ronlight
basket (0)

טיול אקסטרים: 6 רעיונות מטורפים לאקסטרים בים או ביבשה

אם כבר מיציתם את ההתרשמות מהנוף וההליכה הרגלית המאומצת, נראה שאתם צריכים טיול אקסטרים מטורף שיקפיץ לכם את האדרנלין. אם עוד לא יצא לכם להתנסות בפעילות אקסטרים מסוגים שונים, אל דאגה, לא חייבים ניסיון מתאים ואם יש נכונות ורצון ללמוד אפשר להתנסות בכל תחום שהוא ואפילו להפוך למומחים בו. הינה כמה רעיונות מנצחים לטיולי אקסטרים מהנים שתוכלו לעשות בים או ביבשה – כאן אצלנו בישראל וברחבי העולם כולו. תבלו!

 

טיול אקסטרים: ים

ראפטינג

ראפטינג זו אחת מפעילויות האקסטרים המהנות ביותר, המאפשרת ליהנות מנופים מגוונים ומהרבה מאוד אקסטרים מרוכז וטוב. מדובר בעצם בשיט בסירות מיוחדות שנעשה בנהרות שבהם זרימת מים חזקה ביותר, מה שאומר בעצם שיט מהיר מאוד שמצריך מיומנות די רצינית בטכניקה ייחודית. כאן אצלנו בישראל אפשר להתנסות בראפטינג בנהר הירדן ואין ספק שהאופציות ברחבי העולם הן מעניינות ומגוונות יותר. כמובן שאפשר למצוא מסלולי ראפטינג קלילים יחסית שמתאימים למתחילים וגם מסלולים רציניים יותר למתקדמים. בכל מקרה חשוב מאוד להתחיל באופן מודרך ולעשות הכול לפי כל כללי הבטיחות.

 

גלישת גלים

גלישת גלים היא ספורט אתגרי מדהים והיא פעילות אקסטרים מומלצת בהחלט. היא מתאימה לכולם פחות או יותר ואפשר להתחיל בכיף באופן עצמאי גם ללא הדרכה, אף על פי שזה בהחלט מומלץ, וצריך לזכור שהים יכול להיות מאוד מסוכן. ישראל היא גן עדן לגולשים ויש כאן לא מעט חופים מומלצים, כך אפשר בהחלט לצאת לטיול גלישה לאורך חופי הים התיכון. אם תרצו תוכלו לטוס לטיולי גלישה בעולם במקומות כמו סרי לאנקה, אוסטרליה, הוואי ועוד. למתחילים מומלץ בחום להתחיל בגלישה בגלשנים גדולים יותר, אלו המכונים "לונג בורד". הם יציבים יותר במים ומתאימים בהחלט לפעמים הראשונות. נוסף לבחירת הגלשן מומלץ לכוון ליום שבו הים רגוע ולבחור בחופים שיש בהם שוברי גלים והגלים לא גבוהים מדי. זה ספורט נפלא וממכר, פעילות אתגרית מהנה וחווייתית ובהחלט אפשרות מעולה לטיול אקסטרים מרגש.

 

צלילה

עולם הצלילה הוא עולם קסום ויש הרבה מאוד מה לראות מתחת למים. גם כאן בישראל התברכנו בלא מעט אתרי צלילה טובים ואפשר בהחלט לכוון לטיול חוויתי בים האדום באילת או לצלול בלוקיישנים נהדרים בים התיכון. היתרון הגדול בצלילה הוא שהיא מתאימה לכל הרמות. מתחילים יוכלו לבחור בצלילת היכרות מודרכת עם מדריכי צלילה מוסמכים ובהמשך (או ישר מהתחלה) להירשם לקורסים מקצועיים מלאים של כוכב ראשון או שני (דרגות שונות של רישיון צלילה) ובהמשך אפילו להתקדם להכשרות מקיפות יותר. יתרון נוסף וחשוב הוא כל הנושא של צילום מתחת למים. אפשר להפיק תמונות מעולות במעמקי הים בעזרת ציוד צילום מיוחד שאפשר לרכוש ועוד נרחיב על כך בהמשך.

 

טיול אקסטרים: יבשה

אופניים

רכיבה על אופניים היא אחת הפעילויות המהנות ביותר ואפשר להתאים אותה לכל קהל פחות או יותר. טיולים קלילים בשטחים עירוניים או שבילים פשוטים בטבע יתאימו למשפחות ולקבוצות הטרוגניות ואפשר להמשיך עד לטיולים אתגריים למקצוענים בלבד. אם אתם מחפשים טיולים מודרכים תוכלו למצוא כאלו בקלות בכל חלקי הארץ. תוכלו להביא את האופניים מהבית וגם לשכור מחברות ההדרכה השונות.

 

טיול ג'יפים

אין ספק בכלל כי נהיגת שטח היא חוויה מיוחדת ורווית אדרנלין ואתם מוזמנים לשאול את כל הג׳יפאים –מהחובבים ועד למקצועיים מכל רחבי הארץ. כאן בישראל יש הרבה מאוד אפשרויות למסלולי נהיגת שטח מותאמים, החל מהצפון הרחוק, דרך הרי ירושלים ועד לערבה ולנגב שבהם אפשר למצוא המון מסלולים מדבריים מאתגרים למדי. אם עדיין לא יצא לכם להתנסות בחוויה שכזו זאת ממש לא בעיה. אפשר להתחיל בטיולים מודרכים שבהם משכירים ג׳יפ ולצאת בקבוצה עם הדרכה של מוביל מנוסה. מי שנדבק בחיידק לרוב ממשיך בקניית רכב שטח ויציאה עצמאית לטיולים.

 

באנג'י

האם ידעתם שיש חובבי אקסטרים שמטיילים בכל העולם רק כדי לקפוץ מהנקודות הכי גבוהות ועוצרות נשימה כשכל מה שמפריד בינם לבין הקרקע הוא חבל גומי ארוך וגמיש? באנג׳י זו פעילות עוצרת נשימה והיא לא מתאימה לכל אחד. אבל למי שיש האופי המתאים ולא מפחד מגבהים, מדובר בפעילות שפשוט גורמת ללב להיות על 200 קמ״ש ותהיו בטוחים שזה ממכר. אפשר להתחיל מהלוקיישנים שלנו כאן בישראל ואפשר גם לנסות דברים דומים כמו צניחה, מנצחי רחיפה, אומגה ועוד. מיטיבי הלכת כאמור ימשיכו מהנקודה הזאת אל האתרים הגדולים בעולם וינסו לסמן וי על כמה שיותר אתרים. העיקרון הוא פשוט ביותר – כמה שיותר גבוה, יותר טוב!

 

תיעוד הטירוף

אז דיברנו עד עכשיו על רעיונות לטיולים ופעילויות אקסטרים יוצאות דופן, אבל בואו לא נשכח עוד דבר חשוב מאוד – תיעוד איכותי של החוויות המטורפות. אז איך עושים את זה? קודם כל צריך להבין שצילום פשוט במצלמה של הטלפון לא מתאים ואפילו לא במצלמה מקצועית רגילה. בלי ציוד מתאים יש סיכוי שנהרוס מצלמות רגילות או טלפונים וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על מאפייני הצילום שפשוט לא מתאים לפעילויות אקסטרים.

 

אם כך – לפעילויות אקסטרים צריך מצלמה מיוחדת המתאימה לספורטאים וחובבי אקסטרים מושבעים האפשרות הטובה ביותר היום היא כמובן ה - GoPro HERO11 Black. אם עוד לא שמעתם עליהן, מדובר במצלמות מיוחדות המיועדות לטיולים ולפעילויות אקסטרים. הן קומפקטיות וקלות לנשיאה, חזקות ביותר ועשויות מחומרים עמידים, מגיעות במגוון מצבי צילום מתאימים כגון צילום אוטומטי (ככה שלא צריך ללחוץ על כפתור והמצלמה מצלמת במרווחים קבועים לפי הגדרה מראש), צילומי וידאו סלואו מושן, צילום פנורמי ועוד. נוסף לכל אלה הן מתאימות למגוון פעילויות, החל מרכיבה על אופניים, דרך נהיגת שטח, ספורט ימי, צניחה ועוד וכל מצלמה של גו פרו מאפשרת צילום תת מימי לפחות עד 30 מטר כברירת מחדל. כמובן שאפשר גם לרכוש אביזרים ייעודיים כגון רתמות וחיבורים לחליפות ולכלי רכב, מתקנים ייעודיים לצלילה לעומקים רציניים, מצופים מיוחדים, חיבור לקסדות ועוד. צריך לזכור שמדובר בחוויות מיוחדות וחד פעמיות ושווה מאוד לתעד אותן באופן מקצועי ובהחלט מומלץ לעשות זאת עם אחד הדגמים המעולים של מצלמות גו פרו.

 

לסיכום

אם אתם מחפשים פעילויות וטיולים שיעלו לכם קצת את הדופק וישברו את השגרה – אלו הם בלי ספק רעיונות מנצחים. זה הזמן לבחור את זה שהכי עושה לכם את זה וכמובן שאפשר בעתיד לנסות גם דברים חדשים שעוד לא ניסיתם. אל תשכחו שהתיעוד הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה ושווה לדאוג מראש למצלמת אקסטרים איכותית מבית גו פרו.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר