ronlight
basket (0)

איך לנקות ספה? כל הסודות לניקוי ושמירה על חיי הספה שלכם

הספה בסלון היא אחד הרהיטים הגדולים והמרכזיים ביותר בבית, וזו שמשתמשים בה בתדירות הגבוהה ביותר ממרבית הרהיטים. הספות משרתות אותנו כל כך הרבה ולכן הן גם נוטות להתלכלך הרבה יותר מרהיטים אחרים. כתמים ולכלוכים על הספה יכולים להפוך למטרד של ממש, במיוחד אם מדובר בספה איכותית שעלתה לנו לא מעט כסף. כאן תוכלו למצוא את הסודות והטריקים הטובים ביותר לניקיון הספה, אז בפעם הבאה שהספה שלכם מתלכלכת תדעו איך לפתור את העניין במהירות ולהשיב לספה את הזוהר שלה.

 

איך לנקות ספה מבד?

אז אין ספק שהאתגר הגדול ביותר הוא כשמדובר בספות מבד, ובחלק מן המקרים כתמים מסוימים עשויים להיספג עמוק בתוך הבד עד כדי כך שקשה מאד להסיר אותם. הצעד הראשון הוא לקחת בחשבון את סוג הבד של הספה ולזכור שלא כל שיטה או חומר ניקוי יתאימו לכל סוג בד. יש אפילו פעולות שעשויות לגרום לנזקים. תוכלו למצוא ברשת המלצות ספציפיות לגבי החומרים ושיטות הניקוי מהם כדאי להימנע בהתאם לסוג הבד של הספה שלכם, ובאופן כללי עוד טיפים לניקיון הבית שיעזרו לכם לשמור על הסדר והניקיון בביתכם.

 

כשמדובר בכתמים פשוטים יחסית, כדאי להתחיל בניקיון יבש באמצעות שואב. כדאי לבחור בדגם שמאפשר שאיבה ידנית של משטחים שהם לא רצפה, וכולל אביזרים ייעודיים לזה. דגם שואב אבק שוטף jimmy Hw10  למשל הוא אופציה מצוינת, יש לו אפשרות בה הוא הופך לשואב ידני ובעזרת חיבור מברשת מתאימה הוא ינקה את הספה בעוצמה ויאפשר לכם לעבור לשלב הבא, ניקיון על רטוב.

 

יש לכם בעלי חיים בבית? ילדים קטנים שחשוב לכם לשמור על הבריאות שלהם? השתמשו בשואב אבק ידני אנטי אלרגני BX7PRO, המשלב שאיבה בטמפרטורה גבוהה, מחסל חיידקים, בקטריות, קרדית אבק ומתאים במיוחד לספות ומזרנים.

 

עוברים לרטוב, הבחירה הטבעית של הרבה אנשים בשלב הזה היא שימוש בחומרי ניקוי ייעודיים לספה. חלקם טובים יותר וחלקם פחות, אך בכל מקרה אנחנו ממליצים לנסות אותם על מקום נסתר קודם כל כדי לראות שהם לא יוצרים כתמים ונזק גדול יותר.

מכאן כדאי להכיר טכניקות של שימוש בחומרים שיש לכל אחד בבית לניקיון של הספה. בואו נדבר על סוגי הכתמים הנפוצים ואיך ניתן לנקות אותם.

 

הסרת כתמים נוזליים ללא צבע

בכתמים שרק נוצרים עדיף לטפל באופן מידי, או לכל הפחות הכי מהר שאפשר. מה שאתם צריכים לעשות בשלב הזה הוא לשים על הנוזל מלח או סודה לשתייה שיספחו את הנוזל. אם תפסתם את הלכלוך בזמן, יש סיכוי שהצעד הזה ימנע לחלוטין את היווצרות הכתם. אם בכל זאת נוצר כתם קטן תוכלו לנסות להסיר אותו עם מטלית לחה. אם הכתם הוא גדול ורציני צריך לעבור לטכניקות אחרות, אליהן נגיע בהמשך.

 

הסרת מסטיקים

במקרה של מסטיקים לעוסים שנדבקו לבד, הדרך הטובה ביותר לטפל בזה היא להניח שקית קרח על המסטיק. תוך כמה דקות המסטיק יתקשה ותוכלו להסיר אותו ממש בקלות.

 

הסרת כתמי עובש או דיו

כדי לנקות כתמים מהסוג הזה יש לפזר עליהם סודה לשתייה ולתת לה לנוח בין שעה לשעתיים. לאחר מכן יש לרסס תערובת של מים, חומץ ואבקת כביסה ולנקות את הכתם עם מטלית לחה. במידת הצורך יש לחזור על כל הפעולות עוד מספר פעמים עד להסרה מוחלטת של הכתם. לבסוף יש לנקות הכל עם סמרטוט לח.

 

הסרת כתמי יין

אם מדובר ביין לבן אז זה לא כל כך נורא כי הוא לא משאיר צבע ואפשר לנקות אותו כמו כל נוזל שקוף אחר. אם מדובר ביין אדום לעומת זאת זוהי כבר בעיה אחרת, וכדי להסיר את הכתם נאלץ להשתמש בחומר ייעודי להסרת כתמים. עם זאת, אם אתם מודעים ברגע האמת להיווצרות הכתם אז שווה לפזר עליו באופן מידי מלח או סודה לשתייה לספיחת הנוזלים ולקרצף אותם לאחר מכן, וזה בהחלט עשוי למנוע הופעה או פיזור של כתמים קשים. בלא מעט מקרים האפשרות היחידה לניקיון במצבים האלו תהיה פנייה לניקיון ספות מקצועי בלבד.

 

הסרת כתמי דם

בדומה ליין האדום, גם דם זה לכלוך שקשה להסיר מספות בד, במיוחד ספות בהירות עליהן אפשר לראות את הלכלוך באופן בולט. מומלץ לנקות עם מסיר כתמים איכותי כל עוד הוא מתאים לשימוש גם על ספות. אפשרות נוספת היא ניקיון בעזרת מי חמצן עם מטלית ספוגה, בטפיחות קלות ועדינות בלבד. אפשר לחזור על הפעולה מספר פעמים ולאחר מכן ניתן לספוג את המים.

 

הסרת כתמי קפה

אחת הצרות הנפוצות ביותר, והבעיה היא שכתמי קפה ותה הם כתמים עקשנים במיוחד. הדרך הטובה ביותר לניקיון של כתמים מהסוג הזה היא באמצעות תמיסה ייעודית לניקוי ספות ואפשר לעשות זאת רק אחרי שווידאנו שכל שאריות הנוזל סולקו לחלוטין (אפשר לעשות את זה באמצעות הסודה או המלח שמפזרים).

 

הסרת כתמי שתן

לניקיון והסרה מומלץ להכין תמיסה של 3 כפות סודה במי חמצן. מספיגים את התמיסה בעדינות במטלית בד ומנקים בטפיחות קלות. ממתינים עד לייבוש מוחלט ולאחר מכן מערבבים 3 כפות של אבקת כביסה עם קצת מים עד שנוצר קצף, שאותו מניחים בעדינות על הכתם וממתינים כחצי שעה. לאחר מכן אפשר לנקות את מה שנשאר עם מטלית עם מי חמצן, ובסוף התהליך מומלץ לשאוב את הנוזלים שנשארו עם שואב אבק או לייבש באופן חיצוני עם מייבש שיער.

 

איך לנקות ספה מעור?

אם יש לכם בבית ספות מעור יהיה לכם קל יותר להתמודד עם כתמים. נוזלים מסוגים שונים לא נספגים בעור וכתמים פשוט לא נוצרים עליו, וזה הופך את החיים לקלים הרבה יותר. כדי לנקות לכלוכים באופן מידי אפשר להשתמש במטלית לחה עם קצת מים, ואפשר לנקות כך את הספה בכל פעם שרוצים ניקיון כללי. מומלץ בחום להשתמש בתכשירים מיוחדים לשמירה על הגמישות של העור, אחרת יופיעו עם הזמן סדקים מכוערים וזו כבר בעיה שהרבה יותר קשה לפתור. כמו כן, מומלץ בהחלט להיעזר בשואב אבק ולשאוב את הלכלוך מבין החריצים של הספה אחת לכמה זמן.

 

סיכום

יש מקרים בהם אין מנוס ונהיה חייבים לפנות לחברת ניקוי ספות מקצועית כדי להתמודד עם כתמים קשים, וממילא זה משהו שכדאי לעשות אחת לכמה שנים אם אנו מתכוונים לשמור את אותה הספה. עם זאת אפשר לראות שבלא מעט מקרים נוכל לתת לספה שלנו עזרה ראשונה, ואפילו אפשר להיפטר בעצמנו מכתמים עיקשים שממבט ראשון נראה שקשה עד בלתי אפשרי להסיר. שואב אבק מקצועי בהחלט יעזור לכם במשימה של התחזוקה השוטפת בבית ואם הספות שלכם חשובות לכם אז שווה להשקיע בדגם איכותי שיחזיק לאורך שנים וינקה ביעילות. לא הצלחתם לנקות? אל תשתמשו בחומרי ניקוי אגרסיביים ופנו לעזרה מקצועית. בהצלחה!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר