים קטנים יותר שייתפסו פחות מקום. ממש בהמשך נדבר על פתרון נהדר של הליכונים מתקפלים שחוסכים הרבה מקום, כי פשוט אפשר לקפל ולאחסן אותם ממש בקלות.

 

עוצמת ההליכון

עוצמת המנוע של ההליכון היא משתנה חשוב למדי והיא מדורגת לפי זמן פעולה ועוצמה. להליכון ביתי בסיסי וחזק מומלץ לבחור בדגם אשר יודע לספק לפחות שישה כוחות סוס וחצי, אבל באופן כללי חשוב לבחור הליכון בעוצמה התואמת את הגודל שלו ואת יתר המאפיינים. נוסף לאלה, חשוב לזכור שככל שמשקל המתאמנים גבוה יותר כך מומלץ לרכוש הליכון בעל עוצמה חזקה יותר.

 

אביזרי בטיחות

הליכון הוא אביזר כושר בטוח באופן כללי, אבל בגלל אופי האימון – עזרי בטיחות הם דבר חשוב למדי ומומלץ לוודא שרוכשים הליכון המיכל אביזרים כאלו. הדבר הבסיסי ביותר הוא כפתור או מפסק ביטחון שמתחבר לדש הבגד או נמצא בבקר השליטה הקדמי של ההליכונים. סוג של מפסק שמאפשר להפסיק באופן מידי את הפעולה של ההליכון. בכל מקרה של איבוד שליטה מכל סיבה שהיא אפשר לעצור את המכשיר. אביזרים נוספים הם ידיות ומוטות תמיכה וכן אמצעים חכמים לניטור מצוקה של מתאמנים.

 

אילו פונקציות מיוחדות יש לו?

 

  • מד דופק: מד דופק מובנה בהליכון הוא פיצ׳ר נהדר. אלו הם מדי הדופק שנותנים את התוצאה האמינה ביותר ורובם גם מתממשקים עם הטלפונים והשעונים החכמים. ניטור הדופק במהלך הריצה הוא חשוב ויעזור לכם לשפר את הביצועים.
  • צג דיגיטלי: צג דיגיטלי גדול, איכותי וחכם יקל את השימוש במכשיר – מבחירת תוכניות האימון, דרך שינוי דרגת הקושי ועד להצגת מידע חשוב לכל אורך האימון.
  • תוכנית אימונים מובנית: במרבית הליכוני הכושר תוכלו למצוא תוכניות אימון מובנות המאפשרת שינוי אוטומטי של קצב הריצה ושל השיפוע להשגת מטרות שונות מהאימון. ככל שהליכון הוא מתקדם ואיכותי יותר כך תמצאו בו יותר אימונים מובנים ותוכניות לבחירתכם.

 

המשוואה פשוטה למדי – ככל שההליכון יכיל יותר פונקציות מיוחדות ומתקדמות כך העלות שלו תהיה גבוהה יותר. לכן חשוב לבדוק מראש ולהבין למה אתם בדיוק מצפים והאם אתם זקוקים בהכרח לכל התוכנות הקיימות בהליכון.

 

האם יש להליכון מצב שיפוע?

השיפוע בהליכון מאפשר לנו להגביר את רמת הקושי וזה בהחלט מומלץ גם לשם הגיוון במהלך האימונים. בגדול אפשר למצוא שני סוגים של שיפוע להליכון – שיפוע מכני ושיפוע חשמלי. השיפוע המכני הוא כמה דרגות שיפוע מובנות שאפשר לשנות אך ורק כאשר ההליכון דומם ולא נמצא בזמן פעולה. השיפוע החשמלי, לעומת זאת, הוא שיפוע שאפשר לכוון לאיזה זווית שרוצים ואפשר לעשות זאת במהלך הריצה ולשנות הגדרות של האימון תוך כדי תנועה, זהו גם הסוג שעולה בדרך כלל יותר.

 

לבחור הליכון עם בולמי זעזועים

בולמי זעזועים נמצאים פחות או יותר בכל הליכון בימינו, אך לא כולם זהים ולא כולם באותה איכות. ההליכונים המתקדמים מגיעים עם שמונה בולמי זעזועים מתוצרים שונים של גומי וקרש בולם זעזועים. אלו סופגים כמעט ארבעים אחוזים מהעומס על הגב התחתון והברכיים. אם יש דבר אחד שלא כדאי להתפשר עליו, מדובר בבולמי הזעזועים ואלו יישמרו על הגב והברכיים שלכם לאורך זמן וגם בשגרה קבועה ועצימה של אימונים.

 

כמה מקום הוא תופס בבית והאם ההליכון מתקפל?

אז דיברנו עוד בהתחלה על חשיבות הבחירה בגודל נכון של הליכון והמציאות מראה שלרוב האנשים אין חדר אקסטרה או סתם מקום מיותר להליכון גדול שיתפוס הרבה מקום ויפריע בתנועה. פתרון נהדר שמאפשר לחסוך במקום מבלי להתפשר על העוצמה והאיכות הוא הליכון מתקפל WalkingPad R2 Pro Plus. הליכון קומפקטי מתקפל נפלא ועוצמתי שמגיע עם צג מידע דיגיטלי, ניטור מדדים דרך אפליקציה חכמה, מנגנון תפעול ביד אחת ועוד. כשמסיימים פשוט מקפלים את ההליכון בקליק ומאפסנים במזווה או אפילו בארון הבגדים.

 

כמה זמן אחריות מקבלים על ההליכון?

האחריות להליכונים מתחלקת בעיקר לאחריות על המנוע ולאחריות על שאר המכלולים. תקופת האחריות הבסיסית שנקבל על הליכונים היא של שנה (אבל מומלץ להרחיב אותה בהינתן האפשרות) ועד לחמש שנים על המנוע. בכל מקרה חשוב מאוד לקרוא היטב את האותיות הקטנות ולהבין מה בדיוק האחריות מכסה ובאילו תנאים. מומלץ לקנות מראש הליכון חזק ואיכותי שלא ידרוש מכם לממש את האחריות, אבל תמיד טוב שיש את רשת הביטחון הזאת.

 

חשוב לבחור הליכון יפה ומעוצב

זכרו שההליכון הוא בסופו של דבר רהיט שיעמוד במרכז הבית שלכם וחשוב לבחור גם במוצר אסתטי ונעים לעין. הליכון מתקפל WalkingPad X21זו דוגמה מצוינת להליכון כושר בעיצוב חדשני ונעים לעין. מעבר לעוצמה, לבלימת הזעזועים ולאפשרות הנוחה לקיפול ואחסון אלגנטי למדי, מדובר באחד ההליכונים היפים ביותר למראה שמשתלבים מצוין בכל חלל שהוא.

 

המותג לא פחות חשוב!

אתם לא חייבים לקנות מותגים מובילים של הליכונים, אבל אם אתם רוצים לדעת שאתם מקבלים את הטוב ביותר אז עדיף תמיד להשקיע במותג מוביל ולא פחות מזה. לפני תהליך הרכישה כדאי להכיר את השמות המובילים כמו WalkingPad ועוד.

 

 

לסיכום

זה היה המדריך המלא לשנת 2023 לקניית הליכון ועכשיו זה הזמן למצוא את הדגם המושלם בשבילכם. אנו ממליצים בחום על המוצרים כאן באתר רונלייט שבו תוכלו למצוא את הדגמים המובילים בשוק במחירי יבואן רשמי משתלמים.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר