ronlight
basket (0)

איך לטפל בקרדית האבק?

קרדית האבק נפוצה מאוד בבית שלנו, אף שאנחנו לא מסוגלים לראות אותה. קרדית האבק יכולה להימצא בכל מקום בבית – בחדר השינה שלנו, במזרנים ובכריות, בשטיחים הפרוסים ברחבי הבית וברהיטים שבסלון. מדובר ביצור קטנטן שיכול לגרום נזקים ואי נעימות ואף לאלרגייה אצל חלק מהאנשים. אומנם אי אפשר להימנע לחלוטין מחשיפה לקרדית האבק, אבל אפשר למזער את הימצאותה בבית ולדאוג לכך שלא תפריע לנו ברמה היום-יומית באמצעות שימוש באמצעים שונים. אם כך, איך מתמודדים עם קרדית האבק בבית שלנו, איך מונעים את השפעותיה על בריאות העור והגוף שלנו, ואיך מנקים את הבית בצורה יסודית שתמנע מקרדית האבק להפריע לנו? במאמר זה ריכזנו את כל התשובות לשאלות האלה ועוד. אז קחו מטלית ופתחו את החלון, אנחנו מתחילים.

כיצד נטפל בקרדית האבק בבית?

חפצים כמו הספרים במדפים, ארוניות הטלוויזיה, השטיחים ואפילו הבגדים בארון שלנו – עלולים למשוך אליהם את קרדית האבק המיקרוסקופית. טיפול בקרדית האבק והפחתת הנוכחות שלה בבית שלנו, ואף מניעת התפתחות ודגירה שלה, מצריכים מאיתנו כמה וכמה פעולות שטופות שנצטרף להוסיף לשגרת ניקיון הבית שלנו. הינה כמה פעולות שכדאי לכם להכיר:

כיבוס הבגדים בטמפרטורה גבוהה

כביסה של הבגדים שלנו, ובעיקר של המצעים ושל המגבות (שלעיתים נותרות לחות לאחר המקלחת), של הווילונות או של המפות בבית יכולה לעזור לנו למנוע את דגירתן של קרדיות האבק ולמנוע את חזרתן. כדאי לוודא שאנחנו מכבסים בטמפרטורות של 60 מעלות או יותר, משום שכביסה בטמפרטורה גבוהה יחסית יכולה לחסל את קרדית האבק ולנקות אותה מהבגדים שלנו לחלוטין.

מניעת גישה לקרדית האבק בעזרת אחסון סגור

מרוב שקרדית האבק כל כך קטנה, היא לא צריכה לזוז יותר מידי כדי למצוא מזון. זאת אומרת, היא זזה ממשבי הרוח הקלים של הרוח או של המזגן בבית. לכן כדי למנוע את הגעתה של קרדית האבק לבגדים שלנו או לחפצים אחרים, עלינו לאחסן אותם בצורה סגורה. מסיבה זאת חשוב שלא להשאיר ערמות של כביסה בסלון אלא לקפל את הבגדים מיד כשהם מתייבשים ולהכניסם לארון סגור. את הבגדים שלא משרתים אתכם בעונה הנוכחית, את הווילונות או את המצעים שאתם לא משתמשים בהם, כדאי אפילו לסגור בשקית מיועדת לאחסון בגדים.

ניקוי האבק בחלל הבית

ניקיון קבוע של האבק בבית הוא הרגל הכרחי למניעת הימצאות קרדית האבק. לשם כך קיימות דרכים שונות שיכולות להיות נוחות בהתאם למשטחים או לחפצים השונים בבית. אם שאלתם את עצמכם איך לבחור שואב אבק שמתאים לטיפול ולחיסול של קרדית האבק, תופתעו לגלות כי קיימים שואבי אבק בעלי תקן אלרגני, כמו שואב אבק אלחוטי ידני אנטי אלרגני לדוגמה, שיכול לעזור לכם לחסל את קרדית האבק ולהתמודד עם שיערות בעלי חיים, שאגב מהוות סביבת מחייה אופטימלית לקרדית האבק. שואב האבק הזה יכול לעזור לכם להפחית את קרדית האבק בבית ואף להשמיד אותה, בייחוד בשימוש על ספות, מזרני מיטה ושטיחים.

בדים סינתטיים

קרדיות האבק אוהבות לדגור בעיקר במקומות שבהם קיימת לחות גבוהה ואף משגשגות בהם. בדים כמו כותנה למשל, הם בדים אשר סופגים לחות בקלות ובמהירות ולכן קרדיות האבק נהנות לדגור בהם. כדי להימנע מקרדיות האבק באזור המגורים שלנו עלינו להשתדל להשתמש בבדים סינתטיים במפות או בווילונות שבהם אנחנו משתמשים, ואפילו במצעים של המיטה שלנו, משום שבבדים אלו יהיה קשה מאוד לקרדיות האבק לחיות.

לדאוג לאוורר את הבית

אם נשאיר את הבית שלנו סגור במהלך היום, שינוי הטמפרטורות והעלייה שלה תגרום להצטברות של לחות. לכן, עלינו לדאוג לאוורר את הבית שלנו בצורה נאותה ומאוזנת שתעזור לנו להפחית את הימצאות קרדית האבק. נוכל לעשות זאת על ידי שימוש במאוורר חכם ומתקדם, אשר יתרום לזרימת אוויר סלילית ולרוח נעימה שתתפרס בכל רחבי הבית וגם תצליח להעיף את קרדית האבק אל מחוץ לבית שלכם, בעוצמה נעימה של רוח טבעית והכי חשוב, בשקט מופתי שלא תרגישו. כך תוכלו ליצור בריזה נעימה בבית שלכם ואווירה קרירה ושלווה, ולחסל את קרדית האבק בו זמנית.

לנער את הבדים שלכם

ניעור של בדים, שטיחים, כריות, שמיכות ווילונות יכול לעזור לנו מאוד להפחית את הימצאותה של קרדית האבק בין כותלי ביתנו ובעיקר להרחיק אותה מהגוף שלנו. כדאי לנער את הבדים השונים שבהם אנו משתמשים בבית שלנו, מחוץ לבית כדי להשאיר את הלכלוכים ואת שאריות האבק של קרדית האבק מחוץ לביתנו, כדי שלא יתפזרו במקומות אחרים.

לייבש את הבדים לאחר הכביסה בשמש

לאחר כביסת הבדים הגדולים שבהם אנחנו משתמשים כמו שמיכות, מצעים, מגבות שטיחים ווילונות, וגם הבגדים שלנו כמובן, חשוב מאוד לייבש אותם באור השמש. בצורה זו נוכל לעזור למנוע את דגירת קרדיות האבק משום שהן סובלות מאוד מחום. לאור שמש ישיר יש תכונות מחטאות טבעיות, אשר יעזרו לנו לחסל את קרדיות האבק בקלות ובזריזות.

ריסוס נגד קרדית האבק

במקרים שבהם ההתמודדות עם קרדית האבק היא קשה מסיבות שונות, או אם אין לנו זמן לדוגמה וההתעסקות בניקיון בשבילנו היא בלתי נסבלת בגלל האלרגיות שלנו, נוכל גם להביא בחשבון את האפשרות לבצע ריסוס ממוקד בבית אשר ידביר את קרדית האבק. מדביר מקצועי ידע לזהות את כל מוקדי ההתרבות והדגירה של קרדית האבק ולרסס אותם בהתאם בחומרים החזקים ביותר שימנעו מהן לחזור ולהתקיים בסביבתכם. השתדלו לבחור במדביר מקצועי אשר יש לו ניסיון ספציפי בהתמודדות עם קרדית האבק.

למה חשוב לנקות את הבית לקראת מעבר אליו?

שמירה על אזור מגורים נקי ועל סביבה שלא תהיה מאובקת היא חיונית מכמה סיבות. ראשית, תמיד הרבה יותר כיף להימצא ולשהות בסביבה נקייה, שיש בה ריח טוב וכמה שפחות אבק. שנית, כאשר אנחנו עוברים ממקום למקום, גם בתהליך המעבר הרהיטים והחפצים שלנו עלולים לצבור אבק ולכלוכים מהליך המעבר עצמו. לקראת מעבר לבית חדש או לדירה חדשה, יהיה לנו קל יותר לנקות מצבורי אבק שנוצרו מרהיטים גדולים וכבדים שלא הוזזו תקופה, ויהיה אפשר לעשות זאת בקלות ובזריזות על ידי שימוש בשואב אבק אלחוטי אשר שואב וגם שוטף, אשר יוכל להגיע לפינות נסתרות שונות בבית, ולחסוך לנו כמה פעולות של שאיבת אבק, שטיפת רצפה והייבוש שלה באמצעות פעולה אחת שקורת בו זמנית, ושואבת את כל קרדיות האבק הקיימות שהשאירו לנו דיירים קודמים.

איפה תימצא בדרך כלל קרדית האבק?

קרדית האבק יכולה להימצא בשלל מקומות ברחבי הבית שלנו. הן נוטות להתביית ולדגור בקבוצות גדולות דווקא באזורים שיש בהם לחות גבוהה והימצאות גבוהה של אבק, לדוגמה באזור המיטות שלנו בחדר השינה, בין המצעים ועל המזרנים, על הכריות שלנו וגם על השטיחים. לכן, ניקוי תכוף ושגרתי, החלפת המצעים שלנו ושאיבת אבק באופן תדיר חשובה כדי לשמור ולשלוט על הימצאות קרדית האבק בבית שלנו ובאזורים שבהם אנחנו מבלים את מרבית זמננו בלילה וביום.

איך לטפל בקרדית האבק

ניקיון יסודי של הספות והמיטות

ספות, כורסאות ומיטות הן אזורי דגירה מעולים לקרדיות האבק ומשמשות להן פריים לוקיישן. זאת מאחר שהספות והמזרנים שלנו עשויים מריפודים ומבדים עבים ונוחים מאוד, שלא רק אנחנו רוצים לרבוץ עליהם כל היום. שואלים את עצמכם איך אפשר לנקות מזרן בקלות ואיך לנקות ספה מבלי להזמין אנשי מקצוע או לשרוף את כל יום החופש שלכם? ובכן תוכלו להיעזר בכלי לניקוי ריפודים שאפשר להוסיף לשואב האבק הביתי שלכם, וכלי זה יעזור לכם להבריש ולשאוב מהספות, מהמזרנים, ומהכורסאות בבית שלנו את כל המזיקים והלכלוכים השונים, וכמובן את קרדיות האבק המציקות שנמצאות בכל מקום מבלי שכלל נשים אליהן לב.

הסימפטומים שעלולים להיווצר מחשיפה לקרדית האבק

חשיפה לקרדית האבק או להפרשות השונות שלה יכולה לא להפריע לנו כלל, אך לעיתים לחלק מהאנשים היא יכולה להיות מסוכנת ולייצר בשבילם מטרד שגורר סימפטומים פיזיים שונים שאינם נעימים ואשר יגמרו לאי נוחות רבה בחיי היום יום. אם כך, באילו סימפטומים מדובר? חשיפה לקרדית האבק גורמת בין היתר לאלרגיות בעור ובמערכת הנשימה המתבטאות בסימפטומים האלה:

  • עיטוש ושיעול תכופים
  • אסתמה של מערכת הנשימה ואסתמה של העור הקרויה גם אטופיק דרמטיטיס
  • דלקות בלחמיות העיניים, עיניים אדומות ודמע
  • נזלת וגודש באף
  • גרד בעור, פריחה, אדמומיות או נפיחות
  • גירוי בעיניים, באף ובפה
  • קשיי נשימה וקוצר נשימה.
  • קשיי שינה

חשוב לוודא אצל רופא מומחה לאלרגיות כי אכן קרדית האבק היא הסיבה לסימפטומים שאתם חווים, כך שתקבלו את טיפול הראוי בדרכי התמודדות ספציפיות שיתאימו לכם כדי להתמודד עם קרדית האבק (מלבד השמירה על הניקיון) או עם הגורם לסימפטומים.

לסיכום

טיפול בקרדית האבק בבית שלנו היא משימה אשר דורשת מאיתנו את הטיפול הממוקד והנכון ביותר בהתאם לתנאים הספציפיים של ביתנו. אם נקפיד על שגרת ניקיון תכופה ויסודית, שימוש בשואבי אבק מותאמים אשר מיועדים לטיפול בחלקיקי אבק קטנטנים ובקרדיות אבק, שמירת הבדים והבגדים השונים שבהם אנחנו משתמשים באחסון בארון סגור וכביסה בטמפרטורות גבוהות, נוכל למנוע את הימצאות קרדית האבק במחוזות ביתנו ואת השגשוג שלה. טיפים נוספים שיעזרו לנו להתמודד עם קרדית האבק הם אוורור תכוף של הבית, שימוש בבדים סינתטיים וניקוי גם של המזרנים והספות שלנו שבהן קרדית האבק דוגרת לרוב.

סל הקניות שלי

לא נמצאו פריטים בסל
לחץ כאן להמשך שיטוט באתר