ronlight
basket (0)

ניקוי חלונות: 5 טיפים שיבריקו לכם את החלונות!

 

לא משנה אם אתם פדנטים שמנקים את הבית פעמיים בשבוע או דווקא לוקחים את העניין הניקיון קצת יותר בקלות, אנחנו בטוחים שכשזה מגיע לנושא של ניקיון החלונות, אתם מרגישים שמדובר במשימה בלתי אפשרית. בין היתר האתגר קשור לקושי להגיע למקומות קטנים או לא נגישים, לצורך בפירוק החלונות לעיתים, למורכבות של בחירת חומרי ניקוי מתאימים וגם לתחזוקה שוטפת לקויה, שכפי שתראו מיד תוכל לחסוך לכם לא מעט מאמץ מיותר. אם כך – זה הזמן שתכירו גם אתם את הטיפים המנצחים לניקיון החלונות בבית.

 

בחירת החומרים והציוד לניקוי חלונות

 

אז קודם כל חשוב להבין שניקיון יעיל באמת מתחיל בבחירה של ציוד וחומרי ניקוי מתאימים. אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא שימוש בחומרים שהם לא חומרי ניקוי ייעודיים לחלונות. מה שקורה בשימוש בחומרים לא מתאימים הוא שגם אם בהתחלה נראה שהחלון נקי יותר, מהר מאוד נגלה מריחות וכתמים לא אסתטיים על החלון. הדבר הראשון שנרצה לעשות אם כך הוא להצטייד בחומרים מתאימים לניקוי החלונות. מומלץ לבחור במוצרים איכותיים לניקוי והברקת שמשות לצד חומרים לניקוי התריסים ולניקוי מסילות הברזל.

 

ניקוי חלונות- מתי זה הכי יעיל?

 

כמו הרבה דברים אחרים בחיים – גם ניקוי חלונות הוא עניין של טיימינג ואם נשכיל לנקות את החלונות שלנו בזמן הנכון ביותר, נוכל להרוויח את התוצאה הטובה ביותר וגם להתאמץ כעת ובעתיד כמה שפחות. הטעות הנפוצה היא ניקיון בימים החמים מאוד. לרוב עושים זאת כדי שהחלונות יתייבשו הכי מהר שאפשר, אבל אור שמש חזק במיוחד יותיר על החלון סימני מריחה או פסים ולכן זה לא הזמן הנכון. מנגד, החורף הוא הזמן הכי פחות אידיאלי למשימה, מהסיבה הפשוטה שמזג האוויר יחזיר את החלונות למצב מלוכלך מהר מאוד. אם כך, הזמן המושלם לניקיון חלונות הוא בחודשי האביב ובכל זמן שבו יש מזג אוויר נעים והשמש לא חזקה מדי. ככלל עדיף לנקות בשעות הבוקר או שעות הערב, במיוחד אם אנחנו עושים את הניקיון בשיא הקיץ.

 

איך להפטר ממדבקות ישנות?

 

אחד הדברים הקשים ביותר להסרה, כשמדובר בניקוי חלונות, הן מדבקות. הן נדבקות חזק מאוד לחלון ולרוב משאירות סימני דבק כשמנסים להסיר אותן. הטעות הראשונה היא ניסיון להסיר אותן בעזרת סכין, דבר שלא רק שאיננו יעיל כלל, אלא עלול להשאיר סימני שריטות על החלון. הטכניקה הטובה ביותר להסרת מדבקות היא שימוש במשחה כלשהי על בסיס שמן. השומן בעצם יעזור לפרק את הדבק הישן שהתקשה, מה שיאפשר לנו להסיר את המדבקה ביתר קלות. כדי להסיר אותה מומלץ להשתמש בכלים עדינים ככל האפשר כמו מברשת קטנה עדינת סיבים (מברשת שיניים זאת אפשרות לא רעה) או בשפכטל פלסטיק (ובשום אופן לא כזה ממתכת). אפשר בהחלט לנסות להשתמש בכרטיס פלסטיק כלשהו לצורך הסרת המדבקה. אם אין לכם משחה מתאימה על בסיס שמן, אפשר לנסות ולמרוח על המדבקות קצת מיונז שיעזור לפרק את הדבק, טריק פשוט ויעיל.

 

איך לנקות חלונות כמו מקצוענים?

 

כמובן שאם אתם מכוונים לניקוי איכותי באמת, כדאי מאוד להצטייד במוצרים ייעודיים שיעזרו בכך ואנו רוצים לחלוק כמה רעיונות מנצחים:

 

  • מוט מגב המותאם לניקוי חלונות: מדובר במוט מיוחד שמתחבר למגב ולעיתים גם לסקוצ׳ (אפשר להחליף את הראש) ומאפשר ניקיון יסודי ואיכותי של חלונות. היתרון המשמעותי במוט זה הוא בלי ספק האורך שמאפשר לנקות גם חלונות גדולים במיוחד. המוט גם מאפשר לנו להגיע לנקודות לא היינו יכולים להגיע אליהן בלעדיו.
  • ספוג מגנטי: כאן אנחנו מדברים על אחד הפתרונות היעילים לניקיון של חלקים חיצוניים של חלונות שאי אפשר להגיע אליהם מבחוץ (למשל אם מדובר בחלונות גבוהים בבניין בלי גישה חיצונית). ממקמים בחלק החיצוני את הספוג שבתוכו יש מגנט ומהצד השני בעצם אפשר לשלוט בתנועה ובניקיון של הספוג החיצוני. מי שסובל מחלונות חיצוניים מלוכלכים במשך שנים ללא אפשרות טובה לנקות אותם, זהו בהחלט פתרון מעולה.
  •  מנקה חלונות רובוטי: ECOVACS WINBOT W1 PRO הגענו לפתרון המקצועי ביותר שבהחלט שווה להכיר - הוא מושלם לכל מי שלא מתפשר ושואף לניקיון הטוב ביותר לחלונות. מדובר במוצר נפלא של הענקית Ecovacs, זהו למעשה רובוט מתקדם עם מערכת טיפוס יציב וטכנולוגיית מסלול חכם, הרובוט נצמד לחלון בעזרת עוצמת שאיבה של 2800Pa ויש לו 8 מנגנוני בטיחות חכמים המוודאים בכל רגע נתון שהוא מאובטח לחלון, בנוסף הוא מצויד בסוללת גיבוי שתשאיר את השואב צמוד לחלון גם במידה והחשמל פוסק. המכשיר מתאים לניקוי של חלונות, מראות, זגוגיות, שמשות, מקלחונים ועוד. היתרון הגדול ביותר הוא רמת הנקיון בזכות מטלית המיקרופייבר האיכותית וטכנולוגיית ריסוס דו צדדית, המבטיחה שהלכלוך יוסר באמצעות המסת הכתמים, יתרון נוסף הוא האפליקציה הנוחה לשימוש בעברית מלאה! מדובר בעסקה נפלאה ובמוצר שיבטיח חלונות נקיים ברמה הגבוהה ביותר במשך שנים.

 

תחזוקה שוטפת תקל על השטיפה

 

מה שקורה אצל הרוב זה שניקיון החלונות נדחק בדרך כלל לתחתית רשימת המשימות. לאף אחד אין ממש כוח להגיע לזה וכך קורה שהלכלוך הולך ומצטבר ובהרבה מקרים אנחנו מדברים על זמן רב. אם אתם שואפים לשמור על החלונות שלכם נקיים כמה שיותר, הטיפ החשוב ביותר שאנו יכולים לתת הוא להקפיד על תחזוקה שוטפת. מספיק שתעברו פעם בשבוע על הזגוגיות, התריסים והמסילות כדי לשמור על החלונות נקיים וכדי למנוע הצטברות מוגזמת של לכלוך שיהיה קשה מאוד לנקות בהמשך. אם תבחרו באמצעי ניקוי מתאימים ותקפידו לנקות את החלונות כחלק משגרת הניקיון השוטפת של הבית, תגלו במהרה שזו לא משימה כל כך מורכבת ושאתם נהנים בכל זמן מחלונות מבריקים ונוצצים.

 

לסיכום

ניקיון החלונות נתפס אצל רבים כמשימה די מעצבנת ומעיקה, אבל האמת היא שזה ממש לא חייב להיות כך. אנו ממליצים בחום ללמוד את טכניקות הניקיון המומלצות ושווה בהחלט להיעזר בחומרים ייעודיים לצד מכשירי ניקוי מקצועיים כמו מנקה החלונות של אקווקס. כאן באתר תוכלו לרכוש את המוצר הזה במחיר משתלם ועוד מגוון מוצרי ניקוי במחירים מעולים. אם אתם מחפשים עוד טיפים לניקוי הבית אתם מוזמנים להיכנס לבלוג שלנו ולהתעדכן!

 

 

 
סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר