ronlight
basket (0)

איך לבחור מגהץ? הסברים והמלצות

מה ההבדל בין מגהץ אדים למגהץ קיטור? חלקינו בוודאי שאלו את עצמם את השאלה הזאת רגע לפני שגיהצו את הבגד המועדף עליהם. במאמר זה נכיר את ההבדלים בין סוגי המגהצים השונים והעיקריים הקיימים בשוק, מתי כדאי להשתמש בכל אחד מהם ומהם הדגשים החשובים בבחירת מגהץ. אז אם גם אתם קצת אבודים כשזה מגיע לבחירת מגהץ אבל זקוקים לו כדי להיראות הכי מרשימים שיש, המשיכו לקרוא.

 

מהו ההבדל בין מגהץ אדים ומגהץ קיטור?

מגהץ האדים ומגהץ הקיטור נבדלים בעיקר באופן יצירת האדים שבהם הם משתמשים כדי לגהץ ולהחליק את הקמטים על הבגד. במגהץ אדים יש מכל מים נפרד, וחימום המים נעשה בתוך המגהץ עצמו. המים הופכים לאדים ויוצאים דרך חורים קטנים בתחתית המגהץ. מגהץ האדים מאפשר שליטה טובה יותר על כמות האדים הנוצרים והטמפרטורה שלהם. לעומת זאת, במגהץ קיטור המים מחוממים ביחידה נפרדת המחוברת למגהץ בצינור קיטור. האדים מיוצרים מחוץ למגהץ ומגיעים אליו בלחץ גבוה יותר. כתוצאה מכך, מגהץ הקיטור מפיק כמויות אדים גדולות יותר בטמפרטורה קבועה.

איך לבחור מגהץ

מתי נשתמש מגהץ אדים ומתי במגהץ קיטור?

מגהץ האדים נוח יותר לשימוש על בדים רגישים כמו משי לדוגמה, שעלול להיגרם לו נזק מחום גבוה מדי. הוא גם יעיל מאוד לגיהוץ פריטים קטנים ומקומיים כמו צווארונים. מגהץ הקיטור מתאים יותר לגיהוץ בדים גדולים כמו שמיכות או וילונות, ובדים עבים יותר כמו כותנה. יכולת ייצור האדים הגבוהה שלו מאפשרת גיהוץ יעיל ומהיר יותר של פריטים נוקשים. כמו כן, מגהץ הקיטור בלחץ גבוה שימושי מאוד לפירוק קמטים מבדים עמידים מאוד כמו ג'ינס. באופן כללי, מגהץ הקיטור עוצמתי ויעיל יותר בעוד שמגהץ האדים מתאים יותר לבדים רגישים ולגיהוץ מקומי.

דגשים לבחירת מגהץ

  • מטרת השימוש במגהץ: אם אנחנו צריכים מגהץ בעיקר לגיהוץ בגדים יום-יומיים, כמו חולצות טריקו או מכנסיים, מגהץ האדים הסטנדרטי יהיה מספיק. אם אנו רוצים לגהץ בדים בצורה מקצועית כמו במכבסה או בחנויות בגדים, כדאי להשקיע במגהץ קיטור איכותי יותר.
  • ביצועי המגהץ: יש לבדוק את הספק כוח של מגהץ האדים או לחץ הקיטור של מגהץ הקיטור. ככל שהערכים גבוהים יותר, כך המגהץ יהיה חזק ויעיל יותר.
  • החומר שממנו עשויה תחתית המגהץ: תחתית ממתכת עמידה כמו פלדת אל חלד או ציפוי קרמי מוליכה חום בצורה טובה יותר, ונותנת תוצאות גיהוץ אחידות ויעילות, ומונעת הידבקות של הבד אל המגהץ.
  • מחיר המגהץ: מגהצי קיטור איכותיים יכולים להגיע גם לאלפי שקלים. צריך למצוא את האיזון בין איכות למחיר בהתאם לצרכים שלכם ולתקציב אותו אתם מוכנים להשקיע בקניית מגהץ.

 

מהו מגהץ סטימר?

מגהץ סטימר דומה למכונת קיטור ביתית. הוא פועל בעזרת מכל מים נפרד שמתחמם ויוצר אדים בלחץ גבוה שיוצאים דרך תחתית המגהץ. בניגוד למגהץ קיטור רגיל, שפועל באמצעות אדים יבשים, למגהץ סטימר יש גם פונקציית התזה של מים קרים נוספת. שילוב הקיטור והמים מאפשר חדירה טובה יותר של האדים לבדים, מה שמאפשר ליצור גמישות והחלקה מושלמת של המגהץ על הבד.

איך לבחור מגהץ - מגהץ סטימר

מתי נעדיף להשתמש בסטימר מאשר במגהץ אדים או קיטור?

מגהץ הסטימר הוא הבחירה המועדפת לגיהוץ בגדי יוקרה ובדים משובצים, מכיוון שהוא שומר על צבע הבד וטקסטורת האריג. הוא גם יעיל יותר לשימוש בפריטים מרופדים או שיש בהם דבק מכיוון שהאדים והמים מרככים אותם בצורה אחידה.

נוסף לכך, הוא שימושי גם להסרת קמטים וגיהוץ מהיר של בגדים לפני לבישתם. ולכן מגהצים הם חלק ממוצרי חשמל לבית שכולם צריכים. מגהץ הסטימר ייתן תוצאות גיהוץ איכותיות יותר ממגהץ אדים סטנדרטי על אותם סוגי בדים.

 

לסיכום

כל סוג מגהץ מתאים למטרות גיהוץ שונות. מגהץ אדים נוח לשימוש בבית לבדים רגילים, מגהץ קיטור וסטימר הם בחירה טובה יותר לבגדים איכותיים או מקצועיים. עם הבנה נכונה של יתרונות כל סוג מגהץ, אפשר לבחור בכלי המתאים ביותר לבדים שאנחנו צריכים לגהץ וליהנות מתוצאות גיהוץ מושלמות. תוכלו למצוא באתר השוואות נוספות למוצרים, כמו ההבדלים בין מאוורר חכם או מזגן, כך שתוכלו למצוא את המוצר שהכי מתאים לצרכים ולרצונות שלכם.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר