ronlight
basket (0)

איך לנקות מזרן? כל הטיפים לניקיון ושמירה על חיי המזרן שלכם

אנחנו ישנים עליו מדי לילה (וחלק מאיתנו גם בצוהריים), ונשכבים עליו לא מעט גם במהלך היום: המזרן שלנו הוא אחד הרהיטים החשובים בבית, ובדיוק בגלל זה חשוב להקפיד לתחזק אותו באופן נכון ולנקות אותו כראוי לעיתים קרובות, כדי שנהנה משנת לילה בריאה ונעימה וממזרן נקי למשך שנים. אז איך מנקים מזרן ושומרים עליו? הינה כמה טיפים ודגשים.

כל כמה זמן עלינו לנקות את המזרן?

מלבד המראה הנקי והאסתטי – חשוב לשמור על מזרן נקי משום שיש לו קשר ישיר לאיכות השינה ולבריאות שלנו. שינה על מזרן מלוכלך יכולה להגביר תסמינים של אלרגיה, כמו אלרגיה לאבק, ואף לגרום לבעיות בריאותיות ולהשפיע על העור שלנו, במיוחד אם מדובר במזרן מלוכלך ולא מטופל.

אם כן, חשוב להקפיד לתחזק את המזרן ולדאוג לנקות אותו מדי תקופה. ברמה הבסיסית ביותר, חשוב להחליף מצעים, לפחות אחת לשבוע-שבועיים, ואם מגלים שהם מלוכלכים – להחליף אותם גם לפני. מדי בוקר, לאחר שנת הלילה, כדאי לאוורר את המזרן ואת המצעים ע"י הסרת המצעים. כמו כן, אחת לחודש-חודשיים, כדאי לאוורר את המזרן בכך שמשעינים אותו על הקיר באופן מאונך, נוסף על שאיבת אבק יסודית בעזרת שואב. לבסוף, אחת לכמה חודשים או שנה, וכמובן בהתאם לצורך ולמצב של המזרן, ניתן להזמין חברת ניקיון המתמחה בתחום שתבצע ניקוי עמוק ויסודי במזרן.

מהן הדרכים הטובות ביותר לנקות מזרן?

כפי שציינו, מומלץ לנקות מזרן בשגרה באמצעות שאיבה יסודית עם שואב אבק טוב (ועל כך נרחיב עוד בהמשך), ולעיתים רחוקות או במידת הצורך להזמין חברת ניקיון. עם זאת, יש פעמים שבהם יופיעו כתמים שונים, ואף עובשים ופטריות, ובהן יש כמה דרכים מיוחדות כדי לנקות את המזרן.

איך לנקות מזרן מכתמים?

אם נשפכים לכם נוזלים על המיטה, השלב הראשוני הוא לספוג אותם באמצעות מטלית יבשה. לאחר מכן, ניתן להכין תמיסה ביתית שתוכל לסייע לכם לנקות את הכתם שנוצר – במיוחד כשמדובר בכתם ישן. כתמים ניתן לרסס חומץ לבן ולהניח לו במשך 5-10 דקות, לשפשף בעדינות במברשת שיניים ישנה (שאיננה בשימוש), ולאחר מכן לספוג לחלוטין את התמיסה במטלית יבשה. כשהמזרן יבש לחלוטין, אפשר לשים לו מצעים להמשיך להשתמש בו.

איך לנקות מזרן עם אבקת סודה לשתייה?

סודה לשתייה היא דרך טובה לרענן את המזרן, לנקות אותו לנטרל ממנו ריחות רעים. בדרך זו, יש לפזר סודה לשתייה על המזרן כולו, ובעיקר באזורים שניקיתם. לאחר כמה דקות עד שעתיים, סלקו את האבקה מהמזרן ושאבו אותו היטב.

איך בוחרים שואב אבק לניקוי מיטה?

אין ספק כי שואב אבק איכותי הכרחי בעבור מזרן נקי מאבק. כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר, חשוב לבחור שואב אבק איכותי ועמיד במיוחד, שיוכל לעמוד בניקוי המזרן שלכם למשך שנים. שואב האבק הרגיל והמוכר שיש כמעט בכל בית יכול לעשות את העבודה לא רע בכלל. עם זאת, חשוב לדעת שיש היום שואבי אבק הפועלים בטכנולוגיות מתקדמות, אשר יבטיחו לכם תחזוק קל ויעיל למזרן שלכם.

כך למשל, שואב אבק ידני אנטי אלרגני BX7PRO יכול לשמש אתכם לשאיבת המזרן, לצד שאיבה אפקטיבית גם של ספות ושטיחים. מלבד השאיבה העוצמתית שלו, הוא גם מחסל את קרדית האבק (הגורמת לאלרגיות בעור בבני אדם), משמיד חיידקים שקיימים בשפע על המזרן. השואב הזה מתאים במיוחד למי שמגדלים בעלי חיים, משום שהוא יעיל במיוחד גם בשאיבת פרווה ושיער של חיות מחמד. בשונה משואבי אבק גדולים ומסורבלים, אשר הופכים את שאיבת המזרן למעייפת ומסורבלת במיוחד – זהו שואב אבק ידני וקומפקטי יחסית, שיכול להקל עליכם את הפעולה.

לסיכום

בשורה התחתונה, יש כמה דרכים לדאוג לתחזוקת המזרן שלכם, והחשובה שבהן היא ניקוי המזרן. ניקוי טוב ויסודי בשגרה יספק לכם מזרן נקי ואסתטי, למען שנת לילה בריאה ואיכותית. אם המאמר הזה עזר לכם, אנו מזמינים אתכם לקרוא על עוד טיפים לניקיון הבית שיוכלו להפוך את המשימה הזאת לקלה ופשוטה הרבה יותר. בהצלחה!

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר