ronlight
basket (0)

איך לנקות כרית?

 

הכרית היא לא רק אמצעי נוחות שמשתמשים בו לשינה מפנקת. זהו מוצר ארגונומי מתקדם ביותר בשנים האחרונות, אשר נועד לתמוך בכל אזור הכתפיים, הראש והעורף שלכם בעת השינה. לאחר שימוש ממושך גם הכריות עלולות לצבור אבק, זיעה, אלרגנים ועוד אורחים לא רצויים כמו חיידקים, המשפיעים לא רק על ההיגיינה שלכם אלא גם על איכות השינה ועל הבריאות הכללית. לכן חשוב לשמור על ניקיון הכרית כדי שהיא תהיה רעננה ונוחה לסביבת שינה אופטימלית. במאמר זה נציג לכם בדיוק את כל הדרכים לשמור על איכות הכרית שלכם לאורך זמן ולנקות אותה בצורה שלא תדרוש מכם יותר מדי זמן או מאמצים, בשימוש בטכניקות הכי יעילות.

 

למה צריך בעצם לנקות את הכרית?

ניקוי הכרית שלכם הוא אינו פעולה שבשגרה, אך חשוב לעשות אותה מפעם לפעם כדי לוודא שהיא אינה הופכת למצע גידול לחיידקים שונים כמו קרדית האבק. קרדית האבק היא יצור קטן אשר יכול לגרום לכם לאלרגיות. איך לטפל בקרדית האבק? דאגו לנקות את הכרית שלכם באופן תכוף ויעיל בשיטות שונות. כדאי לנקות את הכרית באופן קבוע כדי להסיר ממנה זיעה וריחות לא נעימים, להוריד ממנה תאי עור מתים ולכלוך וגם כדי לשמור על צורתה הטבעית כדי שתספק תמיכה מיטבית.

 

מהי התדירות הנדרשת לניקיון הכרית?


לא חייב לנקות את הכרית בכל יום, אך יש כמה פעולות שכדאי לעשות על בסיס יומי או שבועי. מומלץ לנער בכל בוקר את הכרית כדי להסיר ממנה אבק שהצטבר, ותדירות ההחלפה המומלצת לציפית היא אחת לשבוע. בדרך כלל ממליצים לנקות באופן יסודי ולכבס את הכרית עצמה אחת לחצי שנה, אך זה תלוי בחומרים שממנה היא עשויה ובתדירות השימוש והלכלוך המצטבר.

 

איך נהפוך את התהליך לפשוט ומהיר?

כדי להפוך את התהליך לפשוט ומהיר יותר, יש אפשרות להשתמש באביזרים שונים ולא רק להסתפק בכביסה במכונה. מוצר הרלוונטי לניקיון פשוט ומהיר הוא שואב אבק אנטי אלרגני, אשר מיועד לשאיבת מוצרי טקסטיל וריהוט שונים. אם תהיתם פעם איך לנקות ספה, תוכלו להשתמש בשואב האבק הזה גם למטרה הזו. זו יכולה להיות גם אופציה מעולה לניקיון יעיל ומהיר של הכרית ממש כמו בסרטון למטה:

 

כיצד נבצע את הניקיון בצורה הכי יעילה?

את ניקיון הכריות תוכלו לעשות בצורה יעילה בכמה דרכים אשר יכולות להיות יעילות גם לניקוי של רהיטים אחרים בבית ובחדר השינה. אם תהיתם איך לנקות מזרן תוכלו גם בשבילו להשתמש בשואב אבק ידני אנטי אלרגני. תוכלו גם לכבס את הכריות כל עוד הן עשויות מבד שאפשר לכבס, ולייבש אותן היטב לפני השימוש החוזר. יש המשתמשים במים ומעט חומץ כדי לנטרל ריחות ולהסיר ביעילות כתמים ולכלוכים מכל סוגי הכריות מבלי להצטרך לכבס אותן, ובפרט מכריות ויסקו שאי אפשר לכבס.

 

מתי נכבס את הכרית?

איך לכבס כרית

תדירות הכביסה הכרית שלכם תלויה בחומרים שממנה היא עשויה. כריות סינטטיות הן לרוב ניתנות לכביסה במכונה ולכן מומלץ לכבס אותן כל חודשיים עד ארבעה חודשים. כריות נוצות לעומת זאת אפשר לכבס בתדירות נמוכה יותר של חצי שנה עד שנה, וכריות ספוג אינן ניתנות לכביסה וצריך לנקות אותן בצורה ידנית ומקומית ולהניח אותן להתייבש בשמש למשך יממה. כדי לעשות זאת בצורה הנכונה ולא להרוס את הכריות עליכם לשמור על כמה כללים:

איך לכבס כרית?

עליכם לכבס את הכריות שלנו במכונת הכביסה ללא דברים נוספים, על טמפרטורה שלא תהיה גבוהה מ-60 מעלות. כדאי מאוד להשתמש בתוכנית של כביסה עדינה כדי לוודא שהסיבים העדינים של הכרית אינם נשברים ונהרסים, ולהוסיף מעט מאוד חומר ניקוי.

איך לייבש את הכרית?

כדי לייבש את הכרית היטב לפני השימוש החוזר וכדי לשמור על צורתה הטבעית, עליכם להניח אותה לייבוש בשמש. כדאי להניח אותה על משטח המאפשר אוורור מכל הצדדים. אם אתם בכל זאת בוחרים לייבש אותה במייבש, מומלץ מאוד לבחור בתוכנית בחום הנמוך ביותר.

למה צריך להתייחס לכל סוג כרית באופן שונה?

כריות שונות עשויות מחומרים שונים ועל כן יש לכל אחת עמידות שונה לחומרי הניקוי וקצב הצטברות לכלוך שונה. בדרך כלל יש איסור על כביסת כריות ספוג זיכרון בגלל החומר שממנו הן עשויות, לעומת כריות לטקס שאינן דורשות כביסה כלל משום שהן אנטי בקטריאליות ודוחות אבק באופן טבעי.

 

לסיכום

ניקיון הכריות הוא הכרחי לשמירה על הבריאות וההיגיינה שלכם, ואפשר כיום לעשות אותו בקלות ובמהירות באמצעות שימוש בשיטות הניקיון הנכונות. אפשר להשתמש בכביסה או בשואב אבק כדי לנקות את הכריות ולשמור על איכותן לאורך זמן.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר