ronlight
basket (0)

איך לשחות נכון: המדריך המלא לשחיית חתירה

שחייה זה ספורט נהדר המאפשר לנו להפעיל את השרירים בגוף בצורה מצוינת ולשמור על חיטוב וכן עושה נפלא גם לנפש שלנו. אם זה משהו שאתם שוקלים לעשות בקרוב או שאפילו כבר התחלתם, עליכם לזכור כי על אף כל היתרונות יש גם לא מעט סיכונים, ולכן הדבר החשוב ביותר הוא ללמוד איך לשחות כמו שצריך בצורה מקצועית. כמובן שאין תחליף ללמידה עם מורה במים, אבל אם כבר יש לכם יכולות שחייה בסיסיות, היכרות עם העקרונות והסוגים השונים של שחיית חתירה יכולה לעזור. אנו שמחים להביא כאן את המדריך המלא לשחיית חתירה, כולל טיפים לשיפור משמעותי באמצעות צילום עצמי שיכול לעזור לכם בתהליך.  

למה חשוב לסגל לעצמנו טכניקת שחייה נכונה?

אז למה בכלל חשוב לשחות נכון? יש לשאלה הזו כמה תשובות, אבל החשובה בהן היא בהחלט נושא הבטיחות. צריך לזכור שמדובר בספורט שנעשה במים וסכנת טביעה אפשרית. ולכן, עליכם להיות מצוידים בכל הכלים כדי לצמצם את הסיכון הזה. טכניקת שחייה נכונה תאפשר לנו לשמור אנרגיה להמשך האימון ותמנע פציעות פוטנציאליות מיותרות. מעבר לכך היא תעזור לנו להגיע למקום מבטחים במקרים של סכנה או פציעה. הטכניקה הנכונה חשובה במיוחד לאלו שאוהבים לשחות בים, אך לא רק כמובן. מעבר לכך צריך להגיד שמי שרוצה להפיק את המירב מאימוני השחייה, לשרוף קלוריות ולחטב את השרירים, צריך לשחות בצורה נכונה וגם להקפיד על חימום לפני האימון, שחרור לאחריו ותזונה נכונה.

איך צילום עצמי יכול לעזור לכם להשתפר?

רבים מאיתנו מרגישים שהם כבר לא צריכים ליווי וסיוע של מורה לשחייה, אבל עדיין לא מרגישים בטוחים במאה אחוז במים או שלא יודעים בדיוק איך לשחות. אם שחייה זה משהו שאתם באמת אוהבים ואתם רוצים להשתפר בעצמכם, צילום עצמי זו דרך נפלאה לעשות את זה. אחרי שאתם לומדים את עקרונות השחייה הנכונה אתם יכולים לקפוץ למים ולצלם את עצמכם שוחים. לאחר מכן תוכלו לנתח את הסרטונים, להבין מה אתם עושים נכון ומה צריך לתקן ובעצם להשתפר מאימון לאימון, ואף להציג למביני עניין בתחום שיוכלו לתת טיפים ועצות לשיפור.

נעבור כעת לטכניקות העיקריות של שחיית חתירה ונראה איך אפשר להשתפר בהן בעזרת מצלמה איכותית לצילום במים:

טכניקת חתירה עם יד אחת

זוהי למעשה טכניקה שהיא פחות טכניקת שחייה ויותר טכניקת אימון, ולמעשה מדובר בשלב הבסיסי והראשוני ביותר לשחיית חתירה. יכול להיות שחלקכם יכולים להמשיך כבר לשלבים הבאים, אבל בכל מקרה שווה להכיר את הבסיס הזה שיאפשר לנו להתקדם לשחייה של ממש.

נכנסים למים וצפים בעדינות על הבטן עם הראש בחוץ. מניעים את הרגליים מעלה ומטה בעדינות. אם בחרנו לצורך העניין לאמן את יד ימין, נצמיד את יד שמאל לגוף. את יד ימין נסובב לאחור בתנועת גריפה מלאה וגדולה עם כף יד פרוסה ומעוגלת כדי לגרוף כמה שיותר מים. כאשר היד נמצאת בחוץ הגוף מתעגל יחד איתה וכאשר היא בתוך המים חוזרים לשכיבה מאוזנת. בשלב הזה לא חייבים עדיין לתרגל נשימות, אבל זה מרגיש לכם נכון לגמרי אפשר לעשות זאת. 

בנוגע למצלמה, GoPro HERO7 Silver היא דוגמא מעולה איך השקעה קטנה יחסית יכולה להביא תמורה מעולה. מדובר באחד מהדגמים הטובים של מותג גו פרו, אך כזה שמגיע עם תג מחיר נוח יחסית (רק 899 שקלים באתר רונלייט). המצלמה מאפשרת צילום וידאו באיכות 4K יחד עם צילום סטילס איכותי HDR ועל הדרך תהנו מ-GPS מובנה שיאפשר לכם לעקוב אחר האימונים שלכם. בהשקעה הזו אתם יכולים לקבל דגם מצוין עם מצב סלפי מעולה, עמידות למים ללא צורך באביזרים משלימים (כמובן שתמיד אפשר ומומלץ לשדרג) ומסך מגע נוח ואינטואיטיבי למדי.

חתירה בסגנון תחנת רוח (חתירה בשתי ידיים)

כאן למעשה מדובר בסגנון החתירה הבסיסי והמוכר עם שתי ידיים אך עם שינויים קלים לצורך תרגול. כאן אנחנו כבר שוחים ממש, אך מקפידים תמיד על ידיים ישרות ומרפקים נעולים, כאשר הרגליים ממשיכות לפרפר כרגיל (ממש כמו ברווז). אתם יכולים לתרגל נשימה אם זה בא באופן טבעי אבל עדיין לא חייבים. המטרה של התרגיל היא להתרגל לצורת החתירה הכפולה באופן הדרגתי. התרגיל הזה מכונה גם ״תחנת הרוח״.

טכניקת חתירה בידיים רפויות

בשלב הזה אנחנו יכולים ללמוד איך לחסוך אנרגיה ומאמץ במהלך שחיית חתירה. נעשה זאת על ידי הרפיית האמה בכל פעם שהמרפק מגיע לשיא הגובה. יש לבצע את התרגיל לאט ובסבלנות בהתחלה כדי להבין איך יש לבצע את התנועות הנכונות. מתחילים בתנועת חתירה (שכיבה על הצד ויד אחת קדימה בתנוחת חץ) כשהיד הגורפת מבצעת חתירה כרגיל. כאשר הזרוע יוצאת מן המים מותחים אותה למעלה כמה שיותר עד לשיא הגובה והחל מהנקודה הזו מרפים אותה ונותנים לה להמשיך במסלול הטבעי שלה בנוחות וכך הלאה. מתרגלים בסבלנות כל יד בנפרד עד שאפשר לשחות באופן טבעי.

חשוב להבין שכאן אנחנו כבר עוברים לשלב של שחייה מקצועית ממש. מכאן יש לחתור כל הזמן לשיפור עצמי, ואפשר בהחלט להיעזר בדגם האיכותי GoPro MAX לצורך המטרה המטרה החשובה. הגו פרו מקס היא מצלמה מגוונת ביותר, כזו שתאפשר לכם לרדת לפרטים הקטנים ביותר בשחייה שלכם ופשוט להשתפר במהירות. היא יכולה לשמש כמצלמת HERO מיוצבת עם עדשה יחידה ומצלמת 360 עם עדשה כפולה. כלומר, אתם יכולים להציב אותה בנקודה קבוע ולבחון את השחייה שלכם או לשים אותה עליכם ולראות את הפעולה שלכם מנקודת המבט של הגוף.

מעבר לכך היא חזקה ועמידה במיוחד – בעלת יכולת ייצוב וידאו שנחשבות לטובות ביותר בעולם כיום וכמובן ארבע עדשות דיגיטליות. אחת מהן אגב היא עדשה מיוחדת ביותר בשם Max SuperView שמעניקה שדה ראייה רחב מתמיד. היא גם מגיעה על הדרך עם פלטפורמת עריכה ואחסון נוחה במיוחד ובגדול מדובר על הדגם המושלם לשחיינים. לא תנסו?

טכניקת חתירה - החלפה

לבסוף חשוב לדבר על טכניקת החתירה שקרויה טכניקת ההחלפה. מתחילים במנח גוף צד בתוך המים כאשר יד אחת מושטת קדימה והשנייה מושטת אחורה. את המבט יש להפנות אל קרקעית הבריכה והרגליים כהרגלן בועטות במים בתנועות קצרות ומהירות. לאחר כל 6 בעיטות עם הרגליים מגיעה תנועת ידיים חדה ומהירה. היד שמאחור מושטת קדימה וזו שמקדימה עוברת באבחת חרב אחורה.

כל תנועת יד שתעשו צריכה להיות מהירה וחדה ככל הניתן, משל הייתם מנסים לקרוע את המים באמצעות הזרוע שלכם. בכל פעם שישנה תחלופה בין הידיים הגוף צריך להתיישר ושוב לעבור למנח צד כאשר הזרוע השנייה נכנסת למים. הספירה המדויקת של 6 תנועות רגליים לפני ההחלפה בין הידיים מאפשרת לנו להתכונן ולבצע כל תנועה בצורה מדויקת וחדה יותר.

לאחר תרגול ארוך של חתירה בסגנון החלפה אפשר לעבור לשחייה רציפה ללא מרווחי זמן קבועים בין תנועות הידיים לרגליים. כאשר אנו שולטים בטכניקה הזו באופן טבעי אנו למעשה שוחים חתירה בצורה נכונה. 

לסיכום

שחייה זה דבר נפלא וטכניקת החתירה היא אחת המהנות והמועילות. חשוב מאד ללמוד איך לבצע חתירה בצורה נכונה ובגלל זה כדאי להכיר את תתי הטכניקות שדיברנו עליהן. אם אתם לא מרגישים בטוחים לתרגל בעצמכם, שווה בהחלט ללכת עם אדם שאתם סומכים עליו או לקחת כמה שיעורי שחייה. ואם אתם דווקא כן מרגישים בנוח להתאמן ולתרגל לבד, אל תשכחו את האפשרות הנפלאה של תיעוד עצמי שתעזור לכם להשתפר. בעזרת מצלמות אקסטרים איכותיות, אפילו דגמים פשוטים וזולים יותר יחסית - תוכלו לראות את הביצועים שלכם במדויק, להבין מה צריך לשפר ומהן הנקודות לשיפור ופשוט תהיו טובים יותר הלכה למעשה עם הזמן.

באתר רונלייט תוכלו למצוא את הדגמים שהמלצנו עליהם ודגמי גו פרו ואביזרים נוספים במחירים הטובים ביותר בשוק באחריות של יבואן רשמי. אז זהו - מכאן כל מה שנשאר לכם זה למצוא זמן, להוציא את בגד הים מהארון ופשוט ללכת לשחות. שמרו על עצמכם תמיד והקפידו לשחות נכון, ויאללה נתראה במים!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר