ronlight
basket (0)

ג'וגינג – אפשר גם בבית

בענף הכל כך דינאמי (תרתי משמע) של הכושר ובייחוד של ריצה, לא חייב להיות מוגבלים רק למסלולים חיצוניים. הג'וגינג בבית הוא בהחלט אפשרי והוא מביא איתו יתרונות רבים. שיפור סיבולת לב ריאה, חיזוק השרירים וגם פעילות שהיא מלהיבה ומהנה, הן חלק מהסיבות מדוע לא מעט אנשים בוחרים לעשות זאת בבית, על מסלול ריצה חדשני. אם אתם רוצים להתחיל לרוץ או שכבר עוסקים בזה לא מעט זמן, ואם אתם שוקלים אם לעשות את זה גם בבית, המאמר הזה הוא בדיוק בשבילכם.


 

מה זה ג'וגינג?


הג'וגינג הוא סוג של ריצה, בעצם צורה בסיסית ונגישה של פעילות אירובית המשלבת בין פשטות ליעילות. ג'וגינג נחשב לרוב כשלב בין הליכה לריצה, כאשר הוא נעשה באופן כזה המעלה את קצב הלב, מקדם כושר קרדיווסקולרי וסיבולת לב ריאה. פעילות זו מתאימה לאנשים ברמות כושר שונות, ומאפשרת כניסה הדרגתית אל עולם הריצה התובעני. ג'וגינג הוא יותר מאימון פיזי, הוא חלק מאורח חיים בריא ונכון לרבים. זוהי דרך לחזק את השרירים, לשפר את תפקוד הריאות ולאפשר בהירות מחשבתית. בעזרת ג'וגינג אפשר לרדת במשקל, להפחית מתחים וליהנות מפעילות בהתאמה מלאה לקצב האישי, כזו שטובה גם לנפש. כאשר מחפשים תרגילי כושר בבית, אפשר לשלב גם ג'וגינג במסלול ריצה ביתי, שמאפשר להפוך את פעילות החוץ הזאת לפעילות שמתאים לעשות אותה גם בין ארבעה קירות.

ג'וגינג
 

על מה חשוב להקפיד לפני שעושים ג'וגינג?


כדי ליהנות מהיתרונות הרבים שמציעה פעילות זו, חשוב להקפיד על כמה דברים לפני שמתחילים אותה. ראשית, נעליים מתאימות הן הכרחיות. הן חייבות לספק את רמת התמיכה הנדרשת לכפות הרגליים בזמן הריצה כדי להפחית את הסיכון לפציעה. מעבר לכך, יש להביא בחשבון את המצב הגופני ואת הכושר כדי להתאים את עצימות הפעילות למצב הקיים. תרגילי חימום הם קריטיים לעניין הזה והם מכינים את הגוף, ובייחוד את השרירים, לפעילות המוגברת הזאת. נוסף לכך, בחירת משטח הריצה גם היא חשובה מאוד, בין אם מדובר במסלול ריצה רך או קשיח ושטוח יותר. כל סוג משפיע באופן אחר על המפרקים ויש להתחשב בכך לפני שעושים ג'וגינג. שתייה נכונה חשובה לא פחות, וחשוב לדאוג לשתות מספיק לפני כדי למנוע התייבשות. הקשבה לגוף נדרשת מהעוסקים בג'וגינג, כדי למנוע עייפות רבה או פציעות לא רצויות.


 

כיצד נשלב את הג'וגינג באימון הביתי שלנו?


קל מאוד לשלב את הג'וגינג באימון הביתי הודות לפתרונות הטכנולוגיים החדשניים בתצורות הליכונים מתקפלים. אבל, רגע לפני שעונים על השאלה איך לבחור מסלול ריצה כמו מסלול ריצה מתקפל במיוחד, הליכון מתקפל WALKINGPAD K12 או הליכון מתקפל WalkingPad X21, חשוב להבין באיזו סביבה או מרחב מדובר. הבית שונה מהחוץ והוא מצריך התייחסות מיוחדת כשמדובר בג'וגינג. הריצה במרחב הביתי לא דומה לזו שבחוץ, וכדאי להתאים את הפעילות לאותו מכשיר שבוחרים, שיעזור לשרוף קלוריות ולחזק את הגוף. ריצה על הליכון כושר מאפשרת לכם לקבוע לעצמכם תוכנית ריצה מסוימת בדרגת קושי רלוונטית ועם הזמן ובהתאם לכושר שבניתם לשנות אותה. אפשר גם להיעזר באפליקציות שונות המציעות כלים שעוזרים לנהל את הריצה על משטח כזה בצורה הטובה ביותר ולשלב גם מוסיקה טובה שמכניסה לקצב. כמובן שבחירתו של מסלול הריצה במקרה הזה היא קריטית מאוד ומומלץ מאוד לבחון דגמים מאיכות גבוהה אם רוצים להפוך את הג'וגינג לעניין שבשגרה.

 

מתי נעדיף לעשות ג'וגינג בבית ולא בחוץ?


יש לא מעט סיבות מדוע ג'וגינג בבית עדיף על זה שבחוץ. הינה הבולטות שבהן:

  1. מזג האוויר לא מאפשר – מזג אוויר לא טוב הוא לא תירוץ לא לעשות ספורט, ובייחוד שלא לרוץ. בחודשי החורף הקרים והגשומים או כשחם מאוד בחוץ, אין כמו לנצל את מסלול הריצה הביתי כדי ליהנות מג'וגינג בתנאים אידיאליים.
  2. מצב ביטחוני – מצבים מסוימים המצריכים היערכות מיוחדת ונקיטת אמצעי בטיחות מסוימים, הם סיבה להישאר בבית ולעשות את מה שאפשרי. מלחמות, מבצעים צבאיים שונים ומצב שבו מדובר בסכנה כלשהי בחוץ, מצריכים מאיתנו להישאר במקומות סגורים כמו בבית ולנקוט משנה זהירות. זה הזמן לעסוק בספורט, מה שעוזר מאוד בהתמודדות, וגם לנצל את האמצעים השונים בבית המאפשרים זאת, כמו מסלול הריצה שעליו אפשר ליהנות מג'וגינג בהתאמה מלאה.
  3. מניעת נזקים שעלולים להיגרם בשל ריצות על משטחים שונים – המשטחים בחוץ לא מתאימים לכל אחד ולאנשים מסוימים יכולים לגרום לנזק של ממש במפרקים. ג'וגינג בבית על משטח ריצה הוא פתרון מצוין בהתאמה מלאה.
  4. לנוחיות שלכם – הכי נוח בבית וזה רלוונטי ללא מעט פעילויות, כולל פעילות אירובית. בבית אפשר לעסוק בפעילות ספורטיבית, כמו ג'וגינג, בכל שעה שרוצים מבלי להיות תלויים בדבר וגם ליצור סביבה אידיאלית שעונה על כך הצרכים.

 

טיפים מומלצים לג'וגינג


אז, רגע לפני שאתם מתחילים בג'וגינג, בבית או בחוץ על מסלול ריצה, הינה כמה טיפים שיעזרו לכם במשימה:

  1. לבשו ביגוד מתאים ונושם – ביגוד מתאים הוא הכרחי לפעילות אירובית, בייחוד ג'וגינג, שבמהלכו עשויים להזיע לא מעט.
  2. שימו בקבוק מים לידכם – התייבשות היא משהו שאתם רוצים להימנע ממנו, לאור הסכנות הרבות שהיא מביאה אתה. מכיוון שבמהלך הריצה צפויים לאבד לא מעט נוזלים, חשוב להתחיל את הג'וגינג עם מערך נוזלים אופטימאלי, קרי לדאוג לשתות לפני הריצה וגם תוך כדי.
  3. שמרו על יציבה נכונה – ריצה נכונה ויציבה נכונה מונעות נזקים וכאבים לא רצויים בהמשך ומאפשרים לבצע את הפעילות עצמה בצורה הטובה ביותר.
  4. כדי להגיע להישגים השתדלו לבצע ג'וגינג לפחות 40 דקות ו-4 פעמים בשבוע – אם אתם רוצים לשפר ביצועים, הקפידו להפוך את הג'וגינג לשגרה. עשו זאת 4 פעמים בשבוע ובכל פעם לפחות 40 דקות רצופות.
  5. הקפידו על מתיחות – מתיחות עוזרות למנוע התכווצות שרירים לאחר מכן וחשוב לבצע אותן מייד לאחר שמסיימים עם הריצה.

 

מהם היתרונות של ג'וגינג?


פעילות אירובית כמו ג'וגינג מציעה לא מעט יתרונות, וזו גם הסיבה מדוע היא פופולארית בקרב רבים. היא עוזרת לשפר את הכושר, מחזקת את הלב ומשפרת את זרימת הדם, מורידה את הסיכון למחלות לב באופן הזה וגם עוזרת להפחית מתחים על ידי שחרור אנדורפינים שמעלים את מצב הרוח. היא שורפת קלוריות ולכן טובה גם לאנשים שרוצים לרדת במשקל ואף משפרת את התפקוד הקוגניטיבי על ידי טיפוח בהירות מחשבתית. ג'וגינג כל אחד יכול לעשות, שכן מדובר בפעילות שאפשר לבצע בקצבים שונים ובדרגות קושי שונות ולכן גם לאנשים מתחילים היא נפלאה ומתגלה כפעילות שקל מאוד להפוך לחלק מהשגרה.


 

לסיכום


לג'וגינג יתרונות רבים ומעבר לפן הפיזי שהוא ברור, פעילות זו גם משפרת מצב הרוח והבהירות המחשבתית. אפשר כמובן לעשות אותה בחוץ, מתחת לכיפת השמיים, אבל הודות למסלולי הריצה החדשניים של היום, אפשר גם לעשות אותה בבית, בכל שעה שרוצים וגם כשגשום או קריר.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר